هشدار گلدمن ساکس درباره افزایش قریب الوقوع قیمت نفت

اقتصاد ایران: بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داد که قیمت نفت خام در سال جاری میلادی به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داد که نفت خام در سال جاری میلادی به بالای 100 دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد، در حالی که کاهش تولید در روسیه به دلیل تحریم‌های غرب و دیگر نقاط جهان ممکن است منجر به مشکلات عرضه در سال 2024 شود.

به گفته جفری کاری، تحلیلگر ارشد بانک وال استریت که روز یکشنبه در حاشیه کنفرانسی در عربستان سعودی صحبت کرد، تحریم‌های غرب احتمالاً باعث کاهش عرضه نفت روسیه خواهد شد و این امر همزمان با بهبود تقاضا در چین قیمت نفت را به بالای 100 دلار می رساند. سطح فعلی قیمت حدود 80 دلار است.

کاری به بلومبرگ گفت: در حال حاضر، ما هنوز به طور متعادلی دارای مازاد (تولید) هستیم، زیرا (تقاضای) چین هنوز به طور کامل بازگشت نکرده است.

وی افزود: آیا ظرفیت مازاد تولید را دیگر نخواهیم داشت؟ به طور بالقوه تا سال 2024 یک مشکل جدی به وجود خواهد آمد.

به گفته این تحلیلگر، فقدان سرمایه گذاری در این صنعت – که برای تضمین تولید نفت در آینده برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد لازم است – عامل دیگری در افزایش قیمت ها خواهد بود.

کاری پیش‌بینی کرد که تولیدکنندگان از ظرفیت مازاد خود استفاده خواهند کرد و آن را پایین‌تر از قبل خواهند گذاشت. در نهایت، این منجر به عدم تعادل جدی بین عرضه و تقاضا خواهد شد.

وی گفت: ابر چرخه کالا، دنباله‌ای از جهش‌های قیمت است که بالاتر و بالاتر می‌رود. وی هشدار داد که بازارهای نفت باید تا ماه می امسال با کسری عرضه در مقایسه با تقاضا مواجه شوند.

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی نیز با تکرار اظهارات کاری، نسبت به تاثیر منفی تحریم های غرب علیه روسیه بر بازار جهانی هشدار داد و تأکید کرد که اوپک پلاس در تصمیم گیری برای افزایش تولید محتاط خواهد بود.

سال گذشته، اوپک پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در میان‌مدت و بلندمدت افزایش خواهد یافت، حتی با وجود اینکه جهان به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت می‌کند و این صنعت به تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری برای پاسخگویی به تقاضا نیاز دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ