استاندار مازندران:

جای صنایع تبدیلی در استان مازندران خالی است

اقتصاد ایران: استاندار مازندران با بیان اینکه جای صنایع تبدیلی در استان خالی است، گفت: این پایانه نباید صرفه به‌عنوان میدان میوه و تره‌بار باشد بلکه باید به‌عنوان پایانه صادراتی فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در آئین افتتاح پروژه میدان تره بار جدید شهرستان ساری، اظهار کرد: باعث افتخار است مجموعه معضلی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شد و به نتیجه رسید و موجب افتخار مرکز استان شد.

وی افزود: تحقق این پروژه این پیام را دارد که هر کار خوب در حوزه سازندگی در استان انجام می‌شود، همه خوشحال هستیم که می‌تواند این حس خوب را به عینه لمس کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران، استانی برخوردار است که بسیاری از ظرفیت‌های آن احیا نشد، اضافه کرد: اگر این ظرفیت‌ها احیا شود، استان مازندران به جایگاه واقعی خود را بین استان‌های کشور پیدا می‌کند و به‌عنوان استانی که با حدود ۵کشور هم مرز است می‌تواند نقش واقعی خود را در کریدور شمال جنوب ایفا کند.

حسینی‌پور بیان کرد: اگر منتظر باشیم با بودجه دولتی این استان را بسازیم، ممکن است ده‌ها سال هم اتفاق خاصی نیفتد؛ چراکه سیاست جهانی بر کوچک شدن دولت‌ها و عدم تصدی‌گری دولت‌ها و فعالیت بخش‌های خصوصی است.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اجرای اصل ۴۴ قانونی که مجلس تدوین کرد و هم در سیاست‌های مقام معظم رهبری استراتژی خود را مشخص کرد و ما در برنامه‌ریزی باید بستری برای سرمایه‌گذار احساس امنیت کند تا سرمایه خود را در اختیار توسعه استان قرار دهد این وظیفه بزرگ ما مدیران است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مازندران هم در بخش خصوصی شخصیت‌های فاخر و بزرگی دارد، افزود: سرمایه‌گذاران هم با سرمایه بادآورده نیامدند بلکه با تلاش به سرمایه‌ای رسیدند که ما باید از آنان دعوت کنیم که در پروژه‌های مهم به‌ویژه در مرکز استان ورود پیدا کنند.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه زیرساخت مرکز استان باید آماده ۲میلیون جمعیت باشد، خاطرنشان کرد: این مجموعه آبرومند میدان میوه و تره بار و در شان پایتخت استان از همه تلاش‌ها تقدیر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در شان مازندران نیست که پروژه تا افتتاح ۱۴ سال زمان ببرد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم پروژه‌هایی با این اهمیت سال‌ها زمان ببرد.

استاندار مازندران ادامه داد: در اصل پیگیری این پروژه وظیفه فرماندار نیست ولی چه کنیم هنوز گرفتار بروکراسی اداری هستیم؛ دستگاه‌های مختلف باید دائم کسی بالای سرشان باشد که به آنان حکم کند تا وظیفه داریم خود را انجام دهند.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید وظیفه خود را انجام دهند، افزود: ما دیگر تحمل این را نداریم دستگاهی وظیفه خود را انجام ندهد و بعد از سال‌ها معطل بماند و مردم نگاه کنند و این موضوع اصلا قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های ما در استان گرفتار بیماری مزمن شدند، گفت: هرچقدر می‌گوییم ظاهرا بنا نیست تحرکی در آن اتفاق بیفتد ما در این پروژه‌ها داریم رصد می‌کنیم کدام دستگاه وظیفه خود را انجام نداد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مدیران به دنبال عدم اجرا و گره‌های پروژه‌ها باشند، اظهار کرد: این رویه نیست که فرماندار دفتر کار را در موضوعی قرار دهد که بخاطر حضور فرماندار دستگاه‌ها کار خود را انجام دهند، البته این کار درخور تحسین است ولی از روی ناچاری فرماندار علاوه بر کثرت کار مرکز استان ترجیح دادند برای دلخوشی مردم بار سنگین ترافیک محدوده قبلی را از بین ببرند.

حسینی‌پور یادآور شد: برخی عادت کردند تا دائم استاندار بگوید آن کار را انجام دهند که این رویه غلط است، برخی منتظر هستند نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس تذکر دهند که اشتباه است.

وی گفت: پیام این حرکت جهادی برای استان این است که مازندران استعداد این را دارد که کارهای بزرگ و فاخر برای مازندران قوی توسط همه مسؤولان با همدلی انجام شود، برای اینکه ۴۴ سال از عمر بابرکت انقلاب ما گذشت.

استاندار مازندران یادآور شد: قبل از انقلاب ۷درصد روستاهای ما برق داشتند افتخاری انقلاب ما این است ۱۰۰درصد روستاهای استان نه تنها برق بلکه همه امکانات زیرساختی شدند.

حسینی‌پور ادامه داد: ۱۰ سال گذشته رشد اقتصادی استان منفی بود امروز با اتفاقاتی ‌که افتاد قطعا امسال رشد اقتصادی قابل توجهی را در استان خواهیم داشت که موجب توسعه استان و امنیت سرمایه‌گذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در استان اولویت نخست باشد، افزود: امیدواریم با تلاش ورود سرمایه‌گذاران نه تنها از استان بلکه از کشور بلکه در حوزه بین‌الملل شاهد بودیم که امسال ۶ سرمایه گذاری خارجی در استان به ثبت رسید که اتفاق خوبی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه به آینده درخشان انقلاب اسلامی امیدوار هستیم، یادآور شد: اینجا باید بارانداز و تعیین کننده مرکبات مازندران باشد که اگر بتوانیم در چنین وضعیتی صنایع تبدیلی را در کنار این مجموعه ایجاد کنیم موثر خواهد بود.

حسینی‌پور گفت: جای صنایع تبدیلی در مازندران خیلی خالی است که به ویژه در حوزه مرکبات باید تلاشی جدی صورت گیرد‌.

وی با اشاره به پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه در کنار این مجموعه بزرگ هنرستانی ایجاد شود، افزود: این هنرستان منطبق با تربیت نیروی انسانی برای این پایانه باشد که در این صورت برنامه‌ریزی صادراتی خواهد شد.

این پایانه نباید صرفه به‌عنوان میدان میوه و تره‌بار باشد، خاطرنشان کرد: این پایانه می‌تواند در حوزه صادرات هم کار کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ