مشاور رئیس جمهور خبرداد؛

برنامه‌ریزی جهت افزایش ورود گردشگر به مناطق آزاد

اقتصاد ایران: مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد گردشگری مناطق آزاد کشور اعلام کرد: یکی از برنامه‌های آینده ما در این حوزه، افزایش دو میلیون نفری گردشگر به ظرفیت فعلی در این مناطق است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حجت‌الله عبدالملکی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری‌-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، افزود: به این منظور، علاوه‌بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری مناطق آزاد مقرر است اعتبار و تسهیلاتی فراهم کنیم تا همه اقشار بتوانند از این ظرفیت استفاده نمایند و تفاهم‌نامه امروز نیز در همین راستا است.

وی اظهار داشت: وقتی گردشگر به مناطق آزاد سفر کند، علاوه‌بر تفریح و پر کردن اوقات فراغت، با فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در این مناطق نیز آشنا خواهد شد؛ زیرا هم‌اکنون اقدامات بزرگی در حوزه عمرانی و اقتصادی این مناطق درحال انجام است‌.

دبیر شورایعالی مناطق آزادتجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه، «سفر کارت» طراحی خواهد شد که قابلیت‌های ویژه همچون تخفیف در استفاده از امکانات در مناطق آزاد اعمال شود .

عبدالملکی، ارائه تسهیلات به گردشگران را در راستای سیاست مردمی کردن مناطق آزاد توصیف کرد و گفت: یکی از سیاست‌های دبیرخانه این است که منافع مناطق آزاد به همه مردم ایران برسد.

مشاور رئیس‌جمهور در پایان با بیان اینکه وسعت مناطق آزاد ۷۴۰هزار هکتار است و ۷۰درصد کل ترانزیت دریایی از طریق این مناطق انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری در چارچوب مردمی‌سازی بسیار مهم است و حتما پیگیری خواهد شد .

گفتنی است، ارائه مشاوره و خدمات مربوط به دریافت انواع تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی کسب ‌و کار‌های فعال در حوزه گردشگری و مسافرتی در مناطق آزاد و طراحی و صدور انواع کارت‌های بانکی و «سفر کارت» بانکی موردنیاز سازمان‌ها، ازجمله موارد تفاهم شده میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری‌-‌صنعتی و ویژه اقتصادی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است‌.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ