در سال جاری‌؛

مجوز راه‌اندازی 6 شرکت بیمه‌ای جدید صادر شد

اقتصاد ایران: رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: امسال مجوز فعالیت برای6 شرکت جدید در صنعت بیمه صادر شد و شرکت‌های بیمه‌ای ملزم به ارائه ابزارهای جدید دیجیتالی برای خدمات بهتر به مشتریان شدند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجید بهزادپور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت بیمه در کنار سایر بخش‌ها در ارائه خدمات به زلزله‌زدگان خوی قرار دارد، اظهار داشت: این صنعت بر اساس سند تحول دولت مردمی و اهداف 22‌گانه که اعلام شده است خدماتی به جامعه ارائه می‌کند.

وی افزود: اهداف 22‌گانه صنعت بیمه توسعه صنعت بیمه و توسعه ضریب نفوذ تحول دیجیتال،‌ آموزش نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته است.

بهزادپور با اشاره به تجارب بین‌المللی در صنعت بیمه گفت:‌تفاهم‌نامه‌هایی با کشور مالزی و امارات بسته شده و سفرهای کاری و دوره‌های آموزشی در این زمینه انجام شد و همچنین صنعت بیمه با دانشگاه تهران حکمرانی صنعت بیمه برگزار کرد.

به گفته رئیس کل بیمه‌ مرکزی مجوز فعالیت به 6 شرکت جدید بیمه‌ای در سال جاری داده شد که عمده این شرکت‌ها در زمینه‌های تخصصی مانند بیمه زندگی و بیمه اتکایی فعالیت می‌کنند علاوه بر این در راستای کاهش سهم دولت از بیمه‌های اتکایی به 11 شرکت موجود بیمه‌ای نیز اجازه ارائه محصولات اتکایی داده شده است که البته این مجوزها موقتی است و باید شرکت‌های تخصصی اتکایی در این زمینه مجوز بگیرند.

وی همچنین گفت: هر هفته دو سه تجربه جدید و نوآوری در صنعت بیمه از سوی شرکت‌های بیمه‌ای معرفی می‌شود که اغلب این پروژه‌ها در حال اجراست و هدف از آن تشویق این نوع فعالیت‌ها برای سایر شرکت‌ها و ایجاد رقابت و فراگیری در صنعت بیمه است.

رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین گفت:‌برای اولین بار انتشار اوراق بیمه‌ اتکایی که از سال 99 در قالب تبصره‌ بودجه بود امسال به صورت جدی پیگیری می‌شود که این اوراق توسط سه شرکت در بازار سرمایه منتشر خواهد شد و از شورای فقهی بورس هم برای تبادل و نقل و انتقال مالکیت اوراق بیمه اتکایی مجوز گرفته‌ایم.

بهزادپور گفت: انتشار اوراق بیمه اتکایی به منظور انتقال ریسک به مردم صورت می‌گیرد همچنین با قوه قضائیه،‌پلیس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌هایی امضاء کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هدف بیمه مرکزی تقویت نظارت حرفه‌ای بر شرکت‌ها است گفت:‌در این زمینه با اصلاح آئین‌نامه سرمایه‌گذاری با رعایت حقوق بیمه‌گذاران مشکلات شرکت‌ها را برطرف می‌کنیم و اولویت ما آئین‌نامه‌هایی است با همکاری اعضای شورای عالی بیمه اصلاح می‌شود.

رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین گفت: در راستای مقررات‌زدایی و کاهش مداخلات بیمه مرکزی و تقویت نقش نظارتی با اصلاح آئین‌نامه 90 صنعت بیمه تعداد سمت‌هایی که نیاز به مجوز بیمه مرکزی داشت از 16 مورود به 6 مورد کاهش یافت.

وی همچنین گفت: سند پدافند غیرعامل صنعت بیمه با کمک سازمان پدافند غیرعامل کشور تهیه شده است.

وی این را هم گفت:‌در راستای کاهش نقش بیمه مرکزی در بیمه اتکایی علاوه بر مجوزهایی که به شرکت‌های جدید داد‌ه‌ایم به 11 شرکت بیمه موجود هم مجوزهای موقت برای حضور در بازار بیمه اتکایی داده‌ایم.

بهزادپور گفت:‌شرکت‌های جدید بیمه زندگی مانند کاریزما که به تازگی مجوز گرفته و بیمه خاورمیانه که از قبل بود برای توسعه صنعت بیمه زندگی به کار گرفته می‌شود.

رئیس‌کل بیمه مرکزی همچنین گفت:‌در راستای حفظ حقوق مردم در بحث بیمه شخص ثالث در حوادث ریلی برای افرادی که دچار حادثه می‌شوند قبلاً‌ حقوق آنان نادیده گرفته می‌شد چون قرارداد راه‌آهن با شرکت‌های بیمه در راستای قرارداد مسؤولیت بود بنابراین رقمی که به خسارت‌دیدگان تصادفات ریلی پرداخت می‌شد ناچیز بود اما بعد از مصوبه 11 آبان سال جاری دولت و مصوبه شورای عالی بیمه حق بیمه در حوادث ریلی را قرار شد تسری بدهیم و وسایل نقلیه‌ای که در تصادف با قطار دچار حادثه می‌شوند رقم قابل توجهی دریافت کنند.

وی همچنین گفت: در زمینه قرارداد بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان با بیمه مرکزی منجر به عقد قرارداد شد و فرهنگیان کشور تحت پوشش قرار گرفتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ