اختصاصی اکو نیوز:

برگزاری جشنواره تولید ملی بهار ۱۴۰۲ درمنطقه آزاد انزلی

اقتصاد ایران: افتتاح چهارمین جشنواره تولید ملی در روز چهارشنبه مورخ 26 بهمن 1401در سالن همایش های سروش صدا و سیمای استان گیلان با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی ،کشوری و بین المللی برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،افتتاح چهارمین جشنواره تولید ملی در روز چهارشنبه مورخ 26 بهمن 1401در سالن همایش های سروش صدا و سیمای استان گیلان با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی ،کشوری و بین المللی برگزار گردید.

دکتر امیررضا داودی پسند، دبیر این جشنواره ،هدف از برگزاری این رویداد را؛ تسهیل در ایجاد شناخت مصرف‌کنندگان داخلی ازمحصولات تولیدشده ایرانی به‌منظورانتخاب بهترین جایگزین برای کالاهای مصرفی وارداتی ،کمک به رفع مشکلات فنّاورانه محصولات تولیدی و ارائه راهکارهای ارتقاء بهره‌وری در جهت بهبود کیفی محصولات داخلی با ارائه داده‌های موردنیاز، امکان ایجاد شناخت جامع از بازار محصولات تولیدشده داخلی توسط سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و تشخیص کمبودها و نیازهای بازار جهت ایجاد واحدهای تولیدی سودده برشمرد و عنوان کرد :

قراربراین گردیده که از هرتولید کننده ملی برنامه تلویزیونی به مدت ۱۵ دقیقه تهیه شود و ازشبکه یک سیما پخش گردد، تا از بین همه این تولیدات با ارزیابی وبررسی تیم داوری وهمچنین ارزیابی مردمی تولیدات برتر کشور انتخاب گردد.

دکتر سعید یاری ،دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران در خصوص برگزاری این رویداد در منطقه آزاد انزلی افزود: بر اساس آمارها، صنایع تولیدی کشور تنها از ۳۰% ظرفیت خود استفاده می‌کنند و این ظرفیت روزبه‌روز در حال کاهش پیدا کردن است و تولیدی‌ها و کارخانه‌ها به سمت تعطیلی می‌روند. کشورهای در حال توسعه مانند ایران نیاز به معرفی و برند سازی کالاهای داخلی و رونق تولید دارند و رونق تولید را می‌توان هم‌تراز با رشد اقتصادی درنظر گرفت. و موتور محرکه برای رشد در اقتصاد کشور ،تولید است .تولید سبب اشتغال می گردد و اشتغالزایی بسیاری از معضلات  اقتصادی کشور را می‌تواند برطرف کند .

دبیر کل سازمان دفاع از منافع ملی کشورخاطر نشان کرد که ،با توجه به پتانسیل های منطقه آزاد انزلی و رویکرد دکتر عیسی فرهادی ،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص گسترش فعالیت های اقتصادی تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی وهمچنین گسترش صادرات کالاهای داخلی،امید براین داریم این جشنواره بتواند فعالین اقتصادی وتولیدکنندگان داخلی و ملی کشور را در جهت هرچه بهتر معرفی  شدن محصولات آنها یاری کند.

سیامک حدادی ،مسئول یگان راهبرد اقتصادی کوثر و نماینده نهاد محترم ریاست جمهوری کشور ،در خصوص واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعالی که در استان هستند گفت : برای رفع این رکود و کمک به فعالیت مجدد این واحد ها حاضر به همکاری و کمک در جهت استاندارد سازی این محصولات و تسهیل برای فروش و عرضه آنها به کشورهای حاشیه حوزه خزر بلاخص کشور روسیه هستیم تا صادرات محصولات ملی را با توجه به برخورداری کشور از حوزه های حمل و نقل و هاب لجستیکی از خطوط ریلی و دریایی گسترش دهیم.

آندری وادوف ،سرکنسولگری فدراسیون روسیه دررشت مهمان این همایش بوده و در خصوص برگزاری این رویداد عنوان کرد : باید باورداشته باشیم که با همکاری بخش خصوصی ،صنعتگران ،تولیدکنندگان و جوانان خلاق دو کشور روسیه و جمهوری اسلامی ایران قادرخواهیم بود تا علاوه بررفع نیازمندیهای خود،تأمین کننده اقلام موردنیازکشورهای همسایه در حوزه حاشیه خلیج  ،اوراسیا ،پاکستان ،آفریقا و آسیای شرقی باشیم.

دکتر جلالی فر ،مشاور و نماینده منطقه آزاد لوتوس آستاراخان روسیه در ایران ، در خصوص کالاهای تولیدی داخلی و بازار تقاضای این کالاها عنوان کرد : روسیه  در سال بالغ بر ۲۹۴ میلیارد دلار از کشورهای مختلف واردات دارد .در واقع محصولات کشاورزی و صنایع غذایی ۸۵ درصد واردات را تشکیل میدهد .امروزه با توجه به گستردگی بازارعرضه و تقاضا درحوزه مصالح ساختمانی و همچنین حوزه های ،قطعات و محصولات صنعتی ،خودرویی وهمچنین لوازم خانگی ،میتوانیم درخصوص صادرات به روسیه بسیار گسترده‌تر و وسیع تر فعالیت کنیم.

دکتر احمدی سنگری،رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده محترم مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اهمیت این رویداد یادآور شد: برگزاری اینگونه جشنواره ها می تواند سبب ارتقاء کالاهای باکیفیت ایرانی شود و همچنین رقابت  را در بین تولید کنندگان برای هرچه بهتر شدن محصولات و نزدیک شدن کالاها به رقابت جهانی ایجاد کند.

دکتر احمدی درپایان خاطر نشان کرد که ما از تولیدکنندگان داخلی و ملی حمایت خواهیم کرد و امید داریم که برگزاری این جشنواره بتواند سبب رشد هرچه بیشتر کالاهای ملی و اقتصادی برای رقابت های در بازار های اقتصادی جهانی باشد.

همچنین در این همایش چهره های شاخص استانی و کشوری همچون، دکتر محمد رضا همتی،مدیر کشوری کانون اقتصادی ایرانیان خارج از کشور، دکتر امام پناهی فرماندار محترم شهر رشت، مدیران بخش اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی،معاونت عمرانی فرمانداری شهرستان انزلی.....و بسیاری از تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی به نام کشور حضور داشتند.

در پایان یادآور می‌شویم، اختتامیه چهارمین جشنواره تولید ملی با حضور  برترین تولیدکنندگان داخلی و ملی کشور بهار ۱۴۰۲ در مرکز همایش های سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود .

متقاضیان برای شرکت و ثبت نام در این جشنواره  می‌توانند با شماره های : 

دبیرخانه تهران :۰۲۱۵۵۴۱۸۲۸۷ 

ستاد برگزاری رشت :۰۱۳۳۳۳۳۱۹۱۲ تماس حاصل نمایند و نیز می‌توانند به آدرس وب سایت: Meij.ir مراجعه کنند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ