رئیس جمهوردر جشنواره خوارزمی:

علم و فناوری زیربنای اقتدار کشور است

اقتصاد ایران: رئیس جمهور با بیان اینکه علم و فناوری زیربنای اقتدار کشور است، گفت: باید تعامل خود را با همه دولت‌ها برای انتقال دانش و فناوری حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه ۹ اسفند ماه) در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با تاکید بر جایگاه والای دانش، خرد و بینش گفت: در سیره و سلوک دین اسلامی نیز جایگاه ویژه و ممتازی برای خردمندان و محققان قائل بودند و همواره کسی که اهل تدبر و تعقل بوده را مورد تشویق قرار داده‌اند. همچنانکه در دین اسلام به مسلمانان درباره تدبر در آیات قرآن و جلوه‌های خداوند نیز سفارش شده است.

وی افزود: بشر باید با علمی و ژرف اندیشانه در جهان و قوانین پیچیده هستی نظر کند تا بتواند آنها را به درستی کشف کند. کشف این قوانین بر عهده بشریت است و باید در راستای گسترش علم و فناوری تلاش کند چرا که هیچ مسئله‌ای نیست که درمان نداشته باشد فقط کافی است بشر برای کشف این دو بکوشد.

رئیسی تصریح کرد: امروز بشریت در جای جای عالم با استفاده از قوانین هستی توانسته بهترین‌ها را در زندگی خود به کار بگیرد و همین باعث شده در مقابل تهدیدات آفات طبیعی، بیماری‌ها و سایر مشکلات آمادگی بیشتری داشته باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه علم و فناوری زیربنای اقتدار کشور است، اظهار کرد: علم و دانش ضرورت پیشرفت در هر حوزه‌ای است. زنجیره دانش، پژوهش، نوآوری و فناوری توسعه پایدار در کشور را تضمین می‌کند.

باید تعامل خود را با همه دولت‌ها حفظ کنیم

رئیس جمهور بیان کرد: علم و فناوری مرز نمی‌شناسد بنابراین باید تعامل خود را با همه ملت‌ها و دولت‌ها حفظ کنیم تا بتوانیم دانش و فناوری را منتقل کنیم. تعاملی که با همه کشورهای همسایه و منطقه داریم باید بر اساس انتقال علم و فناوری استوار باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر حرکت خوبی در مسیر علمی داشته‌ایم، گفت: مشوق اصلی در زمینه پیشرفت‌های علمی رهبر معظم انقلاب بوده‌اند که بارها در نشست‌های مختلفی که با اصحاب علمی داشته‌اند تاکید کرده اند که از پیشرفت علمی حمایت خواهم کرد و حقیقتاً نیز حمایت کردند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: پیشرفتی که امروز در شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد آن هستیم مدیون تلاش دانشمندان، دانش‌پژوهان و فرهیختگان کشور و همچنین مرهون حمایت‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم خود را موظف می‌داند که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند. حمایت‌های مالی، تسهیلاتی و حقوقی و همچنین حمایت از محصولات دانش‌بنیان برای بازاریابی و تجاری‌سازی اقداماتی است که دولت می‌تواند در زمینه آن کمک کند و دستگاه‌های مختلف نیز باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ