عمودهای بی‌خاصیت در شهر سی‌سخت!؛

طرح پایش تصویری همچنان راکد و روی هوا؟!+ فیلم

اقتصاد ایران: چندین سال است پایه های اصلی دوربین های مدار بسته شهر سی سخت در چندین نقطه شهر نصب و رها شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، پایش الکترونیکی یا همان دوربین‌های مدار بسته شهری در شهر گردشگری و توریستی سی‌سخت در هاله‌ای از ابهام و سرانجامی نامعلوم به خود گرفته است.

امروزه با رشد جمعیت شهری و رفت آمد بسیار زیاد در سطح شهرها نیاز به کنترل تردد شهری و بررسی جرائم داخل شهری بسیار حائز اهمیت شده است که یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه بتوانیم از این حجم جمعیت و بررسی جرائم در سطح شهر باخبر باشیم و بتوانیم در زمان سریع واکنش صحیح را انجام دهیم استفاده از دوربین‌های مدار بسته هست.

شاید در دهه‌های قبل استفاده از این وسایل برای پایش شهر زیاد مرسوم نبود اما در حال حاضر با توجه به مجهز شدن شهرها و حتی برخی روستاها به این تکنولوژی این کمبود در شهر توریستی سی سخت به شدت احساس می شود.

یکی از مواردی که برای حفاظت از اموال ادارات بسیار مورد نیاز بوده دوربین مدار بسته است که باید از تکنولوژی‌های جدید بهره برد.

شبکه حمل‌ و نقل شهری در مواجهه با مجموعه‌ای از تهدیدات هم نیازمند پایش است اما متأسفانه چندین سال است که شاهدیم پایه های اصلی دوربین های مدار بسته شهر سی سخت در چندین نقطه شهر سی‌سخت نصب شده و رها شده است.

سال ۱۴۰۱ خبر آمد که شهر سی سخت به پایش تصویری مجهز خواهد شد و در اولین فرصت این عملیات اجرایی خواهد شد، پیمانکار مشخص شد و پای کار آمد، جانمایی پایه های دوربین مشخص گردید و نصب شد کانالهایی جهت عبور فیبر نوری در سطح شهر حفر شد ولی به یکباره نزدیک به ۴ ماه است که عملیات متوقف شده است که گویی شرکت مخابرات همکاری لازم جهت اتصال فیبر نوری به شبکه اصلی را ندارد و مردم شهر سی سخت همچنان باید چشم انتظار دوربین های پایش تصویری باشند و تنها خسارت وارده کانال های حفر شده توسط پیمانکار را متحمل شوند.

طبق بررسی های انجام شده شرکت مخابرات توافق کرده است که اجرا و نصب  فیبر نوری مورد نیاز جهت تامین اینترنت دوربین های مدار بسته شهر سی سخت را انجام دهد ولی متاسفانه تاکنون زیر بار این موضوع نرفته و طرح پایش تصویری سی سخت همچنان راکد بماند که جا دارد شورای تامین به این مهم ورود کرده و با کسانی که سنگ اندازی کرده و مانع نصب دوربین های پایش تصویری شهر سی سخت می‌شوند برخورد شود.

 

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ