توانایی رفع چالش‌های اقتصادی کشور در چابهار وجود دارد

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چابهار می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، گفت: چابهار علاوه بر توانایی حل مشکلات سیستان و بلوچستان، ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای رفع چالش‌های اقتصادی کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حسینعلی شهریاری در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: چابهار می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، نه فقط استان سیستان و بلوچستان، بلکه دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای رفع چالش‌های اقتصادی کشور است، به شرطی که از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

شهریاری گفت: پروژه فرودگاه یکی از مشکلاتی است که قطعا باید پیگیری شود و راه بیافتد، مناسب نیست که دنبال پیشرفت منطقه آزاد باشیم ولی فرودگاهی وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: هدف ایجاد مناطق آزاد در جمهوری اسلامی ایران برای تولید بود که منجر به صادرات شود، اگر قرار است وارداتی رخ دهد، باید به درستی انجام شود، واردات باید طوری باشد که باعث برطرف کردن نیاز مردم و کالاهای با کیفیت باشد همین منطقه باشد و باعث پیشرفت تکنولوژی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر پتروشیمی و فولاد راه اندازی شود قطعا منافع زیادی کسب خواهد شد، ما در استان تعداد زیادی تحصیل کرده در رشته‌ها و عرصه‌های مختلف داریم که باید از آن‌ها استفاده کنیم.

شهریاری گفت: قطعا می‌توانیم مانند کیش و دیگر مناطق آزاد، در چابهار هم پردیس تاسیس کنیم، باید از کشورهای همسایه جذب نیرو داشته باشیم تا از این طریق هم این منطقه پیشرفت کند و دیده شود.

وی گفت: مسئله اشتغال بسیار مهم است، بسیاری از جوان‌های تحصیل‌کرده و بیکار دیده می‌شود که هرچه زودتر باید به موضوع اشتغال آنها رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: گفته شده است که خانه‌های بهداشت معدودی در این منطقه وجود دارد که قرار است با کمک خیرین و با همکاری دولت این موضوع را هم پیگیری کنیم و خانه بهداشت بیشتری ساخته شود.

شهریاری با اشاره به کمبود هتل در سطح شهر چابهار عنوان کرد: در چابهار به هتل‌های پنج ستاره نیاز داریم تا از این طریق بتوانیم این شهر را توسعه دهیم.

وی گفت: باید تسهیلات مناسب در نظر گرفته شود تا کسانی که به این مناطق سفر می‌کنند هزینه‌های کمتری بدهند و برای اخذ مجوز در حوزه سلامت قطعا همکاری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تامین سرُم در مراکز درمانی اظهار کرد: بیمارستان ها کمبود سِرُم دارند و این بحث مهمی است، می‌توانیم کارخانه سرم را راه‌اندازی کنیم تا هم اشتغال زایی شود و هم شهرستانها و استان‌های اطراف پوشش داده شود.

شهریاری گفت: نیاز است که دانشکده علوم پزشکی چابهار را حتما راه اندازی کنیم، کمبود پرستار داریم اما باید سعی کنیم نیروهای بومی را بیشتر جذب کنیم.

وی ادامه داد: استان در حوزه ورزش وضعیت خوبی دارد و می‌توانیم روی رشته‌های ورزشی ساحلی و اقیانوسی سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درمان هزینه بر است عنوان کرد: باید کاری کنیم که مردم بیمار نشوند، باید در پژوهش سرمایه‌گذاری شود، زنان باید در این حوزه‌ها مثل سرمایه‌گذاری یا در مجموعه خیرین نقش داشته باشند و وقتی پای کار می‌آیند کارها سریعتر پیش می‌رود.

شهریاری گفت: باید در رشته‌هایی سرمایه‌گذاری شود که اشتغال قابل توجهی داشته باشند.

وی گفت: هماهنگی خوبی در منطقه آزاد چابهار است که اگر ادامه دار باشد قطعا پیشرفت‌های خوبی در این منطقه دیده می‌شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ