بازار مشترک سازمان اقتصادی کوثر افتتاح شد

اقتصاد ایران: بازار مشترک سازمان اقتصادی کوثر (بامک) با حضور رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، در تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بازار مشترک کوثر (بامک) عصر امروز با حضور قاضی زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و  مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر  افتتاح شد.

در این بازار محصولات تولیدی سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید با 10 تا 30 درصد تخفیف به مردم عرضه شود. علاوه بر آن، برای 100 هزار خانوار ایثارگر در تهران اینگونه کالاها به قیمت درب کارخانه ارسال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در این اظهار داشت: سامانه‌ای راه‌اندازی شده است که خانواده‌های ایثارگر می‌توانند با ثبت کد ملی خود در آن به این سامانه دسترسی داشته باشند. در آنجا کالاهای مورد نیاز خود را تعیین می‌کنند و پس از آن به قیمت کارخانه به درب منازل آنها ارسال می‌شود.

فخاری این اقدام را ارج نهادن به ارزش والای خانواده‌ای ایثارگران توصیف کرد و گفت: پیش از این اگرچه خدماتی به این خانواده‌ها داده می‌شد، اما کالاهای مورد نیاز به درب منازل ارسال نمی‌شد و ما این را یک ضرورت می‌دانیم تا حداقل حرمت و احترام این عزیزانی که مدیونشان هستیم حفظ شود.

فخاری گفت: این اقدام در ابتدا برای یکصدهزار خانوار شهدای و ایثارگران در تهران انجام می‌شود و پس از آن به همه ایثارگران کشور داده خواهد شد. در مرحله سوم تلاش می‌کنیم که این کالاها به عموم مردم کشور به همین روش عرضه شود.

وی افزود: کالاها همه مربوط به شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد شهید انقلاب اسلامی است که شامل محصولات پروتئینی، لبنی، لوازم خانوادگی و عموماً مایحتاج مردم است.

به گفته مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، نرم‌افزار این سامانه در نمایشگاهی که 2 تا 5 اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد، رونمایی شد، اما بخش فیزیکی آن امروز افتتاح می‌شود.

فخاری توضیح داد: کارت‌هایی به خانواده‌های ایثارگران داده شده و در گام نخست آنها می‌توانند با ورود به سامانه از طریق کیف پول این کارت‌ها نیازهای خود را خریداری کنند.

فخاری این اقدام را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: در 44 سال گذشته این کار به تعویق افتاده بود و به نظر می‌رسد برای حفظ حرمت خانواده‌های ایثارگران زودتر از اینها باید این کار انجام می‌شد.

 توزیع محصولات تولیدی سازمان اقتصادی کوثر عمومی می‌شود

در ادامه این مراسم، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی،‌ رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی اگفت: رویکرد این دوره مدیریت سازمان اقتصادی کوثر با توجه به نگاهی که در خدمت به خانواده شهدا و ایثارگر دارد ستودنی است. دوستان قبلی هم در این باره زحماتی کشیده بودند، اما اینکه اینگونه خانواده‌های ایثارگران ارج نهاده شوند، ارزشمند است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: این اقدام سازمان اقتصادی کوثر در حقیقت تأثیری در بازار کالاها هم دارد که نتایج تأثیر آن در سفره مردم دیده خواهد شد. اگر این سازمان کالاهای خود را به قیمت مناسب‌تری به مردم عرضه می‌کند، در واقع می‌تواند قیمت را در بازار پائین بیاورد.

 معاون رئیس‌جمهور گفت: از سازمان اقتصادی کوثر می‌خواهم که این سامانه را بلافاصله در شهرهای کرج، شهریار و استان‌های اطراف و درنهایت کل کشور اجرایی کند که به لحاظ رعایت عدالت هم ضروری است.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: در مذاکرات با کارخانه‌ها و تولیدکننده‌ها که عموما توجه ویژه‌ای به خانواده‌های ایثارگران دارند، می‌توان تخفیف گرفت و حتی از معافیت مالیاتی که در برخی کارهای خیر وجود دارد نیز استفاده کرد و از این طریق کالاهای ارزان به خانواده‌های ایثارگران عرضه کرد.

در ادامه این مراسم، غلامی مدیرعامل کشت و صنعت شریف‌آباد هم اعلام کرد که به زودی عرضه مستقیم محصولات شرکت‌های تابعه با اولویت جامعه هدف خانواده ایثارگر به فروش می‌رسد و به آنها خدمات‌رسانی انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ