حمایت نهاد کتابخانه‌ها از طرح فروش کتاب+فیلم

اقتصاد ایران: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: از طرح‌های ابتکاری به ویژه فروش کتاب به شکل خانه به خانه و ترویج فرهنگ مطالعه به اشکال مختلف حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران از اردبیل، مهدی رمضانی اظهار داشت: 3 هزار و 800 کتابخانه در سطح کشور داریم که نزدیک به 50 میلیون کتاب در این کتابخانه‌های در اختیار مطالعه‌کنندگان قرار دارد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه‌ها پاتوقی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حول محور کتاب به شمار می‌رود، گفت: متاسفانه در دوران کرونا شاهد ریزش اعضا و فعالیت آنها بودیم و در حال حاضر تعداد اعضای فعال به بیش از 2 میلیون نفر رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم در ماه های آینده این تعداد افزایش یابد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  بیان کرد:  در حال حاضر 60 خدمت در کتابخانه های عمومی ارائه می‌شود و نیاز داریم در این زمینه باز طراحی صورت گیرد تا خدمات جدیدی در اختیار مردم قرار دهیم.

رمضانی  خبر از تجهیز شدن کتابخانه‌های عمومی کشور از جمله استان اردبیل را داد و گفت: 100 میلیارد تومان برای تجهیز کتابخانه‌های کشور به کتب جدید و به روز نیاز است که امیدواریم با حمایت دولت این اعتبارات تامین شود.

وی  بیان کرد: ما از طرح‌های ابتکاری به ویژه فروش کتاب به شکل خانه به خانه و ترویج فرهنگ مطالعه به اشکال مختلف حمایت می‌کنیم و پیشنهاد ما این است که این مجموعه‌ها تنوع کتاب و عرضه آن را مورد توجه قرار دهد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: 13 کتابخانه با عنوان «مجموعه کتاب‌های هدهد سفید» که کتابخانه‌های تعاملی است و تنها منبع تولیدی نهاد محسوب می‌شود در کشور وجود دارد و تاکنون دو مرحله جشنواره «هدهد سفید» نیز در حوزه کودک و نوجوان در کشور برگزار شده ‌و برنامه‌ای با همین عنوان  از شبکه پویا روی آنتن رفته است.

رمضانی افزود:هر چند در این شرایط امکان تهیه کتاب با تنوع بسیار زیاد مستلزم هزینه بسیار بالاست، اما به راحتی می‌توان با ایجاد فضای کتابخانه‌ای و پاتوق مطالعه رغبت و انگیزه بیشتری را در نوجوانان و جوانان ایجاد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ