صادرات ۶۳۰ هزار دلاری صنایع دستی از مازندران

اقتصاد ایران: مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران از صادرات ۶۳۰ هزار دلاری صنایع دستی از استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۰ هزار دلار محصولات صنایع دستی هنرمندان این استان به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است افزود: ازبکستان، عمان، روسیه، ترکیه، آلمان، آمریکا، مجارستان و ژاپن کشور‌های مقصد تولیدات دست هنرمندان این خطه است که در سال جاری به این مناطق صادر شده است.


صادق برزگر آثار صادراتی هنرمندان صنایع دستی مازندران را شامل جاجیم، صنایع چوبی، گلیم، گلیمچه و حصیربافی عنوان کرد و گفت: تمامی این آثار جزو رشته‌های بومی و خاص صنایع دستی این استان به شمار می‌روند که در سبد صادراتی این دیار قرار دارند.

وی برندسازی محصولات صنایع دستی را به عنوان راهکاری برای فروش و درآمدزایی برای صنعتگران این حِرفه دانست و افزود: برای این منظور فراهم آوردن بازار مصرف در کشور‌های دیگر مورد نظر و تاکید است که با ایجاد بستر صادرات توانسته تا حدودی این مساله را پوشش دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران همچنین از انتخاب شهر‌ها و روستا‌های مازندران به عنوان منطقه ملی صنایع دستی به عنوان دیگر اقدام انجام شده برای شکوفایی صنایع دستی در استان نام برد و تصریح کرد: برای این منظور امسال به‌دلیل ریشه‌دار بودن هنر جاجیم بافی، حصیربافی و گلیچ بافی و استفاده از مواد اولیه و رنگ‌های طبیعی منطقه، ثبت ملی جاجیم آلاشت، حصیربافی درزی کلا بابل و گلیچ بافی بهشهر انجام شد.

برزگر خاطر نشان کرد: به ثبت رسیدن یک اثر هنری در فهرست ملی باعث شناخته شدن بیشتر آن در میان مردم خواهد شد و برای حفظ این رشته‌های صنایع دستی می‌بایست در فهرست بین المللی یونسکو به ثبت برسد تا از اعتبارات این سازمان برخوردار شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ