توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی صورت گرفت؛

بازدید از واحد‌های سرمایه گذاری خارجی جدید

اقتصاد ایران: در راستای پیگیری میزان تحقق تکالیف ابلاغی دبیر شورایعالی مناطق آزاد در بخش جذب سرمایه گذاری خارجی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با همراهی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران مرتبط از پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی جدید جذب شده در بخش صنعت بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، عیسی فرهادی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به ابلاغ تکلیف ۱۰ میلیون یورویی برای تحقق سرمایه گذاری خارجی در زمستان ۱۴۰۱، خوشبختانه سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته در حوزه صنعت منطقه آزاد انزلی در سه ماهه چهارم سالجاری پیشرفت خوبی داشته است. در این راستا برخی از واحد‌های جدید صنعتی سرمایه گذاری خارجی تا قبل از پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسند و بخشی دیگر عمدتا در فاز توسعه‌ای شرکت‌های صنعتی قبلی با سرمایه گذار خارجی در نیمه اول سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهند رسید و به این ترتیب بر توان تولیدی شرکت‌های منطقه افزوده خواهد شد.

فرهادی ضمن ابراز رضایت از پیشرفت سرمایه گذاری‌های خارجی صورت گرفته در بخش صنعت با تاکید بر اینکه واحد‌های در حال احداث باید هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسند، افزود: در سال آینده با ادامه این روند و ورود شرکت‌های جدید سرمایه گذاری خارجی و همچنین ایرانیان مقیم خارج کشور خصوصا در حوزه بنادر، لجستیک و گردشگری مسیر روبه رشد سرمایه گذاری خارجی در منطقه دنبال خواهد شد تا شاخص‌های سرمایه گذاری خارجی با جهش قابل توجه‌ای مواجه گردند.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی در راستای پیگیری تحقق تکالیف زمستانی ابلاغی از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش سرمایه گذاری خارجی خود را مکلف به پیگیری مشکلات احتمالی این واحد‌های تولیدی با اختیارات حاصل از ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه‌های توسعه و همچنین با برنامه‌های مقررات زدایی دبیرخانه شورای عالی می‌داند.

در این راستا یکی از مهمترین پروژه‌های سرمایه گذاری خارجی که پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای در فصل زمستان سالجاری داشته است طرح توسعه کارخانه یونچنگ پلیت میکینگ است.

مدیرعامل سازمان مطقه آزاد انزلی ادامه داد: این واحد صنعتی جدید توسط سرمایه گذار خارجی چینی در قالب شرکت تازه تاسیس به نام فناوران الماس نگار در دست احداث است. کارخانه مذکور با خرید و تملک یکی از واحد‌های راکد و قدیمی شهرک صنعتی شماره یک در زمینی به مساحت حدود چهار هزار متر مربع و در قالب ۲ سوله و دفاتر اداری در حال ساخت بوده و در فصل زمستان ۱۴۰۱ به پیشرفت فیزیکی مناسب ۷۰ درصد رسیده است.

فرهادی ابراز امیدواری کرد: در صورت تداوم همین روند شاهد بهره برداری این پروژه در نیمه اول سال ۱۴۰۲ خواهیم بود. برآورد حجم نهایی سرمایه گذاری این پروژه با لحاظ سرمایه ثابت و در گردش حدود هفت میلیون یورو ارزیابی می‌شود و با انجام این پروژه یکی از دیگر از واحد‌های غیرفعال و قدیمی منطقه به چرخه فعالیت باز می‌گردد.

وی اضافه کرد: این کارخانه که در زمینه تولید سیلندر‌های چاپ در مقیاس‌های مختلف برای طرح‌های چاپ متنوع فعالیت دارد از خروج ارز جلوگیری کرده و در مرحله بهره برداری برای ۷۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد. تکنولوژی‌های بکار رفته در این واحد تولیدی از تکنولوژی‌های پیشرفته محسوب شده و بخش عمده‌ای از ترکیب مواد اولیه آن از داخل کشور تامین می‌شود.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در بازدید از مجموعه تولیدی محصولات دخانی الفاخر نخل سوئد به عنوان دیگر طرح سرمایه گذاری خارجی که در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ به مرحله بهره برداری رسیده نیز افزود: این کارخانه با سرمایه گذاری مشترک ۵۰ درصدی سرمایه گذار ایرانی مقیم سوئد و ۵۰ درصد سرمایه گذار عراقی شکل گرفته و کلیه ماشین آلات این واحد تولیدی نصب و تولید آزمایشی ان نیز انجام شده است و بزودی با شروع فاز تولید انبوه این کارخانه، تولیدات آن در سطح منطقه و کشور توزیع و همچنین به دیگر کشور‌ها صادر خواهد شد.

فرهادی همچنین در بازدید از واحد سوم و جدید سرمایه گذاری خارجی منطقه اضافه کرد: واحد الفاخر یورو نیز با سرمایه گذار کشورعربستان سعودی احداث و مکان آن تامین شده و در حال حاضر ماشین آلات آن در مرحله ورود به منطقه و نصب بوده و پیش بینی می‌گردد در سه ماه اول سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

وی در بازدید از واحد چهارم سرمایه گذاری مشترک ایرانی - خارجی تاکید کرد: واحد روژه مکث کارخانه‌ای با ۱۵ درصد سرمایه گذار چینی و ۸۵ درصد سرمایه گذار ایرانی است که در بخش تولید لوازم پزشکی و ساخت چسب‌های طبی فعالیت می‌کند و این کارخانه در زمستان سالجاری موفق شده در قالب طرح توسعه خود، تولید چسب زخم را به سایر محصولات خود اضافه نماید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: این کارخانه از مجهزترین و کاملترین واحد‌های تولیدی لوازم پزشکی در منطقه آزاد انزلی و استان گیلان محسوب می‌شود و تمامی تجهیزات و امکانات آن منطبق با استاندارد‌های بین المللی و به روز است.

آخرین واحد مورد بازدید مدیرعامل سازمان، طرح توسعه شرکت مروارید صنعت بوده که با ۷۰ درصد سرمایه سرمایه گذاران کشور افغانستان از سنوات قبل در منطقه ایجاد شده که در فصل زمستان سالجاری این کارخانه توانسته علاوه بر تولیدات قبلی، انواع قوری را در قالب طرح توسعه نیز بر مجموعه محصولات خود اضافه کند.

فرهادی با بیان اینکه امسال سرمایه گذاری‌های خارجی دیگری نیز در حوزه تجارت، گردشگری، خدمات و بنادر منطقه صورت گرفته است گفت: در حوزه خدمات و لجستیک چند سرمایه گذار خارجی جدید به منطقه جذب و شرکت‌هایی را در منطقه آزاد انزلی ثبت کرده اند که عملیات اجرایی آن‌ها در سال آینده آغاز خواهد شد و تعدادی از سرمایه گذاران کشور ترکیه نیز در حوزه فاز تجارت منطقه با خرید فروشگاه‌های تجاری و تجهیز آن‌ها مشغول به فعالیت هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ