تمجید سایت اتحادیه جهانی از کشتی گیران ایرانی

اقتصاد ایران: سایت اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی از مسابقات روز نخست رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام ابراهیم مصطفی و رنکینگ سال ۲۰۲۳ که در دیروز در شهر اسکندریه مصر برگزار شد به تمجید از کشتی گیران کشورمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،در گزارش سایت اتحادیه جهانی آمده است:  تلاش لری ابولادزه گرجستانی برای کسب پیروزی در برابر میثم دلخانی فعلا باید ادامه یابد. این دو کشتی گیر در فاصله ۱۶ ماه به دو بار به مصاف هم رفته اند که ابولادزه در دو مسابقه شکست خورده و هردو همیشه خیلی دراماتیک هستند.

در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۱ ابولادزه ۴ بر ۳ از دلخانی پیش بود که دلخانی مجبور به بیرون شدن شد و یک چالش ناموفق از ابولادزه باعث شد، دلخانی در فینال وزن ۶۳ کیلوگرم با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شود. دیشب نیز البته نه در مسابقات قهرمانی جهان، اما در مسابقات اسکندریه مصر بار دیگر شاهد پیروزی دلخانی بودیم در حالی که از ابولادزه عقب بود و در انتها با کمترین امتیاز به پیروزی رسید.

بدون شک دلخانی برای کسب برد باید به شدت تلاش می‌کرد، اما شرایط دلخانی به طوری بود که به او کمک کرد که در اوخر وقت دوم به پیروزی دست یابد.

دلخانی ابتدا با برتری ۵ بر صفر در تایم اول کار خود را به پایان برد، اما در تایم دوم پس از واگذاری یک امتیاز برای کم کاری سه بار بارانداز شد و نتیجه منجر به اختلاف ۲ امتیازی ابولادزه با دلخانی شد، این در حالی بود که در مسابقات جهانی صربستان ابولادزه یک دقیقه فرصت داشت تا برای پیروزی کار را جبران کند و در اینجا باید یک دقیقه دفاع می‌کرد، اما مانند آن فینال شکست خورد.

دلخانی با بیرون بردن حریف اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد و در فاصله یک دقیقه مانده به پایان مسابقه در حالی که ۷ بر ۶ از حریفش عقب بود، در یک ۶۰ ثانیه مصاف سختی را با ابولادزه پشت سر گذاشت، اما با یک شتاب دوباره در ۱۰ ثانیه پایانی ابولادزه را وادار به خاک کرد تا از تلاش برای بدست آوردن مدال طلا و شکست دلخانی دست بکشد.

دلخانی نه تنها در فینال قهرمانی جهان که پس از آن مصدومیت عجیب آرنج در جام ولات تولیخانوف قزاقستان در سال گذشته و بازگشت دوباره به کشتی، در طول روز آرام به نظر می‌رسید.

محمدهادی ساروی دیگر دارنده مدال رقابت‌های جهانی صربستان همراه با دلخانی دو کشتی گیر ایرانی بودند که در بالای سکوی قهرمانی قرار گرفتند.

ساروی پس از مصدومیت کوبلیاشویلی در فینال مدال طلا را به دست آورد. اما مسابقات اسکندریه آزمون راحت تری برای دارنده مدال برنز جهان در صربستان بود.

ساروی مسابقات را با پیروزی ۲ بر صفر مقابل گئورگی ملیا از گرجستان آغاز کردو سپس با نتیجه ۵ بر ۲ مقابل توماس لوای که در مسابقات زاگرب (رنکینگ) مدال نقره گرفت و آرتور عمراف از جموری چک با نتایج مشابه ۵ بر ۲ به پیروزی رسید.

برندگان مدال طلا در چهار رویداد سری رنکینگ امسال، ۱۵۰۰ فرانک سوئیس، برندگان مدال نقره ۷۵۰ فرانک سوئیس و برندگان مدال برنز مشترک نیز ۵۰۰ فرانک سوئیس دریافت خواهند کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ