سهامداران عدالت چشم انتظار واریز سود جند شرکت بورسی

اقتصاد ایران: رئیس سازمان بورس گفت: با وجود پیگیری‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، هنوز دو شرکت بزرگ بورسی بخشی از سود بیش از 43 میلیون سهامدار عدالت را واریز نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال مالی 1400 طبق قانون تجارت باید حداکثر تا آخر اسفند امسال واریز شود، نیمی از این سود در آذرماه امسال به حساب 43 میلون سهامدار واریز و مقرر شد بقیه سود هم تا آخر اسفند واریز شود،‌ اما همان گونه که امروز مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد از 36 شرکت سرمایه‌پذیر به جز 6 شرکت،‌ بقیه شرکتهای سود ده سرمایه‌پذیر سهام عدالت، سود خود را برای واریز متمرکز به حساب سهامداران عدالت پرداخت کرده‌اند،‌ از این 6 شرکت هم برخی ناقص واریز کرده و برخی هنوز سود را کامل نداده‌اند.

 وی این را هم گفت: رقم عمده سود باقیمانده مربوط به دو شرکت فولاد مبارکه و پتروشیمی خلیج فارس است،‌ بقیه مربوط به چادرملو،گل گهر، پتروشیمی مارون،‌ مپنا و فجر انرژی است.

رئیس سازمان بورس این را هم اعلام کرد: شرکتهای سرمایه‌پذیر تا آخر وقت روز سه شنبه 23 اسفند فرصت دارند سود سهامداران عدالت خود را به حساب سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند تا بعد از جمع بندی روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده به حساب ذینفعان واریز شود. 

آخرین پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری فارس حاکی از آن است که با وجود پیگیری سازمان بورس و اوراق بهادار، هنوز دو شرکت بزرگ بورسی بخشی از سود بیش از 43 میلیون سهامدار عدالت را واریز نکرده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان، هنوز اقدامی برای پرداخت بخشی از سود سال مالی منتهی به 29 اسفندماه سال 1400 سهامداران عدالت را انجام نداده‌اند.

این در حالی است که بعد از اظهار نظر روز گذشته مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه  مراسم رونمایی از گواهی سپرده نفت و میعانات گازی مبنی بر پیگیری این سازمان برای دریافت سود سهام عدالت، شرکت پالایش نفت بندرعباس (شبندر) سود سهامداران عدالت را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده است.

اما شرکت های «گروه مپنا، معدنی و صنعتی گل گهر، صنایع سیمان دشتستان، پتروشیمی مارون، معدنی و صنعتی چادرملو و فجر انرژی خلیج فارس» دیگر ناشرانی هستند که همچنان بخشی از سود سال گذشته سهامداران عدالت را پرداخت نکرده‌اند.

از سوی دیگر شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان متولی واریز سود سهام عدالت، تاکنون پاسخ روشنی در مورد اسامی و میزان مبالغ واریزی سود شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت ارائه نکرده است تا پرداخت مرحله دوم سود سهامداران عدالت همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. 

به گزارش فارس، مرحله نخست سود سهام عدالت سال منتهی به 29 اسفندماه سال 1400 روز سی ام آذرماه امسال به حساب 43 میلیون و 740 هزار سهامدار عدالت واریز شد.

سود مصوب مجامع شرکتهای سرمایه پذیر برای سهام عدالت یک حق الناسی است که دربرگیری یک جامعه 43 میلیون نفری دارد و باید در اسرع وقت نسبت به ادای این دین نسبت به ذینفعان اقدام شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ