نماینده پارلمان حزب محافظه کار انگلیس:

تیک تاک را پاک کنید و از شر تهدیدها خلاص شوید!

اقتصاد ایران:  یک نماینده پارلمان حزب محافظه کار انگلیس معتقد است مردم باید اپ چینی تیک تاک را از موبایل هایشان پاک کنند تا از داده هایشان در برابر تهدیدهای تهاجمی محافظت شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از ایندپندنت، آلیسیا کرنز ، رییس کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس، معتقد است کاربران باید بدون هیچ سوالی از شر این اپ خلاص شوند، زیرا این پلتفرم اشتراک گذاری ویدئو کوتاه با تلاش های چین برای ساختن یک دولت تمامیت خواه فناورانه مرتبط است.

پیش از این به دلیل آنکه شرکت مادر تیک تاک یعنی بایت دنس در چین تاسیس شده است، منتقدان درباره ارتباطات این اپ با دولت کشور مذکور ابراز نگرانی کردند، زیرا به عقیده آنها ممکن است اپ داده های کاربران را در اختیار دولت چین قرار دهد.

در دسامبر ۲۰۲۲ میلادی لیز کانتر یکی از مدیران تیک تاک تاکید کرد دولت چین تاکنون خواستار دسترسی به داده های کاربران انگلیسی نشده و حتی در صورت چنین درخواستی، داده ها ارائه نخواهند شد.

کرنز در یک برنامه تلویزیونی در این باره گفت: ما ساده لوحانه عمل می کنیم. تیک تاک به کمیته تحت نظر من مشاوره داد و اعلام کرد به هیچ وجه افرادی که با دولت چین همکاری می کنند به داده های کاربران انگلیسی دسترسی نخواهند داشت. اما قبلا شاهد آن بودیم که کارمندان تیک تاک در چین داده های کاربران اروپایی را هک کردند تا بتوانند منبع یک خبرنگار را ردیابی کنند.

او در ادامه افزود: زیرا تیک تاک داده هایی را فاش می کند که فرد را در معرض خطر قرار می دهد. این داده ها عبارتند از دوستان فرد، علایق وی(تمایلاتی که فرد دوست ندارد عموم مردم از آن اطلاع داشته باشند)، افرادی که فرد با آنها محاوره خصوصی دارد و اماکنی که فرد در آنها تردد می کند. داده های ما یک ضعف کلیدی است و چین یک دولت تمامیت خواه فناورانه براساس داده های ما خواهد ساخت. بنابراین ما باید درباره محافظت از خود جدی تر عمل کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ