معاون علمی رئیس جمهور تاکید کرد؛

حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان درحوزه سلامت

اقتصاد ایران: معاون علمی رئیس جمهور گفت: تکامل زنجیره ارزش در حوزه سلامت را در دستور کار داریم و پیوند شرکت های دانش‌بنیان به بالادست زنجیره ارزش سلامت را مورد حمایت قرار می دهیم. 

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با همراهی علی آقامحمدی مشاور اقتصادی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز وارد استان مرکزی شد تا ضمن افتتاح و رونمایی از مراکز و واحدهای فناور و نوآور، زمینه برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این استان فراهم شود.

تکامل زنجیره ارزش در حوزه سلامت

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، هدف از این سفر را پیگیری مصوبات دولت در حوزه دانش‌بنیان‌ها عنوان کرد و افزود: حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان‌ها، از اصلی‌ترین اولویت‌های معاونت علمی است و بر همین اساس، این سفر با هدف پیگیری مصوبات دولت در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از پیوند حلقه های زنجیره اقتصاد دانش‌بنیان استان مرکزی به یکدیگر آغاز شدا است.

دهقانی، با اشاره به افتتاح کارخانه تولید ماده موثره اولیه داروی استامینوفن عنوان کرد: تولید این ماده موثره یکی از ضرورت های مهم در چرخه تولید این دارو است که امروز با هدف تکمیل زنجیره ارزش دارو انجام می‌شود.

وی با بیان این که تکامل زنجیره ارزش در حوزه سلامت را در دستور کار داریم، عنوان کرد: با حمایت از حلقه های پایین دستی زنجیره ارزش به کمک دانش‌بنیان‌ها، ضمن ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده واقعی، توسعه پایدار را شاهد خواهیم بود و بر همین اساس، پیوند شرکت های دانش‌بنیان به بالادست زنجیره ارزش سلامت را مورد حمایت قرار می دهیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، با حضور در یک شرکت دانش بنیان، کارخانه پاراآمینوفنول را در این مجموعه دانش بنیان افتتاح خواهد کرد. این کارخانه با استفاده از فناوری بومی، ماده موثره اولیه را برای تولید داروی استامینوفن تولید می‌کند و ضمن خودکفایی کشور در این زمینه، صرفه جویی ارزی را به ارمغان خواهد آورد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری همچنین با حضور در پارک علم و فناوری استان مرکزی، پارک فناوری دانش آموزی را افتتاح می‌کند و از نمایشگاه دستاوردهای دانش‌بنیان و نوآورانه مستقر در پارک بازدید می‌کند. گفت و گو با فعالان فناور و نوآوران مستقر در این استان از دیگر برنامه های دهقانی در سفر یک روزه به استان مرکزی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ