ماتیستین:

چشم‌انداز روشنی در انتظار ورزش ایران و روسیه است

اقتصاد ایران: وزیر ورزش روسیه گفت:ورزش روسیه تحت تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی قرار دارد با کمک و یاری کشورهای دوست و برادر مثل ایران می‌توانیم اثر این فشارها را خنثی کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، «الگ ماتیستین» وزیر ورزش روسیه امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان ایران با سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کرد.

الگ ماتیستین وزیر ورزش روسیه در این دیدار با ابراز خوشحالی به خاطر حضورش در ایران اظهار داشت: باعث افتخار است که در تهران حضور دارم و با وزیر ورزش ایران دیدار می‌کنم. با توجه خاص برای این سفر آماده شدیم.

وی افزود: بابت همه همکاری‌هایی که کشور ایران در زمینه ورزشی با روسیه داشته سپاسگذاری می‌کنم که در رویدادها و رشته‌های مختلف همیشه کشور ایران همکاری لازم را با روسیه داشته است. چشم‌انداز روشنی در انتظار ورزش ایران و روسیه است. خوشبختانه شاهد این هستیم که همکاری تنگاتنگی بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد و در این بین ورزش به عنوان یک حوزه پراهمیت برای سیاست داخلی و خارجی  برای ما محسوب می‌شود.

وزیر ورزش روسیه با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بین دو کشور ایران و روسیه در حوزه ورزش به امضا رسید خاطرنشان کرد: امضای این تفاهم‌نامه رابطه دو کشور را بیشتر از قبل پررنگ خواهد کرد. 

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی که ورزش روسیه تحت تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی قرار دارد با کمک و یاری کشورهای دوست و برادر مثل ایران می‌توانیم اثر این فشارها را خنثی کنیم. ورزش به یک ابزار تبدیل شده که ما از این ابزار دیپلماتیک برای ارتباط هرچه بیشتر با کشور ایران بهره خواهیم گرفت. 

الگ ماتیستین اظهار داشت: سال دیگر یک رویداد عظیم به نام «بازی‌های آینده» به میزبانی کشور روسیه برگزار می‌شود که انتظار داریم کشور ایران حضور چشم‌گیری در این مسابقات داشته باشد. این مسابقات ترکیبی از ورزش دیجیتال و ورزش واقعی است. 

وی ادامه داد: بدون شک با تیم قوی که در وزارت ورزش ایران وجود دارد می‌توانیم به همه اهداف در تفاهم‌نامه و برنامه‌هایی که در دست داریم برسیم. صحبت‌های وزیر ورزش ایران حقیقت همکاری های دو کشور را مشخص کرد و قطعا پیشنهاد همکاری ایران را به همه فدراسیون‌های روسیه ارائه خواهیم کرد. 

وزیر ورزش روسیه گفت: در کشور ما توجه ویژه ای به ورزش پارالمپیک نیز می‌شود و ما آماده هستیم که در این حوزه نیز همکاری مشترکی با کشور ایران داشته باشیم. همچنین از همکاری با ایران در حوزه زیرساخت ها و توسعه ساخت و سازها استقبال می‌کنیم و از شرکت‌های روسی می‌خواهیم که در این راستا همکاری با ایران داشته باشند. 

وی افزود: کشور روسیه بسیار مشتاق به همکاری درخصوص ورزش‌های سنتی ایران است و پیشنهاد ایران را درجهت تاسیس ورزش زورخانه‌ای در روسیه به فدراسیون کشتی ارائه خواهیم داد چون این رشته برای روحیه ورزشکاران تاثیرگذار است. همکاری متقابل درخصوص حوزه آموزش و ورزش دانشگاهی نیز از دیگر برنامه‌های ما در این تفاهم‌نامه است.

وزیر ورزش روسیه درپایان گفت: رییس‌جمهور روسیه نیز اهمیت زیادی به توسعه ورزش می‌دهد و از هرگونه همکاری با کشورهای دوست و برادر استقبال می‌کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ