تحصیل کودکان کار در زنجان رایگان شد

اقتصاد ایران: زنجان- معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تحصیل کودکان معرفی شده از سوی بهزیستی رایگان است، گفت: زمینه لازم برای تحصیل متناسب با شرایط کودکان کار وخیابان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،مریم کرمی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان در دومین کمیته پیشگیری از آسیب‌ها و مسائل اجتماعی که با حضور ۱۶ دستگاه دولتی و غیر دولتی همکار با بهزیستی در طرح حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار و خیابان که به میزبانی بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی با توجه به وظایف ذاتی خود کودکان و نوجوانان کار وخیابانی را به دلیل وضعیت اجتماعی و مشکلات خاص در نظر داشته و طی دو دهه اخیر بر حسب وظیفه ذاتی خود عهده دار این امر مهم بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ضمن تاکید بر فعالیت مرکز حمایتی آموزشی کودکان کار در زنجان گفت: ارائه تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به والدین کودکان و معرفی پدران کودکان کار به شرکت های تولیدی و صنعتی برای اشتغال از جمله خدمات توانمندسازی این افراد است.

وی با بیان اینکه تحصیل کودکان معرفی شده از سوی بهزیستی رایگان است، تصریح کرد: زمینه لازم برای تحصیل متناسب با شرایط کودکان کار وخیابان فراهم شده است و کارت آموزش برای کودکان فاقد شناسنامه یا برگه هویت و نیز صدورگواهی‌نامه آموزشی بر اساس آن در چارچوب مقررات مربوطه صادر می‌شود.

کرمی افزود: صدور بیمه‌نامه سلامت برای کودکان کار و خانواده‌های آنان رایگان است و خانواده‌های این افراد می‌توانند با ارایه معرفی نامه بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: نحوه ساماندهی کودکان و نوجوانان کار و خیابانی بر اساس سن کودک به صورت زیر ۷ سال، بین ۷ تا  ۱۵ و بین ۱۵ تا ۱۸ سال انجام می شود و برای هر گروه برنامه‌ای در نظر گرفته شده است و در مرکز کودکان کار و خیابان تحت نظارت بهزیستی، کلاس‌های تقویتی، آموزش مهارت‌های زندگی و... برای کودکان و آموزش مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزند پروری و... برای مادران  به طور مستمــــر تشکیل می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان افزود: حمایت از کودکان کار و خیابان و خانواده آنها به منظور محو کار کودک با تأکید بر رعایت رویکرد دوستدار کودک و در چهارچوب اهداف کمی تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه از اهداف اصلی طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابانی است.

وی افزود: در این برنامه بر تامین نیازهای اولیه برای رشد و شکوفایی، افزایش کیفیت زندگی، استقلال نسبی کودکان کار و خیابان و خانواده های آنها با اولویت، بازگشت کودک به مدرسه و با استفاده از رویکردهای قوت مدار، اجتماع محور و تاب‌آوری در قالب برنامه بازتوانی تک‌دوزی شده ویژه هر کودک تاکید شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ