موانع سرمایه گذاری صنعت گردشگری مناطق آزاد

اقتصاد ایران: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نباید پیچ و خم‌های اداری مانع ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، حجت الاسلام والمسلمین عادل فریحی پیش از ظهر امروز با حضور در برنامه «بازتاب» سیمای مرکز آبادان؛ ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، از ارتقای دستاورد‌ها و عملکرد معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت و افزود: این معاونت در بخش مدیریت فرهنگی و هنری طی یکسال اخیر فعالیت‌های شایسته‌ای داشته که بخشی از آن‌ها به صورت مشارکتی با بخش خصوصی و دیگر ارگان‌های دولتی بوده است.

وی در توضیح اقدامات و دستاورد‌های شاخص حوزه فرهنگی و هنری اظهار داشت: به طور مثال در هفته کتاب و کتابخوانی با مشارکت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبادان و خرمشهر «کاروان دانایی» را در مناطق روستایی و حاشیه‌ای اجرا کردیم که مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفت.

فریحی ادامه داد: ویژه برنامه هفته دفاع مقدس که شامل بازسازی عملیات شکست حصر آبادان می‌شد را با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج آبادان انجام دادیم و در کنار آن طی مراسمی از فرماندهان دفاع مقدس با همکاری باغ موزه دفاع مقدس، تقدیر ویژه بعمل آوردیم.

وی با تأکید بر اینکه یکی از اعیاد مهم در منطقه آزاد اروند «عید غدیر» است؛ خاطرنشان کرد: تلاش کردیم ویژه برنامه‌های این ایام را بیشتر در مناطق روستایی و کم برخوردار که از امکانات کم تری بهره‌مند هستند به اجرا درآوریم چرا که در حوزه شهری، هیأت‌ها و مساجد فعالیت‌های بسیار خوبی داشتند که به آن‌ها نیز نگاه ویژه‌ای داشتیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی و نمایشگاهی سالروز آزاد سازی خرمشهر، برگزاری شب شعر مقاومت با حضور هنرمندان کشور عراق به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی، برپایی هفته فیلم و عکس آبادان، جشنواره هنری عفاف و حجاب، جشنواره سرود قاصدک، نمایشگاه رویش اروند، جشنواره فیلم کوتاه رسام با همکاری دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، برپایی جشنواره‌های تئاتر فتح و اروند با خروجی و راهیابی دو گروه به جشنواره تئاتر فجر نیز از دیگر دستاورد‌های این معاونت در حوزه‌های فرهنگی و هنری بوده است.

حجت الاسلام عادل فریحی برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند را یک رویداد مهم دانست و گفت: برای اولین بار در منطقه آزاد اروند دو رویداد مهم؛ یادواره شهدای هنرمند و یادواره شهدای منطقه که در آن یاد و خاطره نزدیک به ۶ هزار شهید از شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، گرامی داشته شد برگزار گردید که با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبین همراه بود.

این مقام مسئول، افزود: سوگواره آزادگان که در ایام اربعین و در سطح ملی برگزار شد از جمله اتفاقات مثبت فرهنگی بود که امروز آثار داوری خواهند شد و فردا نفرات برگزیده تقدیر می‌شوند.

فریحی اظهار داشت: «کتاب سال اروند» یکی دیگر از برنامه‌های منحصر به فردی بود که به پیشنهاد اهالی فرهنگ و ادب کلید خورد و همچنان در حال جمع آوری آثار اهالی قلم منطقه هستیم که در نهایت به شکل واحد منتشر خواهند شد؛ خوشبختانه تا به امروز نیز آثار بسیار خوبی به دست ما رسیده است.

وی زمینه برگزاری برنامه‌های خلاقانه را از دیگر اقدامات موثر این معاونت مطرح کرد و گفت: جشنواره قرآنی «مهاجر» به مناسبت گرامی داشت یاد شهدای منا برای دومین سال بعنوان یک رویداد خلاقانه برگزار خواهد شد و در بخش پرورش حافظان قرآن نیز برنامه ریزی‌های مفیدی داشته ایم که تعداد قابل ملاحظه‌ای از نوجوانان و جوانان به این بخش روی آوردند.

فریحی اردوی تربیتی دانش آموزان نواحی کم‌تر برخوردار منطقه به اردوگاه تربیتی شیراز را یک رویداد بسیار مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: در مبحث صنایع خلاق، آموزش‌های بسیار با کیفیت و با حضور اساتید مجرب را در دستور کار قرار دادیم که از جمله می‌توان به دوره ایده تا کارآفرینی اشاره کرد که با اقبال خوبی از سوی جوانان ایده پرداز مواجه شد و خروجی بسیار مثبتی را در پی داشت.

حجت الاسلام عادل فریحی افزود: با کمک یازده دانشگاه مستقر در منطقه رویداد هفته پژوهش را در محل سازمان منطقه آزاد اروند اجرا نمودیم و غرفه‌ای نیز در نمایشگاه صنایع خلاق اهواز دایر نمودیم که در آن پژوهشگران دستاورد‌های خلاقانه خود را عرضه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص گردشگری، اظهار داشت: هفته آینده در نمایشگاه گردشگری تهران که یکی از مهم‌ترین رویداد‌های حوزه گردشگری کشور است حضور خواهیم داشت و در مسیر توسعه این صنعت، (FS) ۱۳ پروژه برای ارائه به سرمایه گذاران آماده شده که در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه با بررسی و ارزیابی قابلیت‌ها و امکان عملیاتی و تجاری سازی ایده‌های گردشگری به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در ارائه مجوز به سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های خود همکاری‌های لازم را دارد، اما متأسفانه بعضی از ارگان‌ها در این مسیر همیاری لازم را ندارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند ضمن تأکید برا اینکه نباید پیچ و خم‌های اداری مانع ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری شود، تصریح کرد: متأسفانه با وجود پیگیری‌های بسیار، حاکمیت سازمان منطقه آزاد اروند هنوز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده و قرار است کارگروه دیگری برای بررسی و کارشناسی این موضوع شکل بگیرد؛ امیدوار هستیم این موضوع به زودی حل شود چرا که حاکمیت دوگانه باعث می‌شود فرصت‌ها و سرمایه‌ها از بین برود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ