کارگردان سینما:

سینماگران موضوع میراث فرهنگی را «دراماتیزه» کنند

اقتصاد ایران: کارگردان سینما گفت: سینماگران می‌توانند موضوع میراث فرهنگی را «دراماتیزه» کنند و برای جذابیت بیشتر، قصه‌هایی را چاشنی آن کنند.

 به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،انسیه شاه حسینی کارگردان سینما  درباره اینکه در مدیوم سینما و تلویزیون موضوع میراث فرهنگی مهم است اما چطور می‌توان این موضوع را در قالب سینما و تلویزیون گنجاند که مخاطب آن را درک کند؟ گفت: حضرت آقا در این زمینه جمله‌ای دارند که می‌فرمایند مهم‌ترین اسناد تاریخی اگر دراماتیزه نشود نمی‌ماند. بنابراین اگر سینماگران ما به سمت موضوعی مثل میراث فرهنگی می‌رفتند سینمای ملی می‌شد.

وی افزود: یعنی بهترین بخش سینمای ملی ما یکی دفاع مقدس است و دیگری میراث فرهنگی. بنابراین سینماگران می‌توانند موضوع میراث فرهنگی را دراماتیزه کنند و قصه‌هایی را چاشنی آن کنند و ما هم افسانه‌هایی درباره میراث فرهنگی داریم و با بیان افسانه‌هایی که پشت میراث فرهنگی نهفته است می‌توانند فیلم‌ها را برای مخاطب جذاب کنند. مثل سریال‌های کره‌ای که هیچی ندارند و با استفاده از افسانه‌های تخیلی و قصه‌های هزار و یک شب که دزدیدند قصه‌هایشان را جذاب می‌کنند.

شاه حسینی با بیان اینکه موضوعات میراث فرهنگی پتانسیل جهانی شدن نیز دارد، افزود: مسئله میراث فرهنگی ریشه‌های هر کشوری است و یک آقایی در خارج از کشور یک بار به من گفت ایرانی‌ها در فیلم‌هایشان حرف تازه برای گفتن دارند. حالا تصور کنید میراث فرهنگی هم بین فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی ورود کند خواهید دید که چقدر برای خارجی‌ها جذاب‌تر است.

وی درباره اینکه آیا برگزاری این جشنواره‌ها اثرگذاری خود را دارد که فیلم سازان به سمت ساخت فیلم‌های اینچنینی ترغیب شوند؟ گفت: بله به خصوص اینکه آقای ضرغامی سال‌ها مسئول فرهنگی بود هم در وزارت ارشاد و هم در تلویزیون و نیاز به موضوع فرهنگ را درک کرد و به خوبی می‌تواند از پس این ماجرا برآید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ