خبرخوب| یک روز عادی در زندان‌های ایران چه می‌گذرد؟/ باز هم رکورد زدیم

اقتصاد ایران: ما اینجاییم در کنار شما برای جار زدن همه خبرهای خوبی که هر روز در اطرافتان اتفاق می افتد اما شما از آن نمی‌شنوید. مثلاً اینکه نمی‌دانید در روزهای آخر سال در زندان‌های ایران چه می‌گذرد؟ چه خیری و چه خبرهای نابی اتفاق می افتد و شما از آن خبردار نمی شوید. این شما و این بسته خبرخوب امروز ما به وقت ۲۳ اسفند سال ۱۴۰۱.

گروه خبرخوب: در این روزهای آخر در چه حالی هستید؟ الهی که حال دلتان خوش باشد و تنتان سلامت. اما همان طور که در حال حض بردن از تب و تاب آخرین روزهای سال هستید، حواستان به دور و برتان باشد. اگر کار خیری می‌کنید آن را جار بزنید. اگر کار خیری می‌بینید باز هم آن را جار بزنید. این روزها از آن ایامی است که باید کار خیر را فریاد زد. یادتان باشد که احسان و نیکوکاری مانند نماز گاهی لازم است آشکارا و در ملأعام انجام شود و گاهی هم باید مخفی باشد تا ریا نشود. بسته به شرایط. ما اینجاییم در کنار شما برای جار زدن همه خبرهای خوبی که هر روز در اطرافتان اتفاق می افتد اما شما از آن نمی‌شنوید. مثلاً اینکه نمی‌دانید در روزهای آخر سال در زندان‌های ایران چه می‌گذرد؟ چه خیری و چه خبرهای نابی اتفاق می افتد و شما از آن خبردار نمی شوید. این شما و این بسته خبرخوب امروز ما به وقت ۲۳ اسفند سال ۱۴۰۱.

*مخاطب خاص ما مردم خطه شمال

مخاطب این قسمت از خبرخوب ما مردم خطه شمال کشورند و البته همه آنهایی که از تمرکز امکانات پزشکی در پایتخت گله دارند که البته هم حق دارند. یک روز به بیمارستان‌های دولتی رفته باشید و مردم شهرهای دیگر را دیده باشید که به هزار زحمت مریضشان را رساندند به پایتخت و کلی باید هزینه کنند بهشان حق می‌دهید. اما خبرخوب مان چیست؟ نخستین آنژیو گرافی مغز در رشت انجام شد. این خبر خوب دو نتیجه امیدوار کننده دارد. یکی آنکه اگر خدای نکرده مردم خطه شمال مبتلا به خونریزی مغزی یا مشکل دیگر مغزی شوند لازم نیست اطرافیانشان کلی استرس و هزینه را به جان بخرند تا بیمارشان را به پایتخت برسانند. حتماً می دانید جابه جایی بیمار مغزی چقدر داستان دارد. آمبولانس خاص می‌خواهد و با هزینه بالای آمبولانس حمل بیمار باز هم ریسکش بالاست. نتیجه بعدی اینکه آنژیوگرافی مغز جزو جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها است که پزشکان ایرانی به آن دست پیدا کردند. تبحر پزشک در این نوع روش درمانی در درجه اول اهمیت است. در این فناوری بدون آنکه مغز باز شود می‌توان ضایعات به وجود آمده را برداشت. قطعاً شمالی‌ها ب خواندن این خبر گل از گلشان می‌شکفد البته با آرزوی سلامتی و الهی که تنتان به ناز طبیبان نیازمند مباد...

*یک روز عادی در زندان‌های ایران چطور می‌گذرد؟

در این بخش قرار است خبرهایی بشنوید از زندان‌های ایران. شما از آنچه در ندامتگاه‌های ایران می‌گذرد چه شنیده‌اید؟ قطعاً و حتماً که رسانه‌های آن طرفی در این یک قلم هم کم نگذاشتند و تصویری تلخ وخبرهایی تلخ از ندامتگاه‌های ایران به گوشتان رسانده‌اند. اما مهم نیست. ما در این بخش از خبر خوب برایتان می گوییم که یک روز عادی در زندان‌های سراسر ایران چه می‌گذرد. البته قطعاً دست ما در انتقال همه اتفاقات هم کوتاه است اما از قدیم گفتن که کاچی بعض هیچی. مثلاً اینکه همین دو روز قبل در کرمان دو فرزند شهید به ندامتگاه این شهر رفتند و گفتند آمدیم زندانی جرائم مالی آزاد کنیم. ۷۶ میلیون تومان چک نقد دادند و ۵ زندانی جرائم غیرعمد را در آخرین روزهای سال به آغوش خانواده برگرداندند. یا مثلاً اینکه قدیمی‌ترین زندانی زندان مرکزی اصفهان که به خاطر قتل عمد، به قصاص نفس محکوم شده بود، با کوشش و پیگیری‌های چندین ساله مددکاران این زندان از قصاص نفس رها شد و روز قبل به جمع خانواده‌اش برگشت. اما این خبر واقعاً قابل تحسین است.

یکی از خانواده‌های اولیای دم در ساری در صبح روز اجرای حکم قصاص نفس، از قاتل فرزندشان گذشتند و حکم اعدام را با بخشش او لغو کردند. البته خبر خوبمان تمام نشده. این خانواده داغ دیده بعد از این گذشت دوباره به زندان برگشتند و گفتند می‌خواهیم برای شادی روح فرزندمان زندانی آزاد کنیم. ۵۰۰ میلیون تومان دادند و ۲۵ زندانی جرائم مالی را آزاد کردند. چه دل بزرگی دارند مردم سرزمین ما. از این به بعد از آنچه در زندان‌های ایران می‌گذرد بیشتر برایتان می گوییم.

*باز هم رکور زدیم

دیده‌اید هر کسی بخواهد از یک کاری یا اتفاقی خیلی تعریف کند و به آن وزن دهد می‌گوید: در گینس هم ثبت شده‌ها... این در گینس ثبت شده کلی کلاس دارد والبته ما ایرانی‌ها هم یدطولایی در ثبت این رکوردها داریم در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید. از علمی و پزشکی‌اش گرفته تا مثلاً بالارفتن یک معلول از پله‌های فلان برج و.... اما جدیدترین اتفاق خوب ما که در کتاب رکورد گینس ثبت شده، عملیات کاشت همزمان ۱۰۰ هزار درخت است که به طور همزمان در ۴۱۸ نقطه از کشورمان آن هم در ۱۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه انجام شد. البته این که می گوییم در گینس ثبت شده همین طوری نمی‌گوییم ها. از قبل با ناظرانش هماهنگ شده و با حضور آنها این اتفاق افتاده است و رکورد کاشت درخت در دنیا با این حرکت هماهنگ ایرانی‌ها شکسته شده است. تا باشد از این رکوردزنی ها. البته فکر نکنید این اتفاقات فقط ثبت مادی می‌شوند. ای آنهایی که این حرکت جالب را کلید زدید بدانید و آگاه باشید که نه فقط خیر دنیا که خیر آخرت را هم برای خودتان خریده‌اید. چرا که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: هر کس درختی بکارد و در نگهداری آن بکوشد تا میوه دهد، در برابر هرچه از آن میوه به دست آید، پاداشی نزد خدا خواهد داشت. (میزان الحکمه، ح 9143)

*جمع ورزشکاران بانوی دنیا در ایران جمع است

خوب نوبتی هم که باشد نوبت خبرهای ورزشی است که این بار خانم‌ها سردمدار این خبرخوب ورزشی هستند. این روزها ورزشکاران خانم از سراسر دنیا در کشورمان حضور دارند. البته که مسلم است خبرهای این رویداد بین المللی ورزشی که در ایران ما در حال رخ دادن است را نمی‌گذارند به گوش شما برسد. شبکه‌های نان به نرخ روز خور را می گوییم که در انعکاس اتفاقات خوب ایران معمولاً صدایشان در نمی‌آید. اما همین حالا در تهران خودمان یک رویداد بزرگ بین المللی ورزشی با حضور ۳۰۰ ورزشکار خانم از ۲۰ کشور جهان در حال رقم خوردن است و در این رویداد بزرگ که شاید تا الان ازش خبردار نشده‌اید ملی پوشان ایران حسابی گل کاشته‌اند. فقط از یک قلم برایتان بگوییم. اینکه بانوان ورزشکار ایرانی در مسابقات کاراته این رویداد ورزشی با کسب ۱۷ طلا، ۹ نقره و ۱۹ برنز در جایگاه اول دنیا ایستادند.

 

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ