سریال‌های این روزهای تلویزیون و کاندیدای نوروز + فیلم

اقتصاد ایران: سریال‌های این شب‌های تلویزیون با «گیلدخت»، «شهباز» و حبیب» و دو طنز به استقبال بهار ۱۴۰۲ خواهد رفت که فعلاً تکلیف «نون‌خ» در شبکه یک روشن شده است.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،این شب‌ها تلویزیون از شبکه یک و دو تا آی‌فیلم و تماشا سریال‌های جدید با ژانرهای متنوع دارد. به تازگی «حبیب» را روی آنتن برده که در روزهای پرتماشاگر «سقوط» در شبکه نمایش‌خانگی همچون «گیلدخت» که به رقیبِ «جیران» تبدیل شد، «حبیب» هم از شبِ گذشته رقابت را با این سریال نمایش‌خانگی که مضمون نبرد با داعش دارد، آغاز کرده است. 


«شهباز» در دو شبکه

مجموعه تلویزیونی"شهباز" شنبه تا چهارشنبه از دو شبکه یک و پنج سیما پخش می‌شود؛ ساعت 22:15 در شبکه یک و ساعت 23 این سریال به شبکه پنج سیما می‌رود. این سریال به نویسندگی مینا خدیوی در ژانر پلیسی معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری در 30 قسمت 42 دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.

این مجموعه تلویزیونی درباره یک گروه سایبری است که به دنبال هکری بین المللی هستند. پلیس سایبری با اشراف به این فضا با مجرمین برخورد می‌کند و به داستان مردمی هم که از آنها سوء استفاده شده و مورد طعمه افراد خلافکار قرار گرفته‌اند، می‌پردازد.

شهباز، روایت زندگی دختری به نام نجوا دانشجوی نخبه در حوزه برنامه‌نویسی رایانه است. او به دلیل کنجکاوی و دانش فوق‌العاده خود ارتباطات گسترده‌ای در فضای وب پیدا کرده و معتقد است مرگ دوست صمیمی‌اش که به تازگی در یک سانحه از دنیا رفته، تصادف نبوده و ارتباط مستقیمی با یک شبکه مخفی خرابکارانه اینترنتی، به نام ارغوان دارد. نجوا به دنبال پیدا کردن مدارکی علیه شبکه ارغوان در فضای دارک وب شروع به برقراری ارتباط می‌کند. از سوی دیگر گروهی از نیروهای امنیت سایبری با رهبری مأمور زبده‌ای به نام حسام در مأموریتی به اسم شهباز، سال‌هاست به دنبال کشف هویت گرداننده اصلی شبکه ارغوان هستند.

در مجموعه تلویزیونی "شهباز" هنرمندانی نظیر آرش مجیدی، علیرضا آرا، رضا داودنژاد، میلاد میرزایی، مهدخت مولایی، نیما نادری، فاطیما بهارمست، غزال نظر، سیروس همتی، پاوان افسر، مهسا باقری، مریم سرمدی، رحمان باقریان، سیامک اشعریون، ابتسام بغلانی، فیلیپ ساپرکین، یوفی تیان و...  نقش‌آفرینی می‌کنند.

«گیلدخت» فقط دو روز در هفته از شبکه یک/ سریالی که تولید شبکه آی‌فیلم است

سریال «گیل‌دخت» که سریالی درام در بستر تاریخی است و از سال 1398 تا 1400 تولید شده، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 22:15 از شبکه یک پخش می‌شود. 

این سریال تا اواخر بهار سال 1402 روی آنتن خواهد بود.

«گیل‌دخت» عنوان سریال تاریخی‌ است که به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی تولید شده است. فیلمنامه این سریال را مجید آسودگان به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما نوشته و نگارش آن حدود 5 سال زمان برده است.

این سریال حکایت گلنار و اسماعیل است که در میان هیاهو و مهلکه قجری تارو پود دلشون با مهر و محبت هم بافته می شود و...

از جمله بازیگرانی که در سریال «گیل‌دخت» ایفای نقش می‌کنند، به: سعید راد، میترا رفیع، رضا اکبرپور، یاسمین معاوی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، ثریا قاسمی، محمود پاک نیت، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، فریبا متخصص، صالح میرزاآقایی، نفیسه روشن، حمید ابراهیمی، محمد فیلی، رؤیا جاویدنیا، مجید سعیدی، زیبا بنماران، فریده دریامج، امین میری، یوسف صفری بختیاری، بهزاد محسنی و مرتضی نجفی می‌توان اشاره کرد.

شبکه دو و سریال «حبیب»/ ماجرایی در دلِ داعش

مجموعه تلویزیونی «حبیب» محصول مشترک دو کشور ایران و سوریه با روایتی جدید و متفاوت از مدافعان حرم از شب گذشته به آنتن شبکه دو سیما آمده است. سریالی متنوع با حضور بازیگران خارجی و موضوعی که کمتر درباره‌اش اثر نمایشی ساخته شده است. این سریال هر شب ساعت 21:10 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. 

سریالی که در سوریه فیلمبرداری شد. کار جدیدی که بسیج صدا و سیما به عنوان نخستین سریال تلویزیونی ایران در سوریه با 29 قسمت، ماجرای مستشاران در سوریه و داستانِ محورت مقاومت، حزب‌الله و فرماندهان ایرانی را روایت می‌کند. اتفاقاتی که شاید تاکنون کمتر درباره آن فیلم و سریال ساخته شده و سریال «حبیب» قرار است آنها را به نمایش بگذارد. 

در این مجموعه تلویزیونی، امین زندگانی نقش یک نیروی امنیتی ما که به عنوان مستشار در سوریه فعالیت می‌کند را مقابلِ دوربین ایفا کرده است. سوگل طهماسبی نقش همسرِ او و بقیه بازیگران عمدتاً سوری‌اند.

سریالِ 29 قسمتی که مجاهدت‌های مدافعان حرم را به تصویر می‌کشد؛ مجاهدت‌هایی که تا به حال کمتر درباره‌اش در قابِ تصویر صحبت شده و از این جهت فضایِ بکر و جذابی را در معرضِ نگاه مخاطب قرار خواهد داد. 

این سریال را کارگردانی از سوریه به نام جود سعید ساخته و فرزاد هوشیار پارسیان در مقام تهیه‌کننده حضور دارد. 

علاوه بر امین زندگانی، سوگل طهماسبی و ابوالفضل همراه، بازیگرانِ سوریه‌ای همچون قمرخلف و لجین اسماعیل و بازیگران مطرح سوری از جمله امانه والی، رباء الحلبی، ،علا قاسم، اسامه المصری، حسین عباس، یحیی بیازی و … در این سریال ایفای نقش می‌کنند. 

شبکه سه و دو سریال طنز/ از «چشم‌بندی» تا «کتونی‌زرنگی»

سریال «چشم‌بندی»، داستان کارخانه‌ای است که دچار حریق شده است و افرادی درگیر این داستان شده‌اند.

در این سریال بازیگرانی چون حمید لولایی، مرجانه گلچین، شهرام قائدی، سروش جمشیدی، سیاوش مفیدی، نعیمه نظام‌دوست، سعید پیردوست، شهین تسلیمی، مجید شهریاری، مختار سائقی، فرزانه سهیلی، داریوش سلیمی، ماهان عبدی، مهسا هاشمی، شقایق فتاحی، مجید علیزاده، مهناز دادفر، شهریار حیدری، رضا امینیان، شهاب احمدلو، با معرفی مهدی خزلبانی، پرستو الماس، ملیکا منصوری و با حضور امید روحانی نقش‌آفرینی می‌کنند.

این سریال هر شب ساعت 20 پخش می‌شود. 

«کتونی‌زرنگی» و طلسمی که شکسته شد

این سریال قرار بود بهمن‌ماه سال 1398 روی آنتن برود اما شبکه سه سیما در آن زمان به دلیل آنچه «خطای فاحش کارگردان» عنوان کرد، پخش «کتونی زرنگی» را پیش از آغاز متوقف و با وجود توضیحات کارگردان و تهیه‌کننده، به پخش این سریال رضایت نداد.

چندی پیش رئیس صداوسیما چراغِ حل مشکل برخی از سریال‌های بلاتکلیف را با مصداقِ «سرزمین کهن» را روشن کرد. او در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: درباره حل مشکلات سریال «سرزمین کهن» اقدامات خوبی شده است که نمی‌خواهم زودتر از اینکه به نتیجه برسیم، خبری را اعلام کنم، اما حتماً خبرهای خوبی در مورد مجموعه‌های نمایشی که با هدف معرفی بزرگان و قهرمانان بختیاری در کشور معرفی شده است، خواهیم داشت.

به نظر می‌رسد قرار است مشکلات سریال‌هایی که برای آنها هزینه شده و به دلیل اصلاح محتوایی و هرگونه مشکل دیگر نتوانسته‌اند رنگِ آنتن را ببینند، مشکلات آنها برطرف و به آنتن خواهند آمد.

«کتونی زرنگی» قدم اول این اتفاق خواهد بود.

بازیگران این سریال عبارتند از: هدایت هاشمی، افسانه چهره‌آزاد، ملیکا شریفی‌نیا، علی سلیمانی، جواد پورزند، شاپور کلهر، با معرفی زوج علیرضا جعفری و مصطفی ساسانی، با حضور محمود جعفری و امیرحسین صدیق، با هنرمندی برزو ارجمند و سحر ولدبیگی و بازیگران خردسال رادمهر رزمجوی و عماد شعبانی.

در خلاصه داستان این کمدی اجتماعی‌ آمده است: «آقام همیشه میگه زِرنگ ته چاهه… ولی نمی‌دونه اگه من ته چاهم باشم، کفترِ چاهی‌ام، بالاخره می‌پرم!»

این سریال هر شب ساعت 20:45 پخش می‌شود. 

سریال‌های تکراری تلویزیون/ از «زیرخاکی» تا «ماه و پلنگ»

مجموعه تلویزیونی «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا از 24 بهمن پخش خود را در شبکه تماشا آغاز کرده است. 

قصه این سریال درباره مردی است که دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج، درگیر ماجراهای هیجان انگیزی می شود. او طی داستان درگیر مسائلی همچون دستگیری به جرم پخش اعلامیه ضد شاه، کمک به برادرش در تعمیر موشک و ... می‌شود.

بازیگران سریال «زیرخاکی» عبارتند از: پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، فروغ قجابگلی، مریم سرمدی، خسرو احمدی، اکبر رحمتی، مهری آل آقا، امید روحانی، اصغر نقی زاده، رایان سرلک و ستاره پسیانی، با حضور هومن برق‌نورد و هنرمندی نسرین نصرتی ... .

«زیرخاکی» هر شب ساعت 21 پخش و در ساعات 3 بامداد، 9 صبح و 15 روز بعد بازپخش می‌شود.

همچنین مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» به کارگردانی احمد امینی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب و نویسندگی سعید مطلبی نیز از همان تاریخ پخش خود را آغاز کرده است.

سریال 30 قسمتی «ماه و پلنگ»، یک ملودرام اجتماعی است و مسائل روز جامعه را به تصویر می‌کشد. در این سریال امیرمحمد زند در نقش فریدون و ویدا جوان در نقش کتایون دخترعموی او مقابل یکدیگر بازی می‌کنند. نیمه اول داستان سریال «ماه و پلنگ» در پنج سال گذشته روایت می‌شود...

این مجموعه، روایت شهری از انسان‌هایی است که بهشت خوشبختی و سعادت خود را در جهنم دروغ و انتقام و زیاده‌خواهی نابود می‌کنند. در این سریال دو قهرمان وجود دارند و هر قسمت از آن با تعلیقی به پایان می‌رسد.

داریوش ارجمند، شاهرخ استخری، علی سلیمانی، علی شادمان، پوراندخت مهیمن، علی سلیمانی، علیرضا استادی، شهین تسلیمی، امیرمحمد زند، ویدا جوان، بیتا سحرخیز و پرویز سیرتی از بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.

«ماه و پلنگ» هر روز ساعت 18 از شبکه تماشا پخش می‌شود و بازپخش آن نیز در ساعت 12 ظهر روز بعد روی آنتن خواهد رفت.

سریال‌های کاندید نوروز و «نون‌خ» که قطعی شد

کمتر از یک ماه مانده به ایام نوروز و ماه رمضان سال 1402، گمانه‌زنی‌ها درباره سریال‌های ویژه این ایام بیشتر شده؛ البته برخی از آنها همچون «نون‌خ» از پیش تکلیف‌شان روشن شده است.

اول: نون‌خ

این روزها خبر درباره سریال‌های نوروزی و رمضانی به اوج گمانه‌زنی خودش رسیده است. در این میان، پخش «نون‌خ» بیشتر از همه قوت گرفته اما جزئیاتی که در آن روایت می‌شود بخش عمده‌ای از آنها با واقعیت همخوانی ندارد. یکی از آنها بازیگرانی است که در این سری جدید حاضرند.

ماجرا با انتشار یک تصویر شروع می‌شود. عید غدیرخم بود که مهدی فرجی تهیه‌کننده این مجموعه تلویزیونی خبری را در صفحه‌ مجازی‌اش منتش کرد؛  او عکسِ حمیدرضا آذرنگ را در کنارِ حسن معجونی منتشر کرد. بازیگری که چندی است کمتر در سریال‌های تلویزیون دیده می‌شود و او را بیشتر در آثار نمایش‌ خانگی و فیلم‌های سینمای ایران می‌بینیم. 

آن‌طور که تهیه‌کننده «نون‌ خ» در توضیحاتِ‌کوتاهش به آن اشاره کرده حسن معجونی همبازیِ حمیدرضا آذرنگ شده است. دو بازیگر تئاتری که سال‌ها روی صحنه با هم خاطره آفریده‌اند و می‌تواند نوید اتفاقات جالبی را در فصل چهارم این سریال تلویزیونی بدهد. هنوز کاراکترِ معجونی مشخص نیست و نمی‌دانیم او قرار است با خلیل در داستان‌های نورالدین خانزاده تقابل کند و یا رفاقت!

اما در ادامه بیژن بنفشه‌خواه در برنامه اینترنتی «معرکه» که ویژه ایام جام‌جهانی توسط پلتفرم نماوا ساخته شده، به حضورش در این سریال اشاره کرد. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد او قرار است همان نقشی را بازی کند که پیش از آن به حسن معجونی سپرده شده بود؛ بنابراین معجونی در این سریال حضور ندارد. 

در روزهایی که خبرهای «نون‌خ» زیاد در رسانه‌ها مطرح می‌شود این نکته جالب است که فیلمبرداری سریال تمام شده و پخشِ آن در ایام نوروز و رمضان 1402 قطعی شده است. هومن حاجی‌عبداللهی و مجید یاسر که در سری‌های گذشته جلوی دوربین سعید آقاخانی رفتند در فصل نوروزی و رمضانی 1402 هم حضور دارند.

ساخت سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی از آبان‌ماه امسال آغاز شد و حالا پس از گذشت چند ماه فیلمبرداری، تصویربرداری این سریال به اتمام رسیده است. این سریال طنز در فصل‌های گذشته پرداختن به مساله کرونا و همچنین فضای گرم و صمیمانه روستاها و کمبودهای موجود در این مناطق از جمله کردستان و کرمانشاه را دستمایه طنز قرار داد.

فصل اول این سریال در فروردین 1398 در 15 قسمت روی آنتن رفت. فصل دوم آن نیز در 17 قسمت در فروردین 1399 روی آنتن رفت و فصل سوم آن در 16 قسمت فروردین 1400 روی آنتن رفت. آنچه که مسلم است تعداد قسمت‌های فصل چهارم «نون.خ» نسبت به فواصل گذشته بیشتر است و شاید دلیل آن را قرار گرفتن در مناسبت نوروز و رمضان عنوان کرد و باید دید سعید آقاخانی چه سوژهایی را در این فصل و با کمک بازیگران جدیدش دست مایه طنز قرار داده است.

داستان سریال «نون خ» از فصل اول تا سوم درباره زندگی نورالدین خانزاده با بازی (سعید آقاخانی) است که در استان کرمانشاه زندگی می کند و اتفاقاتی که برای خانزاده و دخترهایش و همچنین اهالی روستا رخ می دهد، مسیر قصه را تعیین می‌کند. در این سریال بازیگران دیگری همچون علی صادقی، هدیه بازوند، علی صالحی، میرطاهر مظلومی، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، صهبا شرافتی، فریده سپاه منصور، حمیدرضا آذرنگ و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فصل چهارم سریال «نون خ» آبان‌ماه در منطقه خجیر تهران وارد مرحله تصویربرداری شد. سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی از مجموعه‌های طنز در سال‌های اخیر است که ساخت آن تا فصل چهارم ادامه پیدا کرده است و در فصل جدید نیز بازیگرانی از جمله بیژن بنفشه‌خواه، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، هومن حاجی عبداللهی و مجید یاسر در کنار بازیگران فواصل گذشته به ایفای نقش می‌پردازند.

دوم: گمانه‌زنی‌ها برای نسخه سریالی «موقعیت مهدی»/ اظهارنظر رئیس صداوسیما

هنوز هم در گمانه‌زنی‌های جدید نام نسخه سریالی «موقعیت مهدی» برای پخش در ایام نوروز و رمضان 1402 مطرح می‌شود. پیمان جبلی رئیس صداوسیما چندی پیش در گفت‌وگویی به این نکته اشاره کرد: «اولاً تلویزیون در ایام نوروز و رمضان مجموعه‌های جدیدی خواهد داشت و هم بعضی از مجموعه‌های نمایشی که الان در حال پخش است در ماه مبارک و نوروز هم ادامه پیدا خواهد کرد.

نکته دوم، سریال عاشورا یکی از آثار واقعا جذاب، فاخر و ارزشمندی است که تولید شده و متأسفانه این ایراد در صداوسیما به ما وارد است که برای کارهای ارزشمند و فاخر، خوب هزینه نمی‌کنیم و از آنها بهره‌برداری درستی هم نداریم. در واقع پیوست رسانه‌ای و جدول زمان پخش خوبی درنظر نمی‌گیریم. یکی دو پیشنهاد برای پخش این سریال مطرح شد منتها به نظر خود ما رسید که اگر بخواهد با آن مدل روی آنتن برود مثل کارهای روتین پخش می‌شود. جلسات متعددی داشتیم که متناسب با فضای مناسبتی که حاکم است، بهترین زمان را انتخاب کنیم.»

جبلی در پاسخ به این سؤال که آیا زمان مشخصی برای پخش این سریال تعیین شده است، افزود: سریال الان آماده است اما آنچه مشخص است، عاشورا در ماه مبارک رمضان پخش نخواهد شد و نمایش این سریال، زمان دیگری خواهد بود.

حالا گمانه‌زنی‌ها در فضای‌مجازی، کنداکتورِ این سریال را در بهار 1402 مطرح می‌کند. حتی پخش در شب‌های قدر را عنوان کردند و جایی هم نوشته‌اند که این سریال، ایام نوروز پخش خواهد شد. به هر حال این مجموعه، مینی سریال است و اگر قرار باشد در این ایام روی آنتن برود برای ماه رمضان مناسب خواهد بود؛ یعنی در واقع سریال اصلی فصل جدید «نون‌خ» خواهد بود و شبکه یک دو سریال داشته باشد؛ باید دید معاونت سیما و دست‌اندرکاران امر چه تصمیمی می‌گیرند؟

پیگیری‌ها نشان می‌دهد سازندگان در تلاش‌اند این سریال را با دقت نظر در مراحل پس‌تولید پیش ببرند.

سوم: آیا شبکه سه و ده نمکی؟

اما درباره سریالِ تازه مسعود ده نمکی با قالبِ ماورایی هم گمانه‌های زیادی مطرح شده است. سریالی به نویسندگی حسن وارسته که نگارش سریال‌هایی چون پایتخت، دودکش، علی‌البدل، دیوار به دیوار و بچه مهندس، در کارنامه او دیده می‌شود ترکیبِ جالبی را با ده نمکی می‌تواند رقم بزند.

پیش از این نامِ علیرضا افخمی هم به عنوان کسی که قرار است سریال ماورایی برای ایام ماه رمضان تلویزیون بسازد مطرح شد اما گویی حضورِ «رستگاری» ده نمکی جدّی‌تر است اما هنوز خبری از شروعِ تولید و رسیدنِ آن به آنتن این ایام، مشخص نیست.

البته در برخی کانال‌های مجازی، احتمال آماده شدن این سریال را برای ایام نوروز شبکه سه داده‌اند.

چهارم: فصل جدید «وضعیت زرد» و «آقای قاضی» کاندید نوروز 

همچنین چندی پیش سجاد مهرگان حضورشان را در ایام نوروز و رمضان 1402 اعلام کرد و الان درگیرِ ساخت فصل دوم این مجموعه‌اند و جزو عیدانه‌های تلویزیون خواهد بود. از طرفی دیگر بحث فصل سوم «وضعیت زرد» و پخش نوروزی در شبکه دو سیما برای اولین بار در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم مطرح شد. حالا حضورشان جدّی‌تر هم شده است.

پنجم: آیا جشن سربرون نوروز به آنتن می‌رسد؟

اما تلویزیون این روزها سریال‌هایی را هم در صفِ پخش دارد مثل «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی که به سفارش سیمافیلم تولید شده. آنطور که اعلام شده  این سریال اکنون مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد این درحالی است که  قرار بود این مجموعه قبل از پاییز روی آنتن برود اما به دلیل مقارن شدن با ایام جام‌‌جهانی به تعویق افتاد.

حسن نجاریان تهیه‌کننده سریال در خصوص نرسیدن این  مجموعه تلویزیونی به آنتن سیما به خبرنگار تسنیم گفت: "قرارمان بر پخشِ این سریال در هفته آخر تابستان بود اما این زمان به تعویق افتاد. این اتفاق دو دلیل داشت؛ دلیل اصلی آن که دلیل بعدی را ایجاد می‌کند بحثِ آماده نشدنِ فیلم بود. جلوه‌های ویژه و ویژوآل افکت‌های کار بسیار هزینه سنگین و حجمِ بالایی دارند. بیش از اینکه انتظار می‌رفت این حجم‌ها افزایش پیدا کرد و حتی موسیقی با ارکست انتخاب کردیم؛ همه‌ این‌‌ها هم زمان و هم بودجه را افزایش داد.

از این‌جهت پخشِ سریال به بعد از جام‌جهانی خواهد رفت. دی و بهمن و ایام دهه فجر را خواهیم داشت و احیاناً کار در شرایطِ وجود کنداکتورِ مناسب به عید و ماه رمضان برود. در حالِ مذاکره با تلویزیون هستیم و فعلاً چیزی که قطعی شده این سریال را بعد از جام‌جهانی پخش خواهیم کرد."

تهیه‌کننده «جشن سربرون» درباره پخشِ سریال از شبکه یک یا شبکه‌ای دیگر گفت: ما قرارمان از ابتدا با دو شبکه تلویزیونی یک و سه سیما بوده که اگر کارِ پخش سریال به کنداکتورِ نوروز و رمضان برسد، حتماً از شبکه یک پخش نخواهد شد. باید با شبکه‌های دیگر مذاکره کنیم و ببینیم چه می‌شود. عزم ما پخش در شرایط و کنداکتورِ مناسبی است که تحتِ تاثیر جام‌جهانی و جشنواره فجر قرار نگیرد. اگر به ماه رمضان اشاره می‌کنیم چون موقعیت خوبی است که پیش‌روی‌مان قرار دارد.

ششم: یک کاندید جدید؛ «تو هم مثل من» به شبکه پنج می‌رسد؟

سیاوش قاسمی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی با تسنیم از سریالِ جدید شبکه پنج سیما برای ایام نوروز خبر داد. 

این سریال «تو هم مثل من» نام دارد. بهرام درخشان کارگردان آن و رضا علیپور تهیه‌کنندگی‌اش را برعهده دارد. این سریال روزهای پایانی فیلمبرداری‌اش را در لوکیشن‌های تهران می‌گذراند و قرار است برای ایام نوروز 1402 خودش را مهیای پخش کند. 

این مجموعه تلویزیونی که روایتگر ماجراهایی در یک دفتر مجله است، مخاطب را واردِ داستان آدم‌هایی می‌کند که در جامعه درگیر اتفاقاتی خاص هستند. یکی از نکاتِ‌ جالب، نقش اصلی این سریال است که درگیر پایان‌نامه خود درباره همین معضلات است و زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

در این سریال نیما شاهرخ‌شاهی‌، فریبا طالبی، مهدی امینی‌خواه، محمد فیلی، فرهاد بشارتی، بیتا خردمند، امیر صدهزاری، اسفندیار ابراهیمی، بهزاد رحیم‌خانی، مهری‌ آل‌آقا، رضا علیپور، فرج‌الله گل‌سفیدی، فریده دریامج، مهرسا مطوری‌نژاد و سیاوش قاسمی به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

شبکه پنج سال‌ِ گذشته «دردسرهای شیرین» پوریا پورسرخ و مریم مومن داستان یک زوج را روی آنتن داشت که یک مجموعه خانوادگی با موقعیت‌های شیرین بود. باید دید که سریال «تو هم مثل من» با حضورِ بازیگران شناخته‌شده می‌تواند با بقیه کارها خصوصاً سریالِ «نون‌خ» شبکه یک سیما رقابتی داشته باشد و مخاطبان را همچون این روزها که «شهباز» روی آنتن شبکه پنج سیماست که این سریال را دنبال می‌کنند، مخاطب پروپاقرصِ این سریالِ نوروزی باشند؟

هفتم: در صفِ انتظار

سریال دیگری که در صفِ کنداکتور قرار دارد، «اژدهای هفت سر» یا «طلاق» ابوالقاسم طالبی است. پیش از این توسط خود کارگردان در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام شد که این سریال به زمستانِ تلویزیون می‌رسد. باید دید آیا این ایام را برای این سریال انتخاب می‌کنند و یا این مجموعه هم به زمانی دیگر موکول می‌شود؟

سریال‌های دیگری همچون «دیگران»، «محرمانه»، «حبیب»، «شهباز»، «سنجرخان»، «سامو بندری»، «87 متر»، «عشق کوفی»،‌ فصل دوم «مستوران»، «مهیار عیار» و چندین اثر دیگر در حال آماده‌سازی و یا در صفِ پخش قرار دارند؛ باید دید معاونت سیما و دست‌اندرکاران امر چه ترکیبی را برای کنداکتور نوروز و رمضان 1402 درنظر خواهند گرفت؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ