رعایت این نکات در سفرهای نوروزی ضروری است

اقتصاد ایران: رعایت این نکات به شما کمک می‌کنند تا یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تنها در ایام نوروز وقت سفر دارید، حتماً باید قبل از رفتن، تمام مقدمات سفر خود را آماده کنید تا یک سفر لذت‌بخش و بدون استرس را در این تعطیلات تجربه کنید. قبل از آماده شدن برای سفر مطمئن شوید که قصد سفر خارجی دارید یا داخلی چرا که برای هر کدام اقدمات خاص خود را باید انجام دهید.

رعایت این نکات در سفر به شمال ضروری است؛

یکی از تماشایی‌ترین مقاصد گردشگری در بهار، استان‌های شمالی هستند؛ بنابراین رعایت این نکات به شما کمک می‌کنند تا یک سفر خاطره‌انگیز را تجربه کنید:

جاده‌های شمالی، زیبایی بی‌مثالی دارند؛ بنابراین این جاده‌ها در ایام نوروز به خصوص هفته اول تعطیلات بسیار شلوغ هستند. البته اگر می‌خواهید که با ترافیک جاده‌های شمالی روبرو نشوید، سفر با هواپیما و یا قطار می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد. اما حتماً باید چند هفته قبل از تعطیلات نسبت به رزرو بلیط خود اقدام کنید.

در ایام بهار و تعطیلات عید نوروز معمولاً شمال ایران بارانی است؛ پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر شرایط آب و هوایی شهر مقصد را بررسی کنید.

توریستی بودن شهرهای شمالی، به دلیل بالا بودن تعداد مکان‌های اقامتی آنها است. اما به دلیل شلوغی بیش از اندازه این شهرها در تعطیلات عید نوروز پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر نسبت به اجاره ویلا در شمال اقدام کنید تا بدون استرس و نگرانی بابت مکان اقامتی، سفر خوبی را داشته باشید.

در کنار زیبایی منحصر به فرد طبیعت شمال، شهرهای شمالی جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی دارند. عید نوروز فرصت بسیار مناسبی را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید از تمام این جاذبه‌های دیدنی بازدید کنید.

آب و هوای شمال در بهار غیرقابل پیش‌بینی است. برخی از روزها آنقدر گرم است که باید با لباس تابستانی باشید. همچنین ممکن است با سرمای شدیدی نیز غافلگیر شوید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که هم لباس‌های مناسب هوای سرد و هم لباس‌های مناسب هوای گرم به اندازه کافی همراه خود داشته باشید.

با دانستن این نکات لحظات خوبی را در تهران تجربه کنید

اجاره روزانه خانه در تهران

اگر تجربه سفر نوروزی به تهران را داشته باشید، مطمئناً دوست دارید که همیشه در ایام تعطیلات نوروزی به تهران سفر کنید. چرا که خلوت‌ترین روزهای سال در تهران به عید نوروز اختصاص دارد و دیگر خبری از ترافیک و آلودگی هوا نیست. در نتیجه فرصت کافی برای گشت و گذار در شهر خواهید داشت و می‌توانید به اکثر جاهای دیدنی پایتخت سر بکشید.

اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارید، عید بهترین فرصت برای بازدید از موزه‌های تهران است. پیشنهاد ما به شما دیدن دو موزه آبگینه و مقدم تهران است. این دو موزه علاوه بر اشیای داخل آنها، محیط بسیار دیدنی نیز دارند. اشیای قدیمی این دو موزه مربوط به زمان‌های بسیار دور هستند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی تهران، به کاخ گلستان اختصاص دارد. برخلاف موزه‌های تهران، این کاخ در تمامی ایام سال شلوغ است و هیچ‌وقت خالی از گردشگر نیست. با این حال زیبایی این باغ در فصل بهار بی‌نظیر و دیدنی است.

جاذبه‌های تاریخی پایتخت، تنها به موارد گفته شده در بالا محدود نیستند. برای بازدید از این جاذبه‌های گردشگری، باید با اجاره روزانه خانه در تهران چند روزی در تهران اقامت داشته تا فرصت کافی برای دیدن همه جاهای دیدنی را داشته باشید. البته برای تجربه یک سفر بی‌دغدغه و بدون استرس در ایام نوروز پیشنهاد می‌کنیم که حتماً قبل از سفر نسبت به اجاره مکان اقامتی خود اقدام کنید.

کاخ سعدآباد و نیاوران از دیگر جاذبه‌های دیدنی پایتخت به شمار می‌روند. این دو کاخ در یک منطقه‌ی خوش آب و هوای تهران واقع شده‌اند. قدم گذاشتن در محوطه این دو کاخ شما را به چند صد سال قبل می‌برد. گوشه گوشه این کاخ‌ها، سرگذشت شاهان بسیاری را در دل خود پنهان دارند. قدم زدن در زیر درختان سر به فلک کشیده این کاخ‌ها حس و حالی متفاوت را برای شما به ارمغان می‌آورند.

نکات مهم قبل از سفر به منطقه رویایی ماسال در عید نوروز

کلبه چوبی

اگر برای تعطیلات عید نوروز قصد رفتن به سفر را دارید، منطقه رویایی ماسال بهترین تصمیم برای شما می‌باشد. این شهر کوچک به بهشت گیلان شهرت دارد. دور تا دور این شهر تا چشم کار می‌کند، پوشیده از کوه و جنگل است. به خصوص در فصل بهار که درختان گیلاس و آلبالو شکوفه می‌زنند، شهر جور دیگری دلربایی می‌کند. همچنین بوی بهار نارنج این شهر، یک مستی و شور وصف‌ناپذیر در شما ایجاد خواهد کرد. ماسال جایی است که فقط صدای گوش‌نواز آب و آواز پرندگان را خواهید شنید و دیگر خبری از آلودگی و شلوغی شهر نیست. یک آرامش تمام‌نشدنی که شما را از همه استرس‌ها و تنش‌های زندگی روزمره دور خواهد کرد

اگر عاشق کلبه چوبی هستید، شهر سرسبز ماسال می‌تواند شما را به آرزویتان برساند. در این شهر توریستی کلبه‌های چوبی بسیار زیادی هستند که یک تجربه بسیار عالی را برای شما به ارمغان می‌آورند. با هوای دلپذیر و خنک در تعطیلات عید نوروز، یک سفر افسانه‌ای را تجربه خواهید کرد که تا مدت‌ها حس و حال و خاطرات آن در ذهن شما باقی خواهد ماند.

اگر قصد سفر به ماسال را دارید، حتماً غذاهای درجه یک و خوش طعم گیلانی را امتحان کنید. غذاهایی که مزه‌ی آن تا مدت‌ها زیر زبان شما باقی خواهد ماند. بازارهای محلی ماسال در عید نوروز همچنان پابرجا هستند. بانوان محلی در این بازارها محصولات سنتی و صنایع دستی خود را به فروش می‌رسانند.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر حتماً وضعیت آب و هوایی این منطقه را چک کنید و لباس مناسب به همراه داشته باشید. برای گردش روزانه بهتر است که یک کفش راحتی بپوشید تا برای گشت و گذار با مشکل روبرو نشوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری اقتصادایران ، در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ