دبیرکل سازمان همکاری شانگهای خبرداد؛

ایران عضو اثرگذار علم و فناوری در سازمان شانگهای

اقتصاد ایران: دبیرکل سازمان همکاری شانگهای گفت: ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند با پیشنهادات و تجربیات خود به عنوان یک عضو اثرگذار در عرصه علم و فناوری نقش آفرین شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در این دیدار، با بیان این‌که کشور ایران دارای توانمندی بسیار خوبی در حوزه فناوری است که می‌تواند شکل تازه‌ای به همکاری با اعضای این سازمان ببخشد، افزود: ایران در حوزه‌های گوناگون فناوری، فعالیت و دستاوردهای خوبی داشته و یکی از مهمترین بخش ها در سازمان همکاری های شانگهای، در زمینه ی علم و فناوری است و می‌تواند به تعالی کشورهای عضو این سازمان کمک کند.

وی افزود: قطعا استفاده از ظرفیت‌های ایران در بستر همکاری شانگهای می‌تواند زمینه ساز تعالی کشورها باشد، ضمن آن‌که ایجاد این بستر تعامل، می‌تواند در استفاده از ظرفیت نیروی انسانی جوان ایران و سایر کشورها از یک سو و ایجاد اشتغال از سوی دیگر اثرگذار باشد.

مینگ با بیان این که عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند زمینه ساز استفاده از تجربیات این کشور توسط اعضای سازمان شود، عنوان کرد: معتقد هستم که ایران پس از عضویت قطعی، همکاری‌های بسیار سودمند و مفیدی خواهد داشت. قطعا با توجه به این سطح و جایگاه خوب ایران پس از به رسمیت در امدن عضویت در سازمان همکاری شانگهای نقش این کشور به عنوان یک عضو اثربخش و محوری، افزایش خواهد یافت.

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای اظهار کرد: ایران در حوزه فناوری‌های پیشرفته و نوظهوری همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوش مصنوعی و زیست فناوری توانسته خودش را مطرح کند و اطمینان دارم که ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، می‌تواند با پیشنهادات و تجربیات خود به عنوان یک عضو اثرگذار در عرصه علم و فناوری، نقش آفرین شود.

مینگ ادامه داد: در سازمان همکاری ها بخش ویژه ای مختص دانش و فناوری داریم و هرساله، همایشی بین المللی در همین راستا برگزار می‌شود. حضور ایران در این رویداد می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد و سنگ بنای تدوین و ارائه راهبردهای تازه‌ای در عرصه علم و فناوری شود.

به گفته وی، همچنین بر بستر سازمان همکاری شانگهای، ساز و کارهای همکاری های دانشگاهی نیز تعریف شده است و می‌توانیم این همکاری های علمی را بین دانشگاه و مراکز علمی کشورها گسترش دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ