پذیره نویسی ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق قرض‌الحسنه :

شرایط عرضه اولیه اوراق قرض الحسنه در فرابورس اعلام شد + جزئیات

اقتصاد ایران: بانک مهر ایران برای نخستین بار از یکشنبه هفته آینده به مدت پنج روز کاری در فرابورس آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، پذیره نویسی اوراق قرض‌الحسنه بانک مهر ایران برای نخستین بار با نماد "مهرایران" از یکشنبه 14 اسفند ماه به مدت پنج روز کاری در فرابورس آغاز می شود. میزان اوراق 100 میلیارد تومان ، مبلغ اسمی هر ورقه 100 هزار تومان، مدت اوراق دو ساله و دارای بازارگردان است که به روش قیمت ثابت عرضه اولیه می شود.

بر اساس این گزارش، سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به خلاء اوراق قرض الحسنه در بازار سرمایه گفت: دستورالعمل های این اوراق طی 7 سال گذشته در کمیته فقهی بانک مرکزی تدوین شده بود اما قابلیت اجرا نداشت اما با کسب مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس این اوراق در فرابورس منتشر شود تا از منابع مالی و نیت خیر آن استفاده شود.

وی از برنامه ایجاد صندوق پروژه با پول های خرد مردم و تسهیلات قرض الحسنه و محول کردن طرح ها به تامین سرمایه و هلدینگ ها طی سال آینده خبر داد و افزود: طراحی ابزارها هم در بازار سرمایه دنبال می شود.

احمدرضا کریمی مدیر امور استان های بانک مهر ایران هم درخصوص مزایای این اوراق برای خریداران گفت: مشارکت در ثواب معنوی اعطای قرض الحسنه، قرار گرفتن در اولویت برای دریافت وام قرض الحسنه با نرخ کارمزد 2 درصدی، اولویت اعطای وام بر اساس تعداد روزهای نگهداری اوراق به نسبت ماه، امکان استفاده از اوراق قرض الحسنه جهت توثیق معاملات به غیر از معاملات ناشی از عقد قرض الحسنه، اولویت اوراق برای پرداخت های مدت دار از مزایای این اوراق برای خریداران بشمار می رود. تامین مالی حاصل از فروش اوراق در اختیار نیازمندان با کارمزد 4 درصدی قرار می گیرد.

وی افزود: شرط سازمان بورس و کمیته فقهی برای انتشار این اوراق عدم پرداخت سود به دارنده اوراق قرض الحسنه است. همچنین ناشر هم در قبال انتشار این اوراق نباید کسب سود کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ