یک نماینده مجلس عنوان کرد:

عزم جدی مجلس برای کاهش کسری بودجه

اقتصاد ایران: نماینده مردم خمین در مجلس گفت: منابع درآمدی تمام هزینه‌های پیش‌بینی شده کشور باید مشخص و شفاف باشد که لحاظ کردن این موضوع منجر به رفع مشکل کسری بودجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  علیرضا نظری  با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در مسئله کسری بودجه، موضوع تعهدات مالی بدون وجود منابع قابل اطمینان کاملاً مؤثر است و باید متوقف شود، اظهار داشت: متأسفانه هر سال با کسری بودجه مواجه می‌شویم که علت این مسئله آن است که در بودجه یکسری هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن منابع درآمدی قطعی و قابل اعتنا در نظر گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: کسری بودجه منجر به تورم و خلق پول بدون پشتوانه می‌شود و تورم ناشی از کسری بودجه دامن‌گیر اقشار ضعیف جامعه می‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با توجه به نقیصه‌ای که در ساختار بودجه وجود داشت و هر سال منابع ضعیفی در بودجه در نظر گرفته می‌شد، ما در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مراقبت‌های لازم را انجام دادیم و امسال از جمله سال‌هایی است که تا الان بیشتر منابع بودجه محقق شده است و کسری بودجه نداشتیم.

وی ادامه داد: اگر احیاناً تا پایان سال مقداری کسری بودجه داشته باشیم، صرفاً به واسطه این است که اواسط امسال موضوع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت پیش‌بینی شد و منابع برخی از بخش‌ها جایگزین این موضوع شد و ممکن است این جایگزینی منشأ کسری بودجه شود، اما به صورت کلی ما به سمت کاهش محسوس کسری بودجه حرکت کردیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده هم حتماً به صورت دقیق این موضوع را لحاظ خواهیم کرد و منابع درآمدی بودجه باید واقعی باشد. ما باید بتوانیم این فرآیند غلطی را که هر سال در بودجه اتفاق می‌افتاد و هزینه‌هایی بدون توجه به منابع در نظر گرفته می‌شد، از بین ببریم تا با کسری بودجه مواجه نشویم.

وی اظهار داشت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که عملاً برای تمام هزینه‌های پیش بینی شده کشور، منابع درآمدی آن مشخص و شفاف باشد که لحاظ کردن این موضوع منجر به رفع مشکل کسری بودجه خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ