افتتاح پارک علم و فناوری بین الملی با همکاری چین

اقتصاد ایران: رئیس سازمان پژوهش هاس علمی و صنعتی ایران از افتتاح پارک علم و فناوری بین المللی در این سازمان تا یک ماه دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،دکتر حسن زمانیان امروز در نشست خبری اعلام کرد: این سازمان در سال ۱۳۵۹ شروع به کار کرده و در واقع نقش معاونت علمی و فناوری را بر عهده داشته است.

وی با بیان اینکه دانش فنی بسیاری از صنایع و کارخانجات در این سازمان به دست آمده است، اظهار داشت: سازمان پژوهش‌ها یک نهاد حاکمیتی و ملی است که پژوهش های علمی و صنعتی را در راستای رفع نیازهای کشور به انجام می‌رساند.

زمانیان با بیان اینکه ۱۵۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در این سازمان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین ۷ پژوهشگاه از ابتدای شروع فعالیت سازمان مشغول به تحقیق و پژوهش در زمینه‌های مختلف هستند.

پیشنهاد راه اندازی دو پژوهشکده جدید در سازمان پژوهش‌ها

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با اشاره به اینکه ما به تازگی راه اندازی دو پژوهشکده را در هیئت امنا مصوب کرده ایم، تأکید کرد: پژوهشکده شیمی دارویی و پژوهشکده مرکز اکتشاف و استحصال عناصر راهبردی، دو پژوهشکده‌ای هستند که قرار است در سازمان پژوهش‌ها راه اندازی شوند.

وی افزود: قرار است در پژوهشکده شیمی دارویی، ساخت داروهای خاص در پیش گرفته شود و در پژوهشکده دوم تحقیقات پژوهشی برای جلوگیری از خام فروشی بسیاری از عناصر بحرانی صورت بگیرد.

راه اندازی آزمایشگاه ایزوتوپی

زمانیان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه ایزوتوپی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی گفت: این آزمایشگاه در حال راه اندازی است که در صدد هستیم این اقدام را (اندازه گیری ایزوتوپ) را برای اولین بار در کشور داشته باشیم.

ساخت ماهواره آیات برای پیشگیری از زلزله

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه محققان سازمان پژوهش‌های علمی و فناوری ایران در حال ساخت ماهواره آیات برای پیش بینی زلزله هستند، گفت: دانش فنی ساخت این ماهواره به دست آمده است که در راستای پیش بینی زلزله خواهد بود.

به گفته وی سازمان زمین شناسی آمریکا روی چنین موضوعی تمرکز دارد و ما هم توانستیم با توجه به اهمیت موضوع، ماهواره را تا حدی پیش ببریم. امیدواریم حاکمیت به کمک ما بیاید زیرا اجرای این پروژه بسیار سنگین است.

بومی سازی دستگاه دیالیز در سازمان پژوهش‌ها

وی با بیان اینکه دستگاه دیالیز برای اولین بار در کشور توسط محققان سازمان پژوهش‌ها بومی سازی شده است، گفت: در حال حاضر ما تنها سازنده این دستگاه‌های دیالیز هستیم.

زمانیان با بیان اینکه ۵ نسل از این دستگاه ساخته شده است، تأکید کرد: دستگاه دیالیز پرتابل نیز در مرحله میانی کار است که ۸ با نهایی شدن آن بزرگترین خدمت به مردم به شمار می‌رود.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با بیان اینکه دستگاه دیالیز پرتابل که دانش فنی آن توسط محققان سازمان کسب شده، نمونه خارجی ندارد و به زودی به تولید خواهد رسید.

ساخت سامانه آزمایشگاه قند خون

وی در خصوص دستاورد دیگر محققان سازمان پژوهش‌ها گفت: سامانه‌ای طراحی شده که آزمایشگاه روی سطح است و می‌توان به وسیله آن سطح قند خون را در کمترین زمان و در هر مکانی اندازه گیری کرد. مناطق محروم می‌توانند از این محصول به راحتی استفاده کنند و ما می‌توانیم با ارائه آن به خانه‌های بهداشت روستاها، کاربرد این محصول را در سطح روستاها تسهیل کنیم.

اختیاری شدن جنسیت جنین در دام

زمانیان در خصوص طرح دیگر قابل اجرا در سازمان پژوهش‌ها اظهار داشت: از آنجایی که گاوهای شیرده و جنین ماده برای دامداران از اهمیت بالایی برخوردار است، محققان سازمان پژوهش‌ها در صدد برآمدند تا جنین نوزاد دام متولد شده اختیاری باشد.

وی در خصوص پارک علم و فناوری بین المللی تأکید کرد: قرار است این پارک یک ماه دیگر افتتاح شود.

زمانیان گفت: قرار است این پارک در یک فضای ۶هزار متر مربعی در یک ساختمان ۶ طبقه باشد. در این ساختمان شرکت‌های درجه اول و تراز بالای ایرانی و خارجی مستقر خواهند شد که این می تواند به ارتباط کشورها در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان کمک کند. در واقع این پارک مرکز مبادله فناوری داخلی و خارجی می شود.

به گفته وی پیش بینی شده یک گروه چینی نیز در این پارک مستقر شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ