بابلسر یا انزلی؟ به کدام شهر سفر کنیم؟

اقتصاد ایران: شمال کشور از مناطق سرسبز و بسیار زیبای کشور است که هر گوشه و کنار این خطه سرسبز، مقصد مناسبی برای گردشگری و سفر می‌باشد. علاوه بر زیبایی شهرهای شمال، به‌خاطر جاذبه‌های گردشگری فراوانی که دارد، گاهی اوقات انتخاب مقصد سفر، دشوار می‌شود.

اخبار شرکت ها- در ادامه با جاذبه‌های گردشگری دو شهر بابلسر و انزلی آشنا می‌شویم تا برای انتخاب سفر به بابلسر یا سفر به انزلی دچار مشکل نشده و با اقامت در هتل های بابلسر و انزلی، سفری فراموش نشدنی را تجربه نمود.

سفر به بابلسر

شهر ساحلی بابلسر با دارا بودن ساحلی تمیز و زیبا، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران در استان مازندران است. بابلسر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای جاذبه‌های تاریخی بسیاری بوده که از دوران پهلوی به جامانده است.

پل معلق و رودخانه بابل‌رود

پل معلق بابلسر، یادگار دوران پهلوی و یکی از پل‌های مشهور ایران است که در سال ۱۳۱۳ ساخته شد. حدود ۱۰۰ سال قبل، این پل توسط مهندسان آلمانی و سوئدی بر روی رودخانه بابل احداث گردید و در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسید. این پل، قسمت شرقی و غربی شهر بابلسر را به هم متصل کرده که بسیار پرتردد می‌باشد.

بابل‌رود و پل معلق برای مردم بومی بابلسر، شبیه به زاینده‌رود و سی‌و‌‌سه پل اصفهان است. این رودخانه پر آب از مرکز شهر عبور می‌کند و به یکی از زیباترین جاهای دیدنی بابلسر تبدیل شده است. رودخانه با عبور از مرکز شهر، چشم انداز زیبایی به وجود آورده و به نوعی حیات و زندگی را در شهر زنده کرده است.

بابل‌رود از رشته کوه البرز، سرچشمه گرفته و پس از طی کردن مسیر طولانی حدود ۷۸ کیلومتر به بابلسر می‌رسد و پس از آن به دریا می‌ریزد. رودخانه تاثیر بسیار زیادی در رونق کشاورزی بابلسر داشته و ماهیگیری در این رودخانه طرفداران خود را دارد. در اطراف پل، امکانات تفریحی بسیاری برای مسافران تعبیه شده تا لحظات شیرینی را در سفر به بابلسر، برای خود ثبت نمایند.

خزرشهر

از جاذبه‌های محبوب بابلسر، اقامت در شهرک‌های لوکس خزرشهر می‌باشد که اقامتی خاص و دلپسند را برای گردشگران در سفر به بابلسر به همراه دارد. خزرشهر به دو بخش خزرشهر شمالی و جنوبی تقسیم شده است. رستوران، کافی‌شاپ، زمین بازی کودکان، زمین‌های تنیس، فوتبال، بسکتبال، والیبال، ساحل اختصاصی زیبا و... بخشی از امکانات خزرشهر می‌باشد.

برج قدیمی ساعت

برج ساعت یکی از آثار به جامانده از دوران پهلوی اول است که تاریخچه قدمت آن با پل معلق، برابری دارد. برج قدیمی ساعت از دیگر نمادهای شهر بابلسر بوده که در فهرست آثار ملی ایران به‌ثبت رسیده است. این برج قدیمی نیازمند مرمت و بازسازی می‌باشدکه متاسفانه به‌صورت نامطلوبی، رها شده است. برج ساعت در زمان ساخت خود، به‌عنوان منبع ذخیره آب طراحی شده و از نظر شاخص‌های فنی و هنری، منحصر به فرد و قابل توجه می‌باشد.

آبشار شی الیم

آبشار شی الیم یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های طبیعی بابلسر به‌شمار می‌رود، که در درهای پوشیده شده از درختان جنگلی، قرار گرفته است. اطراف این آبشار، طبیعت بکر و زیبایی وجود دارد که طبیعت دوستان بسیاری را در سفر به بابلسر به این آبشار جذب ‌کرده تا اوقات خوشی را در آنجا داشته باشند.

ارتفاع آبشار حدود ۳۰ متر است که با پایین آمدن از صخره‌های بلند، منظره‌ای زیبا و بی‌نظیری را خلق کرده است. صدای آب و آواز پرندگان، آرامشی وصف‌ نشدنی به گردشگران می‌بخشد. مسیر رسیدن به این آبشار کمی سخت بوده که بهتر است با تورهای مسافرتی و طبیعت‌گردی از این آبشار بازدید کرد.

تالاب عزیزک

تالاب عزیزک یا آب‌بندان عزیزک، متشکل از چهار آب‌بندان بزرگ و کوچک است که در جنوب بابلسر قرار دارد. تالاب عزیزک، پناهگاه و زیستگاه پرندگان محلی و مهاجری مانند اردک مرمری، عروس غاز، درنا، خوتکا و... می‌باشد. این تالاب زیستگاه ماهیان مختلفی است و آب کشاورزی منطقه، از این تالاب تامین می‌شود. در اطراف تالاب، امکانات اقامتی مناسبی مانند آلاچیق و سرویس بهداشتی تعبیه شده است.

منطقه ساحلی میرود

منطقه ساحلی میرود در 2 کیلومتری بهنمیر قرار گرفته و یکی از مناطق نمونه گردشگری بابلسر می‌باشد. گردشگران می‌توانند در سفر به بابلسر از ساحل تمیز و زیبا و همین‌طور منطقه جنگلی میرود، نهایت استفاده را ببرند. وجود دریا و جنگل در این منطقه، منظره زیبا و دلنشینی را به وجود آورده و امکاناتی مانند رستوران، نمازخانه، پارک مخصوص کودکان، سرویس بهداشتی، آلاچیق‌های نصب چادر و... برای گردشگران فراهم شده است.

سد لاستیکی بابلسر

یکی دیگر از جاهای دیدنی که در سفر به بابلسر می‌توان از آن بازدید کرد، سد لاستیکی عرب خیل است که طولی حدود ۵۰ متر دارد و ارتفاع آن ۳ متر می‌باشد. این منطقه دارای مناظر زیبایی بوده که به یکی از تفریحگاه‌های پرطرفدار تبدیل شده و مکان مناسب و لذت‌بخشی برای پیک‌نیک و دورهمی می‌باشد.

سفر به انزلی

بندرانزلی یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان می‌باشد. این شهر بندری یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین بنادر ایران بوده که جاذبه‌های زیادی را در خود جای داده است. مسافران با اقامت در هتل دلفین انزلی دسترسی راحتی به اماکن تاریخی، تفریحی، طبیعی و همچنین مراکزخرید انزلی، خواهند داشت.

تالاب انزلی

تالاب انزلی از مهمترین جاهای دیدنی بندرانزلی است که باید در فهرست دیدنی‌های سفر به انزلی قرار داشته باشد. این تالاب از نظر محیط زیست بسیار حائز اهمیت بوده زیرا زیستگاه انواع پرندگان، حیوانات آبزی و گیاهان دریایی می‌باشد و برای ماهیگیری و تماشای پرندگان، مکان بسیار مناسبی است. نیلوفرهای آبی این تالاب در فصل بهار و تابستان، زیبایی این تالاب را چندین برابر می‌کند.

موج شکن

موج شکن‌ها به منظور جلوگیری از آسیب قایق‌ها و کشتی‌ها، در بنادر احداث می‌شوند. موج شکن بندرانزلی هم علاوه بر کاربرد خود، جنبه تفریحی و پیاده‌روی نیز دارد که می‌توان برروی آن، زیبایی دریای بی‌کران را تماشا کرد و عکس‌های بی‌نظیری را در سفر به انزلی، برای خود ثبت نمود.

پل غازیان

پل غازیان یکی از پل‌های تاریخی ایران به‌شمار می‌رود که در زمان ساخت خود، در زمره مدرن‌ترین پل‌ها قرار داشته است. طول این پل ۲۱۰ متر و عرض آن ۱۰ متر می‌باشد و دارای ارتفاعی حدود 7 متر است. پل دارای ۵ دهانه مختلف بوده که هر کدام از آنها ۲۵ متر طول دارد.

روستای اشپلا

روستای اشپلا در نزدیکی تالاب انزلی قرار گرفته و دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است که آنجا را به مکانی برای پیک‌نیک‌های آخر هفته مردم بومی انزلی تبدیل کرده، که در سفر به انزلی می‌توان از آن بازدید نمود.

آکواریوم انزلی

از پرهیجان‌ترین جاهای دیدنی انزلی، آکواریوم این شهر است که دارای ۴۰ آکواریوم مختلف با ۴۰ متر تونل زیر آب می‌باشد. این آکواریوم به‌عنوان بزرگترین و کاملترین آکواریوم مصنوعی در ایران شناخته شده است. این مجموعه دوطبقه دارای بیش از ۲۰۰ گونه مختلف آبزی، پنج هزار خزنده و پرنده در آن وجود دارد. شهربازی گیم لند با بازی‌های مدرن، لونا پارک، بولینگ، رستوران و کافی‌شاپ از امکانات این آکواریوم می‌باشد که در سفر به انزلی می‌توان از آنها استفاده کرد.

دهکده ساحلی

دهکده ساحلی بندرانزلی دارای امکانات و خدمات رفاهی مانند رستوران، فروشگاه، زمین‌های ورزشی، ویلاهای ساحلی، آلاچیق، استخر و... می‌باشد. با اجاره ویلا و اقامت در این دهکده زیبا، می‌توان از امکانات و تفریحات آن بهره برد‌.

بولوار ساحلی

بلوار ساحلی بندرانزلی، یکی از جاهای تفریحی در سفر به انزلی می‌باشد که از قدیمی‌ترین و مدرن‌ترین بلوارهای ایران با طراحی اروپایی است. این بلوار چشم‌انداز زیبایی، به دریای خزر و تالاب انزلی دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ