پس از تحریم روسیه؛

هشدار بانکداران سوئیسی بابت از دست دادن مشتریان ثروتمند

اقتصاد ایران: بانکداران سوئیسی هشدار دادند، نقض بی طرفی این کشور در مورد مشتریان روسی، موجب نگرانی سایر مشتری‌ها شده و بسیاری از افتتاح حساب جدید خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از فایننشال تایمز، مدیران بانک‌های بزرگ سوئیس هشدار دادند که تصمیم این کشور برای حمایت از تحریم‌های مرتبط با اوکراین علیه روسیه، تاثیر منفی بر تجارت آنها داشته‌ است.

یک مقام بانکی که نخواست نامش فاش شود به رسانه‌ها گفت که پس از اینکه برن سیسات بی‌طرفی خود را با مسدود کردن میلیاردها دلار دارایی روسیه به عنوان بخشی از تحریم‌ها کنار گذاشت، مشتریان ثروتمند چینی به شدت در مورد سپرده‌هایشان در بانک‌های سوئیس نگران هستند.

دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس در ماه فوریه گزارش داد، حدود 8.1 میلیارد دلار از پول روسیه به دلیل تحریم ها مسدود شده است. در عین حال، «کردیت سوئیس»، دومین بانک بزرگ سوئیس، بیش از 19 میلیارد دلار دارایی روسیه را بلوکه کرده است.

یکی از مدیران هیئت مدیره که بر عملیات آسیایی در بانک خود نظارت می کند، به فایننشال تایمز گفت: «ما نه تنها شگفت زده شدیم، بلکه شوکه شدیم که سوئیس وضعیت بی طرف خود را کنار گذاشت.»

«من شواهد آماری دارم که به معنای واقعی کلمه، صدها مشتری که به دنبال افتتاح حساب بودند، اکنون این کار را نمی کنند.»

این روزنامه با مدیران 6 بانک از 10 بانک بزرگ سوئیس در مورد تجربه آنها با مشتریان خصوصی صحبت مصاحبه کرده است.

یک مقام ارشد دیگر گفت: «مسئله تحریم ها برای مشتریان مطرح شده است... این موضوع قطعا در اواخر سال گذشته مورد توجه مشتریان بود. آنها سوال می‌کنند که آیا پول‌هایشان نزد ما امنیت دارد یا نه.»

آنکه رینگن، تحلیلگر RBC به روزنامه فایننشال تایمز گفت، بخش بانکداری سوئیس بزرگ ترین مقصد جهان برای ثروت‌های خارجی است که یک چهارم کل ثروت جهان را در اختیار دارد  و این رقم 10 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد.

یک مدیر بانکی دیگر گفت، سوئیس به سرعت علیه مشتریان روسی واکنش نشان داد؛ وی خواستار خط کشی برای مشخص کردن باید و نبایدهایی شد که دولت سوئیس در آنها دخالت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ