معاون سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

توسعه بنادر لافت و پهل با اعتبار ۵۶۲ میلیارد ریال

اقتصاد ایران: معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه زیرساخت های عمرانی بنادر لافت و پهل با اعتباری بالغ بر ۵۶۲ میلیارد ریال با هدف ارائه خدمات بهتر به گردشگران نوروزی و ساکنان جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سیدمحمد قدسی اظهار داشت: لایروبی اسکله بندر پهل به حجم ۸۰ هزار متر مکعب با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: با انجام عملیات لایروبی این اسکله، ظرفیت پهلوگیری لندیگ کرافت ها در زمان جذر کامل دریا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: عملیات آسفالت مسیرهای ورود و خروج اسکله به مساحت ۲۰ هزار مترمربع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، دیگر پروژه زیرساختی است که پس از هفت سال در محدوده بندر پهل اجرایی شد.

به گفته قدسی؛ لاین بندی و جدول کشی مسیرهای ورودی به طول حدود چهار کیلومتر، ساخت و نصب تابلوهای تعیین مسیر و اصلاح سکوهای پیش ساخته اسکله در مجموع به ارزش ۳۸ میلیارد ریال بخشی از اقداماتی است که با هدف مدیریت و نظم بخشی خودروها از سوی معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اجرا شده است.

وی تصریح کرد: کاشت نخل، هرس فضای سبز، نورپردازی و رنگ آمیزی جدول ها و نماسازی اطاقک های اخذ عوارض نیز با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال دیگر اقدامات اجرایی شده در بندر پهل را تشکیل می دهد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: تعریض مسیرهای ورود و خروج و بهسازی سکوهای پیش ساخته اسکله به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بخشی از عملیات زیرساختی در محدوده بندر لافت است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات زیرساختی انجام شده در بندر لافت، اضافه کرد: ساخت و نصب تابلوهای تعیین مسیر (تابلوهای اطلاعاتی و راهنما) و همچنین ایجاد روشنایی خروجی اسکله لافت به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال صورت گرفته است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های عمرانی و خدماتی در بنادر لافت و پهل یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد قشم برای خدمات رسانی بهتر به گردشگران و ساکنان جزیره است با دستورات ویژه مدیرعامل این سازمان با سرعت و در زمانی کوتاه اجرایی شده است.

 اسکله بندر پهل به عنوان مهم‌ ترین معبر مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و همچنین رفت و آمد شهروندان ۲ شهرستان خمیر و قشم مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

مسیر دریایی بندرهای پهل بندر خمیر و لافت جزیره قشم تنها مسیری است که بومیان، مسافران، تاجران و گردشگران با خودرو بین جزیره قشم و سرزمین مادری رفت و آمد می‌ کنند.

شهرستان خمیر به واسطه فاصله نزدیک با قشم پل ارتباط دریایی حمل و نقل خودرو و مسافر بوسیله لندینگ کرافت از بندرپهل به لافت است.

اسکله بندر پهل نیز در ۷۰ کیلومتری بندرعباس و سه کیلومتری روستای پهل و در ۱۸ کیلومتری بندر خمیر قرار دارد در واقع کوتاه‌ ترین مسیر دریایی تا جزیره قشم است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ