نقد و بررسی معرفی پروژه‌های جذاب فانتوم

اقتصاد ایران: آیا درباره فانتوم اطلاعات کافی دارید؟ می‌دانید روش خرید فانتوم چیست؟ قیمت فانتوم چه تغییراتی را تاکنون تجربه کرده است و خرید FTM چه مزایا و معایبی برای یک تریدر به همراه دارد؟ به‌طورکلی آنچه که باعث می‌شود، افراد زیادی تمایل به فعالیت در بازار رمز ارزها، خرید و فروش ارزهای دیجیتالی داشته باشند، مسئله امنیت بالای شبکه‌های بلاکچینی است.

اخبار شرکتها-  فانتوم یکی از شبکه‌های مبتنی بر بلاکچین است که توانسته برخلاف بسیاری از بسترهای بلاکچینی از شکایات و نقدهای مختلف کاربران و منتقدین شبکه‌های بلاکچینی در امان بماند؛ همچنان برای بسیاری از فعالین رمز ارزها خرید ارز دیجیتال فانتوم جذابیت بالایی دارد. آنچه که باعث می‌شود ارز فانتوم طرفدار داشته باشد، ناشی از نوآوری‌ها و به‌روزرسانی‌های مداوم فانتوم است.

فانتوم ضمن اینکه همانند دیگر شبکه‌های بلاکچینی دست دخالت نهادها و سیستم بانکی و دولتی را در بررسی فعالیت کاربران و اطلاعات تراکنش‌ها کوتاه کرده، به‌علت پروژه‌های جذابش بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش با اشاره مختصر به شبکه فانتوم و توکن بومی آن یعنی FTM، به بررسی پروژه‌های جذابش خواهیم پرداخت.

فانتوم چیست؟

با ذکر چند مورد پلتفرم فانتوم را معرفی خواهیم کرد:

  • فانتوم (Fantom) یک پلتفرم دارای قرارداد هوشمند و متن باز است.
  • از فانتوم برای DApp یا پروژه‌های غیرمتمرکز و دارایی‌های دیجیتالی استفاده می شود.
  • فانتوم دارای مکانیسم Lachesis است که به افزایش سرعت و امنیت شبکه کمک می‌کند.
  • این شبکه بلاکچین می‌تواند در کمتر از 1 ثانیه تراکنش‌ها را تایید کند.
  • هدف اصلی فانتوم جایگزین شدن با شبکه اتریوم و ایجاد تحول در جو قراردادهای هوشمند است.
  • پروژه فانتوم در سال 2018 توسط بی انگ ایک، در کره جنوبی تاسیس شد.

 

ارز دیجیتال FTM

کاربران پلتفرم فانتوم قادر به خرید FTM و کسب سود از طریق آن خواهند بود. FTM توکن بومی شبکه فانتوم است. این توکن به‌عنوان کارمزد شبکه، پرداخت‌ها و حاکمیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع اصلی‌ترین ارز دیجیتال فانتوم، این رمز ارز است و در حالت دیگر در قالب توکن شبکه ERC20 در اکوسیستم اتریوم و توکن شبکه BEP2 در اکوسیستم بایننس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته فراموش نکنید که پیش از تصمیم به خرید فانتوم، لازم است بدانید «ارز دیجیتال فانتوم چه ویژگی‌هایی دارد؟» و سپس درباره خرید یا فروش فانتوم تصمیم بگیرید. 

جذاب‌ترین پروژه‌های فانتوم

فانتوم جز اینکه یک بستر شبکه‌ای غیرمتمرکز است و می‌توان در آن به خرید فانتوم یا ارز فانتوم مشغول شد، مزیت‌های دیگری نیز دارد. این شبکه بلاکچینی امروز بستری است برای اجرای بسیاری از پروژه‌های جذاب و معروف. در ادامه به برخی از این پروژه‌های جذاب فانتوم اشاره خواهیم کرد.

پروژه هایپر جامپ (Hyper Jump)

هایپر جامپ یکی از پروژه‌های بلاکچین فانتوم به شمار می‌رود. این هایپر جامپ یک پلتفرم سرگرم‌کننده است، مزایا و سود زیادی برای کاربران خود به همراه دارد. در بستر این پلتفرم قردادهای هوشمند پایه‌ریزی شده و تغییر دادن آن برای سایرین غیرممکن است. این پلتفرم ساز و کاری مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای دارد.

هایپر جامپ یکی از پروژه‌های فوق‌العاده جذاب فانتوم به شمار می‌رود. جالب است بدانید که این پلتفرم مجهز به سیستم اعطای پاداش ارز فانتوم است و به کاربران و افرادی که در آن فعالیت دارند، ارز فانتوم هدیه می‌دهد.

پروژه بیفی فایننس (Beefy Finance)

دیگر پلتفرم ارائه شده در فانتوم بیفی فایننس نام دارد. بیفی فایننس تحت عنوان یک پلتفرم بهینه‌ساز چند زنجیره‌ای فعالیت می‌کند. بستر این پلتفرم به صورتی است که به کاربران مجوز می‌دهد تا توکن‌های خود را هلد کنند و از این راه کسب سود کنند.

به‌طور کلی بیفی فایننس دارای استخرهایی حاوی نقدینگی است و قابلیت استخراج رمز ارز نیز دارد. این پروژه فانتوم یک شریک بسیار معتبر نیز دارد. در این پلتفرم شریک اصلی بیفی فایننس، کیف پول تراست ولت است که از اعتبار و جایگاه بالایی در بازار رمز ارزها برخوردار است.

 پروژه گایست فایننس (Geist Finance)

یکی از معروف‌ترین پروژه‌هایی که توسط توسعه‌دهندگان فانتوم اجرا شده، پروژه گایست فایننس (Geist Finance) است. گایست فایننس نوعی بازار است؛ اما جذابیت این بازار این است که در بستر تبادل ارز فانتوم اقدام به اعطا و دریافت وام می‌کند. در واقع شما به عنوان کاربر فانتوم می‌توانید در این بازار سپرده‌گذاری کنید و با رساندن نقدینگی به حد نصاب شبکه، از این سپرده‌گذاری سود به دست آورید.

پروژه Geist Finance یکی از جدیدترین فعالیت‌های گروه فانتوم به شمار می‌رود. این پروژه در اوایل اکتبر 2021 شروع به کار کرده است. در مدت زمان کوتاهی این بازار موفق به جذب تعداد بالایی سرمایه‌گذار شده است. گایست فایننس دارای توکن بومی است. تنها کمی پس از شروع به فعالیت این پروژه، توکن بومی این ارز به رشد 36 درصدی دست پیدا کرد.

پروژه تراولا (Travala)

تراولا یکی دیگر از پروژه‌های جذاب فانتوم به شمار می‌رود. این پلتفرم بر پایه بلاکچین بنیان نهاده شده است. اما کاربرد آن با سایر پلتفرم‌های بلاکچینی تفاوت دارد. پلتفرم تراولا برای گروهی جذابیت دارد که عاشق سفر کردن و تجربه موقعیت‌های جدید هستند. هر آنچه شما در طول یک سفر به آن احتیاج دارید، پلتفرم تراولا در اختیارتان قرار می‌دهد. خوب است بدانید که این پلتفرم فانتوم بیشتر از 3000 گزینه را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از جمله گزینه‌های این پلتفرم می‌توان به تورهای گردشگری، هتل و گردشگاه‌ها اشاره کرد.

آینده قیمت فانتوم در بازار رمز ارزها

فعالین حوزه بازار ارز دیجیتال بر این باورند که با توجه به تنوع پلتفرم‌های فانتوم که بر پایه قراردادهای هوشمند هستند و همین‌طور سرعت فوق‌العاده آن در پردازش تراکنش‌ها، دور از انتظار نیست که رشد زیادی بکند و شاهد رشد قیمت FTM باشیم.

 

 

با توجه به فعالیت رو به رشد فانتوم، بسیاری این شبکه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند و همین‌طور در بازار ارزهای دیجیتال برای آن جایگاه ویژه قائل هستند. در حال حاضر قیمت توکن فانتوم بسیار مقرون‌به‌صرفه است و از این نظر راه را برای سرمایه‌گذاری بسیاری از گروه‌های فعال در بازار رمز ارزها باز گذاشته است. با توجه به نظر فعالین این حوزه درصورتی‌که فانتوم بتواند به تمام اهداف خود که در مسیر شبکه بلاکچین تعیین کرده برسد، حتماً پیشرفت و توسعه چشم‌گیرتری از آن شاهد خواهیم بود.

جمع‌بندی

فانتوم یکی از شبکه‌های بلاکچینی به شمار می‌رود. این پلتفرم دارای توکن بومی خود یعنی FTM است. فانتوم پروژه‌های بزرگ و محبوب متنوعی دارد و در حوزه‌های مختلف نوآوری و نبوغ خود را به خوبی نشان داده است. از جمله پروژه‌های معروف فانتوم می‌توان به پروژه تراولا، گایست فایننس، بیفی فایننس و هایپر جامپ اشاره کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ