خبرخوب/زنان این کشور آزادانه پرواز می کنند/ با محققان ایرانی دیگرغصه باران را نخورید!

اقتصاد ایران: همیشه بهانه ای برای خوب بودن وجود دارد؛ به خصوص در این روزهایی که حسابی عید در عید است و سرمان را به هر طرف بچرخانیم، حال خوب جاری است، حالا اگر خبرهای خوب وطنی مثل اقتدار زنان خلبان، شاهکار دندانپزشکان و محققان ایرانی و خبرهای خوب زیست محیطی را هم به آن ها اضافه کنیم که دیگر نور علی نور می شود.

گروه خبرخوب: این روزها اگر کمی چشمان مان را تیز کنیم و بادقت به شاخ و برگ درختان دور و برمان بنگریم، حتما سرسبزی و نور زندگی را در تک تک درختان به ظاهر خشکیده خواهیم دید؛ تصویری که گرچه تکراری است به شمار سال های عمرمان اما همین تکرار هر ساله هم درسی است برای احیای امیدهایی که شاید در دل برخی ها رنگ باخته باشد. بهار طبیعت، هم نماد حیات دوباره است و هم تلنگری برای آنکه باور کنیم ما هم قادر به بهاری شدن و قدم گذاشتن در مسیری جدید و پر فرجام هستیم؛ پس بیایید با الهام از طبیعت ناب الهی، افکارمان را سبز کنیم و خوب های زندگیمان را پررنگ تر ببینیم، زیرا فقط در این صورت است که آرامش به جانمان بازگشته و راه های به ظاهر بن بست روبه رو،گشوده می شود.

نمایی دیگر از آزادی، این بار با زنان خلبان 

چندوقت پیش، یکی از دوستان، عکسی یادگاری از تعدادی خلبان نشان مان داد که در این جمع حضور چند خانم خلبان، بسیار جلب توجه می کرد. برخی ها با دیدن آن عکس  تعجب کرده و پرسیدند مگر در ایران خلبان خانم هم داریم؟ سوالی که شاید برای بسیاری از شما هم پیش آمده باشد و ما می خواهیم بگوییم که بله! برخلاف تمام تبلیغات منفی بر علیه ایران و تاکید بر محدودیت خانم ها در کشورمان، ایران ما هم خلبان خانم دارد و اتفاقا به وجودشان افتخار می کند؛ پس لطفا به تبلیغات ضدایرانی توجه نکنید و این بار اگر کسی به شما گفت، در ایران اجازه پرواز به خانم ها نمی دهند، محکم بایستید و از اقتدار زنان ایرانی و حمایت حکومت از زنان کشور برایشان بگویید. 

 خب حالابه عکس بالا نگاه کنید. این خانم ها دوتن از خلبان های توانمند کشورمان هستند که بدون حضور آقایان در کادر پرواز، هدایت هواپیمای ایرباس پرواز تبریز به عسلویه را در دست داشتند. جالب است بدانید که در این پرواز، تمامی مهمانداران هم خانم بودند و هواپیما کاملا زنانه هدایت شد و این همان اقتدار و موفقیت زنان در انقلاب اسلامی است که زیرسایه آزادی رقم خورده و جایی برای حرف و حدیث اضافی باقی نمی گذارد.

بفرمایید این هم از ابر باران زا

از آن نعمت های عجیب خداوند است که نبودش نفس مان را تنگ می کند و بودنش، طراوت را در وجودمان لبریز. بله باران رحمت الهی را می گوییم، نعمتی که در این چند روز اخیر حسابی نصیب مان شده و احتمالا عیدی خاص خداوند بوده در میلاد مهدی موعود(عج)؛ اما آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر روزی باران نبارد، چه بر سرمان می آید؟ حتی تصورش هم وحشتناک است و نمی توان آینده ای برای دنیای بدون باران متصور شد اما به هرحال با تغییرات اکوسیستمی و دگرگونی اقلیمی، هرروز به این تصویر وحشتناک نزدیک تر می شویم و در چنین شرایطی است که علم می تواند به کمک مان بیاید، پس خبری بشنوید از علم و شاهکار محققان ایرانی.

قطعا با تکنولوژی باروری ابرها آشنایی دارید و می دانید که این تکنولوژی چقدر می تواند در شرایط اضطرار به کار بیاید؛ تکنولوژی منحصر به فردی که اخیرا خبر رسیده محققان بیرجندی ما هم به آن دست یافته و حالا دیگر دانش تولید مواد اولیه بارورسازی ابرها را در اختیار دارند. جالب است بدانید که آن ها حتی توانسته اند این مواداولیه با کیفیت، مشابه‌ نمونه‌های خارجی و تنها با یک‌چهارم قیمت خارجی ها را به تایید رصدخانه مرکزی آب‌وهوای روسیه برسانند و قدم های بزرگی در این زمینه بردارند. البته کل خبر همین نیست، بلکه باید گفت گروه محققان نخبه ما موفق شده اند ۲ ژنراتور با سوخت جامد و مایع برای ایستگاه‌های زمینی بسازند و همچنین اولین ایستگاه هوشمند زمینی بارورسازی ابرها با دانش ۱۰۰ درصد بومی را در بیرجند راه‌اندازی کنند و اینجاست که باید به نخبگان مان دست مریزاد بگوییم و شاکر خداوند باشیم که رحمتش را پیشاپیش در قالب دانش محققان، برایمان روانه کرده است.

لبخند بر لبان کودکان کار/ دعای مهدی(عج) بدرقه راهتان!

وقتی با شمار قابل توجهی از کودکان کار مواجه می شویم، احتمالا خوراک و پوشاک آن ها بر تمام نیازهایشان پیشی می گیرد و آخرین چیزی که به فکرمان می رسد این است که این کودکان هم مثل همه بچه های هم سن و سال خودشان به خدمات دندانپزشکی نیاز دارند و می توان با رفع مشکلات دندان این بچه ها، لبخند را به شکل خاص تری بر لبان شان نشاند. موضوعی که شاید از چشم ما پنهان بماند اما از چشم جهادگران ریزبین و تلاشگر پنهان نمانده و اقدام بسیار ارزشمندی در این زمینه داشته اند. 

خیران مؤسسه سفیران مهربانی هم‌زمان با نیمه شعبان به ۱۱۰ نفر از کودکان کار خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه کردند تا یک بار دیگر شعار«مهربانی من در ازای لبخند تو» را تحقق بخشیده و این بار لبخند بر لبان کودکان کار بیاورند. ارزش کار این گروه جهادی وقتی نمود بیشتر پیدا می کند که بشنوید این گروه، خدمت به کودکان کار را درست در روزی انجام دادند که طبق روال هرسال باید جشن پایان سال خود در دانشگاه علوم پزشکی را برگزار می‌ کردند اما امسال با عشق به مهدی موعود(عج)، این جشن را در نیمه شعبان و به شکلی متفاوت رقم زدند که آن هم خدمت به ۱۱۰ نفر از کودکان کار بود! دندانپزشکان عزیزتر از جان، خدا به همراهتان ‌و دعای خیر صاحب الزمان(عج) بدرقه راهتان...

 این بار، خبر خوش از تالاب دهنو

این چندوقت به برکت بارش ها و تدابیر مسئولانی که حفاظت از محیط زیست را در اولویت قرار داده اند، خبرهای مختلفی از آبگیری تالاب ها و بازگشت زندگی به آن ها داده ایم تا از هرکجای ایران که مخاطب خبرخوب ما هستید، لذت پرآبی تالاب ها را بچشید اما امروز می خواهیم از آبرسانی به تالابی بگوییم که ظاهرا ۲۰ سال در شرایطی نابه سامان قرار داشته و حالا احیای آن در دستور کار قرار گرفته. تالاب دهنو واقع در چهارمحال و بختیاری، حوضه آبخیز دشت‌های فرادنبه و سفیددشت در جنوب شرقی منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد؛ تالابی که یوسفی دبیرکل حفاظت محیط زیست استان در مورد آن می گوید:« مرحله نخست آبرسانی به این تالاب با ایجاد کانال انتقال آب و روان‌آب‌های فصلی سرشاخه‌های رودخانه جهانبین انجام شده و اگر برنامه احیا به خوبی پیش رود، دیگر شاهد بیابانی شدن و ایجاد کانون گرد و غبار توسط این تالاب تاریخی نخواهیم بود.» قطعا حفاظت از محیط زیست از آن اقدامات ارزشمندی است که همت بلند می خواهد و خوشبختانه در این چندماه اخیر نیز بلندای این همت به همه مردم ثابت شده، پس به امید احیای همه تالاب هایی که تشنه آب هستند.

سلامی دوباره به ۳ گونه حیوانی درخطر انقراض

حالا که از محیط زیست حرف زدیم، بگذارید راوی یک خبرخوب دیگر هم باشیم تا حسن ختام این بسته خبر خوب مان، خبری از طبیعت ناب ایران باشد. همانطور که می دانید بسیاری از گونه های جانوری در معرض انقراض هستند و وقتی بتوانیم برای حمایت و حفظ هریک از این گونه ها کاری انجام دهیم، قطعا گل کاشته ایم. گلی که شاید هیچ جوره به چشم رسانه های بیگانه نیاید و بازهم مرگ پیروز را دستمایه انتقاداتشان قرار دهند اما به هرحال موفقیت های محیط زیستی برای همه مردم ما بسیار اهمیت دارد و حتما آن ها را خوشحال خواهد کرد. اما خبر چیست؟ «بازگشت ۳ گونه جانوری به حیات وحش کشور». این خبری است که رییس سازمان حفاظت محیط زیست داده و گفته: «طی یک سال اخیر سه گونه حیوانی درمعرض خطر انقراض یعنی آهو، جبیر و گورخر به ترتیب به دشت مغان اردبیل، نایبند بوشهر و توران سمنان بازگشته‌اند و در تلاش هستیم با مشارکت مردم، گونه‌های در خطر انقراض دیگر از جمله تمساح و گوزن زرد ایرانی را هم به طبیعت برگردانیم.»

گر ز حکمت ببندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری!

حتما بارها برایتان پیش آمده که دری به رویتان بسته شده و افسوس چیزهای از دست رفته را خورده اید و البته ممکن است درچنین شرایطی، زبان به گلایه از خداوند گشوده و هیچ وقت هم سر از چرایی آن اتفاق در نیاورده باشید اما مسلما آنچه در چنین شرایطی نیاز است، اعتماد به مصلحت الهی و باور حکمت اوست. اویی که همواره بهترین ها را برایمان می خواهد و اگر به این مساله، باور داشته باشیم، هیچ در بسته ای حالمان را دگرگون نخواهد کرد. لطفا این حکایت را بخوانید تا بهتر متوجه حرف ما شوید.

روزی زنی فقیر نزد حضرت داوود رفته و با شکوه از خداوند به حضرت می گوید: طنابی بافته بودم تا به بازار بردا و با پولش برای فرزندانم آذوقه تهیه کنم اما پرنده ای آمد و طناب را با خود برد. هنوز حرف زن تمام نشده بود که تعدادی تاجر با کیسه ای سکه نزد حضرت داود آمده و به او می گویند که این کیسه را به نیازمند بدهید. وقتی حضرت داوود علت را جویا می شوند، تجار می گویند درحالیکه کشتی شان در طوفان گیرافتاده بوده، پرنده ای به سمت آنها آمده و طنابی برایشان می آورد که آن ها هم می توانند با آن طناب، کشتی را تعمیر کرده و از طوفان جان سالم به در ببرند و این سکه ها نذر نجات شان از مرگ است. حضرت داوود کیسه را به زن فقیر داده و می گوید:«پروردگار تو در دریا براى تو هدیه مى فرستد ولى تو او را ظالم مى خوانى؟ این پول را در تامین معاش کودکانت مصرف کن، خداوند به حال و روزگار تو، آگاه تر از دیگران است.»

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ