دلیل غیبت مردان اول شطرنج ایران در لیگ برتر

اقتصاد ایران: مسئول کمیته مسابقات فدراسیون شطرنج در مورد فصل جدید لیگ برتر که پس از سه سال وقفه برگزار شد و غیبت نام‌های بزرگی مانند پرهام مقصودلو و محمدامین طباطبایی در این مسابقات توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، آرمان علیپور با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج لیگ برتر باشگاه‌های کشور که پس از ۶ روز رقابت میان ۸ تیم شرکت کننده به پایان رسید، گفت: این مسابقات طی هفت دور و به صورت دوره‌ای برگزار شد. در هر ۴ دیدار تیمی و ۲۰ دیدار انفرادی برگزار شد یعنی در مجموع مسابقات پس از ۲۸ دیدار تیمی و ۱۴۰ دیدار انفرادی به پایان رسید.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون شطرنج در مورد سطح برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: ۷ استاد فیده، ۵ استاد بزرگ و یک استاد بین المللی در این رقابت‌ها شرکت داشتند. در مجموع سطح مسابقات نسبتاً خوب بود. به هر حال سه سال بود که مسابقات به دلیل کرونا برگزار نمی‌شد، با توجه به این وقفه ایجاد شده تلاش زیادی برای از سرگیری دوباره رقابت‌ها انجام شد. امیدواریم سال آینده مسابقات در سطح بالاتری برگزار شود.

وی در مورد غیبت بازیکنانی مانند پرهام مقصودلو، سید محمد امین طباطبایی و احسان قائم مقامی در این دوره رقابت‌های لیگ برتر گفت: قرار بود این بازیکنان در ترکیب تیم مس سونگون در لیگ برتر شرکت داشته باشند. دو روز مانده به مسابقات اما آقای قائم مقامی اینگونه اعلام کرد که بازیکنان با مسئولان تیم به تفاهم مالی نرسیده‌اند به همین دلیل از حضور در مسابقات امتناع کردند.

علیپور با بیان اینکه عدم حضور این بازیکنان باعث کاهش تعداد تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر از ۱۰ به ۸ تیم شد، خاطرنشان کرد: بعد از کنار رفتن مس سونگون، جدول مسابقات ۹ تیمی شد اما برای اینکه در هر دور قرعه استراحت نداشته باشیم، مسابقات را هشت تیمی کردیم.

وی در عین حال تاکید کرد که سال آینده رقابت‌های لیگ برتر حتماً با حضور ۸ تیم برگزار می‌شود. علیپور با اشاره به جدول رده بندی نهایی تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر و اینکه تیم هشتم (شکوفا صنعت پویا) به لیگ دسته اول سقوط می‌کند، یادآور شد: رقابت‌های لیگ دسته اول تابستان سال آینده برگزار می‌شد. دو تیم برتر این رقابت‌ها راهی لیگ برتر می‌شوند. بدین ترتیب سال ۱۴۰۲ لیگ برتر شطرنج با حضور ۱۰ تیم برگزار می‌شود.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون شطرنج همچنین با یادآوری اینکه نوزدهمین دوره لیگ برتر شطرنج ۱۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی داشت، گفت: سهم تیم قهرمان از این جایزه ۷۰ میلیون تومان بود. تیم‌های دوم و سوم هم به ترتیب ۵۰ و ۳۰ میلیون تومان جایزه دریافت کردند. برای نخستین بار بود که رقابت‌های لیگ برتر با جایزه نقدی برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ