مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبرداد:

تبدیل منطقه آزاد قشم به قطب تولید و صادرات دانش بنیان

اقتصاد ایران: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از افزایش ۴ برابری آمار سفر گردشگران خارجی و همچنین رشد ۶۰ درصدی گردشگران داخلی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، افشار فتح‌الهی در نشست معاونان اداری و مالی واحد‌های دانشگاه تهران در مرکز بین‌المللی رشد قشم، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه، بیش از ۴میلیون نفر گردشگر به جزیره قشم سفر کردند که نسبت به سال گذشته ۶۰درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: همچنین آخرین آمار نشان می‌دهد که میزان ورود گردشگران خارجی از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از چهار برابر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: جزیره قشم به‌واسطه حضور در تنگه استراتژیک هرمز و دارا بودن ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و اقتصادی به‌ویژه در حوزه نفت و انرژی؛ دارای اهمیت بالایی جهت توسعه روابط تجاری کشور و اقتصاد ملی است.

به گفته فتح‌الهی؛ ظرفیت‌ها و بستر‌های مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری در جزیره قشم وجود دارد و همراهی جامعه محلی در این زمینه می‌تواند به پیشرفت سریع این حوزه کمک شایانی کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی جزیره، عنوان کرد: در حوزه‌های اقتصادی علاوه‌بر وجود منابع طبیعی انرژی، به سبب نزدیک بودن به آب‌های بین‌المللی و تردد سالانه هزاران کشتی بین‌المللی از آبراهه تنگه هرمز، ظرفیت خوبی در حوزه بانکرینگ وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک امکان استفاده از این توانمندی فراهم گردد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بهره‌برداری از ظرفیت سواحل حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان و صنایع دریامحور، یکی از بند‌های موردتوجه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که برای بهره گرفتن از آن، نیازمند دانش روز هستیم.

فتح‌الهی ادامه داد: آغاز به‌کار پردیس بین‌الملل خلیج‌فارس در جزیره قشم می‌تواند با تولید دانش، به رفع مشکلات موجود، پیشرفت و توسعه متوازن این منطقه کمک کند.

وی با بیان اینکه استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به رونق اقتصاد ملی کمک کند، گفت: با فعالیت هدفمند مجموعه‌های دانش‌بنیان و حضور پرقدرت دانشگاه‌های مطرح کشور، قشم می‌تواند به قطب تولید و صادرات دانش در منطقه تبدیل شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه سازمان منطقه آزاد قشم و دانشگاه تهران در زمانی کوتاه، امضاء و به مرحله اجرا رسید و از این نظر می‌تواند الگوی خوبی برای همکاری با سایر دانشگاه‌ها باشد.

براساس این گزارش، غلامرضا حاجبی امام‌جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه گفت: حضور و فعالیت دانشگاه‌های تراز اول کشور در قشم، ظرفیت خوبی برای حرکت به سمت توسعه همه‌جانبه و آسیب‌شناسی و رفع چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جزیره قشم است.

همچنین، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: با اراده جدی و حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم، مراحل جذب دانشجو و راه‌اندازی پردیس بین‌الملل خلیج‌فارس قشم با سرعت بسیار خوبی طی شده و در ترم تحصیلی جاری، این دانشگاه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

احمد نوحه‌گر اذعان نمود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، رشته‌های تحصیلی پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در جزیره قشم با نگاه محوری به مزیت‌های اجتماعی، گردشگری، اقتصادی و نیاز‌های منطقه برای حرکت پیشران‌های توسعه و پاسخگویی به چالش‌های موجود، به جذب دانشجو خواهند پرداخت.

گفتنی است، در این مراسم حکم ریاست نخستین رئیس پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در جزیره قشم به فضل‌الله باقرزاده اعطاء شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ