روایت بازیگران از مرگ ناگهانی «شهرام عبدلی»؛

امام رضا(ع) چه عنایتی به بازیگر فقید کرد؟ + فیلم

اقتصاد ایران: در جریان مراسم تشییع پیکرِ شهرام عبدلی بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون، دو هنرمند مقابل دوربین تسنیم، نکات جالبی درباره این بازیگر فقید گفتند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،شهرام عبدلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان روز گذشته بر اثر عارضه سکته خونریزی‌دهنده مغزی در بیمارستان قائم مشهد درگذشت. 

شهرام عبدلی که متولد 29 اردیبهشت 1355 در تهران بود، در مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی همچون دختری به نام آهو، تکیه بر باد، فاصله‌ها، رستگاران، خط قرمز، تبریز در مه و مختارنامه به ایفای نقش پرداخته است. پیکر زنده یاد شهرام عبدلی از مقابل خانه هنرمندان به سمت بهشت زهرا (س) تشییع و در قطعه هنرمندان خاکسپاری می‌شود.

«مختارنامه»، «سال‌های مشروطه»، «تبریز در مه»، «معمای شاه» ، «نابرده رنج»، «رستگاران»، «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»، «فاصله‌ها» و «خط قرمز» از جمله شاخص‌ترین آثار تلویزیونی او در سال‌های فعالیت هنری او به شمار می‌رود. او همچنین در آثار سینمایی از جمله دختری در قفس، قصه دل‌ها، یکی برای همه، ماه‌گرفتگی و نفس‌های آرام نقش آفرینی کرده است.

امروز مراسم تشییع پیکر او در خانه هنرمندان با حضور دوستان و همکارانش برگزار شد. 

در این مراسم هنرمندانی چون کوروش سلیمانی، جواد هاشمی، شهره سلطانی، آناهیتا همتی، میرطاهر مظلومی، گیتی معینی، رضا توکلی، شکر خداگودرزی، امیررضا دلاوری، رابعه اسکویی و… حضور داشتند.

 

سیدجواد هاشمی؛ شهرام در بهترین جا به ما می‌خندد...

سیدجواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون که اجرای این مراسم را برعهده داشت؛ او به این نکته اشاره کرد: به روح شهرام سلام می‌کنم. چقدر روزگار بدی است. من برای آن‌ها که شهرام را از نزدیک می‌شناسند هم می‌گویم که او جزو نوادر هنرمندان بود، عمیق بود و فکر می‌کرد. شاید توانایی‌ها و هنرهای او در پس پرده بازیگری‌اش پنهان شده بود. حیف که خداوند گلچین است و گل‌ها را می‌چیند. شهرام الان در بهترین جا به ما می‌خندد. او بیشتر از اینکه غم خود را بخورد، غم دیگران را می‌خورد و حالا این همه غم یک جا جمع شد.

اولین نفری که از دوستانش پشت تریبون حاضر شد کوروش سلیمانی بود؛ او این‌طور درباره شهرام عبدلی صحبت کرد: ما برای برادرمان اینجا آمدیم برای کسی که دلتنگ گرمی و حضور خوبش در فضای هنر خواهیم ماند اما چرا دوستان ما این‌قدر زود پرپر می‌شوند؟ ای کاش روزگار با ما مهربان‌تر باشد. از خداوند خاضعانه می‌خواهم دستگیر همه کسانی باشد که در کودکی پدرشان را از دست می‌دهند. هیچکدام ما نمی‌تواند یارای خانواده‌ای باشد که شهرام به آنها عشق می‌ورزید.

هاشمی در ادامه دوباره پشت تریبون قرار گرفت و بیان کرد: شهرام عبدلی در حرم امام رضا (ع) طواف داده شد. خودش همیشه دغدغه مردم داشت. در موقعیتی که نابسامانی وجود دارد و مردم ناراحتند قطعاً هنرمندان ما یک قدم جلوتر هستند و بیشتر ناراحتند و او همینطور بود. شهرام با همه بزرگی‌اش همه حقش را از سینما نگرفت و خیلی بزرگ‌تر از آن بود که مردم در قاب تصویر دیدند.

تسلیت صدایِ‌ خوشِ بازیگری

سپس میرطاهر مظلومی در ادامه با تسلیت به خانواده عبدلی بیان کرد: زمین به خاطر حضور برخی آدم‌هاست که نفس می‌کشد. والله که عبدلی یکی از همان‌ها بود. او با شرف، نجیب و محترم بود. به من زنگ می‌زدند و می‌پرسیدند چه می‌توان کرد؟ من هم می‌گفتم هرکسی شفا می‌خواهد اینجا می‌آورند. پروژه 140 نفره ما هر شب تک به تک در حرم امام رضا (ع) دعا می‌کردند. پروژه ما «آسوده باش» نام داشت و تنها کسی که آسودگی واقعی و نور نصیبش شد شهرام عبدلی عزیز بود.

ایرج راد و روایتی از منش و رفتار شهرام عبدلی

ایرج راد رئیس هیأت مدیر خانه تئاتر پشت تریبون قرار گرفت و به منش و رفتار شهرام عبدلی اشاره کرد و گفت: شهرام عبدلی در خیابان به شما لبخند می‌زد ولی هر یک از هنرمندان مشکلات فراوانی دارند. ما در جایگاه صنف در خانه تئاتر، می‌دانیم چه رنجی می‌کشند و با تمام سختی‌ها می‌سازند تا اثری خلق کنند که اثرگذار باشد. ما انتظار نداشتیم عبدلی به این زودی از میان هنرمندان برود. من این افتخار را داشتم که در دو کار صحنه‌ای در کنار هنرمندی چون او باشم. او یکی از بی‌حاشیه‌ترین هنرمندان بود و درگذشت او را به همه جامعه و خانواده‌اش تسلیت می‌گویم. با کارهایی که در عرصه تصویر کرد همواره نامش در تاریخ هنر این کشور ماندگار خواهد ماند.

بعد از صحبت‌های تهیه‌کننده سریال «آسوده باش» آخرین پروژه‌ای که شهرام عبدلی در آن حضور داشت، نوبت به محمدمهدی عسکرپور رئیس خانه هنرمندان رسید و او این‌طور گفت: آنچه از ما باقی می‌ماند، همان اهمیت دارد و ارزش هنرمندان و فعالیت‌هایشان اینجا بهتر خود را نشان می‌دهد. بسیاری از هنرمندان دنیا که از جهان رفتند و آثارشان باقی مانده است، به عنوان هنرمندانی زنده تلقی می‌شوند. من برای خانواده شهرام عبدلی صبر و برای او علو درجات را مسالت دارم.

در پایان مراسم با اعلام سیدجواد هاشمی نماز میت به امامت حجت‌الاسلام سرلک بر پیکر زنده یاد شهرام عبدلی اقامه و پیکر این هنرمند به سمت بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

 

ماجرای عنایت امام رضا(ع) به شهرام عبدلی

میرطاهر مظلومی بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون که در آخرین روزهای زندگی‌اش کنار شهرام عبدلی بود در مقابل دوربین تسنیم قرار گرفت و این‌گونه بازیگر فقید را روایت کرد: "زمین گاهی به خاطر برخی از آدم‌ها نفس می‌کشد. شهرام عبدلی هم یکی از آنها بود. اخلاق و معرفتش بی‌مانند بود. دیدید در حرم امام رضا(ع) هم چه تشییع جنازه باشکوهی کنار خدام و جمعیت بی‌نظیری که در حرم ثامن‌الحجج او را بدرقه کردند. این اتفاق به نظر شما موهبت و عنایت نیست؟

او در ادامه تأکید کرد:  این تقدیم شد در سریالی که نامش «آسوده باش» بود آسودگی ناب و مطلق را ایشان تجربه کرد. قطعاً نبود و فقدان شهرام عبدلی شکاف بزرگی در فرهنگ و هنرمان خواهد بود. 

 مثلِ برخی از بازیگران جوان روی هوا سِیر می‌کرد

رضا بنفشه‌خواه یکی از پیشکسوتان حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون است. او در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم به توصیف شهرام عبدلی پرداخت. این بازیگر پیشکسوت تأکید کرد: واقعاً من حتی نمی‌توانم تسلیت بگویم. چون آن‌قدر وقتی این خبر را شنیدم و تلفنی با همکارانش در مشهد و همسرش صحبت کردم بسیار متأثر شدم. خودم هم احتیاج به تسلی خاطر دارم. برای شهرام عبدلی این هنرمند جوان، مرگ خیلی زود بود.

وی افزود: من همه کارهای شهرام عبدلی را دوست داشتم. حتی تئاترهای سنتی می‌گذاشت در تئاتر سنگلج دعوت می‌کرد می‌رفتم. دو سه کار تصویری هم با هم داشتیم و بسیار اتفاقات خوبی در کارنامه هنری‌ام بود. 

بنفشه‌خواه، مرحوم عبدلی را به معنای واقعی کلمه هنرمند عنوان کرد و گفت: شهرام عبدلی واقعاً هنرمندی افتاده و صمیمی بود؛ خیلی به بزرگترها احترام می‌گذاشت. همیشه خاکی بود. هیچ‌وقت مثل برخی از بازیگران جوان روی هوا سِیر می‌کرد ایشان روی زمین زندگی می‌کرد. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ