کاشت مو چگونه انجام می‌شود و چقدر هزینه دارد ؟

اقتصاد ایران: زیبایی و جذابیت به عوامل بیرونی و درونی مختلفی بستگی دارد که بدون شک داشتن موهای پر پشت یکی از مهم‌ترین آنهاست.

 بسیاری از افراد به دلایل ارثی یا عوامل دیگر دچار ریزش مو می‌شوند؛ با این حال نمی‌توان علت اصلی این مشکل را مشخص نمود. از این رو بسیاری از افرادی که دچار ریزش مو شده‌اند به دنبال روش‌های درمان و جبران این مشکل می‌گردند. کاشت مو طبیعی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است که باعث بازگشت تراکم موهای از دست رفته می‌شود. در ادامه به هر آنچه لازم است در مورد کاشت مو بدانید، اشاره می‌کنیم.

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو نوعی عمل جراحی است که در آن از موهای خود فرد برای پر کردن نواحی کم پشت سر استفاده می‌کنند. در این روش با تکنیک‌های مختلف فولیکول‌های مو را از نواحی که در مقابل ریزش مقاوم‌اند استخراج کرده و به نواحی که دچار ریزش شده‌اند پیوند می‌زنند. کاشت مو در افرادی که بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند مثل معجزه عمل کرده و تراکم قبلی موها را باز می‌گرداند. از آنجایی که در این روش از فولیکول‌های طبیعی خود فرد برای پیوند مو استفاده می‌شود، نتایج آن نیز برخلاف کلاه گیس کاملا طبیعی است.

روش‌های مختلفی برای کاشت مو معرفی شده‌اند که هر یک مزایا و معایب خاص خود را داشته و برای برخی از زیباجویان مناسب‌اند. در تکنیک‌های مختلف کاشت مو از تجهیزات و روش‌های مختلف برای برداشت و کاشت استفاده می‌شود که نتایج را به کلی تغییر می‌دهد. از این روش‌ها می توان برای کاشت ابرو و ریش نیز استفاده نمود.

عمل کاشت مو یک جراحی سرپایی است که با یک بی حسی موثر فرد هیچ دردی را حین عمل احساس نمی‌کند. همچنین با استفاده از تکنیک‌های جدیدی که برای کاشت مو ارائه شده‌اند می‌توان جراحت را به حداقل رساند و بدون زخم و خونریزی این عمل را انجام داد. نتایج این عمل بیش از 95 درصد موفقیت آمیز است که به عوامل مختلفی بستگی دارد.

کاشت مو چقدر هزینه دارد؟

هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد و در تمام افراد یکسان نیست. عمل کاشت مو به یک تیم جراحی متشکل از جراح، پرستار و تکنیسین و همچنین تجهیزات و امکانات متعددی احتیاج دارد. عوامل موثر بر هزینه کاشت مو شامل:

  • موقعیت جغرافیایی کلینیک کاشت مو
  • دستمزد جراح
  • تکنیک کاشت مو
  • تعداد گرافت‌های مورد نیاز و وسعت طاسی سر
  • بانک مو
  • تجهیزات،‌ داروها و لوازم مصرفی

در جلسات معاینه و مشاوره قبل از عمل کاشت مو، پزشک می‌تواند بر اساس بررسی‌های خود و نظرات زیباجو هزینه کاشت مو را تخمین بزند. با تمام این تفاسیر باید ذکر کنیم که کاشت مو علی رغم تاثیرات فوق العاده خود، نسبت به بسیاری از روش‌های زیبایی دیگر هزینه کمتری دارد و در ایران بسیار مقرون به صرفه است.

طراحی خط رویش کاشت مو

کاشت مو برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت مو یک عمل طبیعی است که به راحتی در افرادی که دچار ریزش مو و طاسی سر شده‌اند قابل انجام است. معمولا سن مناسب کاشت مو در آقایان بیشتر از 25 سال است. این عمل در خانم‌ها نیز کاربردهای وسیعی دارد و می‌توان در هر سنی از آن استفاده کرد. معمولا افرادی که شرایط زیر را دارند می‌توانند از کاشت مو بهره ببرند:

  • افرادی که دچار ریزش موی ارثی با الگوی مردانه یا زنانه شده‌اند.
  • افرادی که در اثر آسیب جسمی مثل شکستگی، سوختگی و برش بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند.
  • افرادی که دارای اسکار جراحی و بخیه در سر خود هستند.
  • افرادی که در اثر کشش موها دچار ریزش موی کششی شده‌اند.
  • افرادی که قصد دارند خط رویش موهایشان را اصلاح کنند.
  • افرادی که بانک موی مناسبی برای انتقال به نواحی کم پشت موهایشان دارند.

برای کاشت مو طبیعی فرد می‌بایست بانک موی کافی برای افزایش تراکم موها را داشته باشد. در غیر این صورت تا حدی می‌توان با استفاده از روش‌هایی از موهای بدن فرد به عنوان بانک مو استفاده کرد.

چه افرادی نمی‌توانند کاشت مو را انجام دهند؟

  • افرادی که هنوز ریزش مو دارند و نتوانسته‌اند ریزش موی خود را درمان کنند.
  • افرادی که استرس و افسردگی شدید دارند ممکن است بعد از کاشت مو مجددا دچار ریزش شوند.
  • افرادی که به فشار خون یا دیابت کنترل نشده و شدید مبتلا هستند.
  • خانم‌های باردار بهتر است تا بعد از دوران شیردهی صبر داشته باشند.
  • آقایانی که کمتر از 25 سال سن دارند به دلیل اینکه هنوز الگوی ریزش مویشان تکمیل نشده.
  • افرادی که وسواس مو کنی دارند و ممکن است بعد از کاشت مو نیز موهایشان را بکنند.
  • افرادی که به هیچ صورت بانک موی کافی برای کاشت ندارند.
  • افرادی که به بیماری‌های عفونی درمان نشده مبتلا هستند.

قبل و بعد از کاشت موی طبیعی

نحوه انجام کاشت مو

کاشت مو یک روش زیبایی است که در کلینیک‌های زیبایی و تحت نظر جراح متخصص پوست و مو انجام می‌شود. همانطور که گفتیم در این روش فولیکول‌ها از ناحیه بانک مو به ناحیه کم پشت موها منتقل می‌شوند. مراحل کاشت مو به ترتیب شامل:

معاینه و بررسی

 در مرحله اول با مراجعه به کلینیک زیبایی و مشاوره با جراح در مورد کاشت مو اطلاعات پیدا می‌کنید. در این مرحله پزشک با بررسی وسعت طاسی مو و همچنین بانک مو، تعداد گرافت‌های قابل برداشت را مشخص می‌کند. همچنین وضعیت پوست از نظر میزان رطوبت، چربی، کشسانی و ... بررسی می‌شود. در این مرحله آزمایشاتی جهت کنترل وضعیت سلامت شما تجویز می‌شود که باید هرچه سریع‌تر نتیجه آن را به اطلاع پزشک برسانید.

در جلسه مشاوره شما باید انتظارات خود از کاشت مو به را صورت واضح بیان کنید تا نتایج آن را به وضعیت مطلوب خود نزدیک کنید. در برخی تکنیک‌های کاشت مو با استفاده از شبیه سازی کامپیوتری خط رویش موها بعد از عمل تعیین می‌شود و فرد می‌تواند قبل از عمل نتیجه کاشت مو را ببیند.

مراقبت‌های قبل از عمل

 در مرحله بعد لازم است تا روز عمل صبر کنید و برای کاشت مو آماده شوید. به این منظور پزشک یک سری توصیه‌ها را برای قبل از عمل ارائه می‌کند که با رعایت آنها می‌توانید عمل راحت‌تری داشته باشید و از بروز عوارض غیر طبیعی جلوگیری کنید.

استخراج فولیکول‌ها

در این مرحله ابتدا ناحیه بانک مو با تکنیک‌های خاصی ضد عفونی و بی حس می‌شود. سپس فولیکول‌های مورد نیاز بر اساس تعداد گرافت‌هایی که قبلا مشخص شده‌اند استخراج می‌شود. نحوه استخراج فولیکول‌ها تفاوت اصلی روش‌های مختلف کاشت مو را تعیین می‌کند.

آماده سازی گرافت‌ها

فولیکول‌های استخراج شده توسط تکنیسین‌های اتاق عمل در محیط استاندارد بررسی و آماده کاشت می‌شوند. معمولا فولیکول‌ها را در یک محلول تقویت کننده قرار می‌دهند تا شرایط پیوند را به دست آورند. توجه داشته باشید که هر چقدر فولیکول‌های استخراج شده کمتر خارج از بدن قرار داشته باشند، احتمال موفقیت عمل افزایش می‌یابد.

پیوند گرافت‌ها

مرحله آخر نیز ابتدا با ضد عفونی و بی حسی ناحیه گیرنده یا کم پشت موها آغاز می‌شود. در این مرحله گرافت‌های آماده شده را با استفاده از ابزارهای خاصی داخل پوست قرار می‌دهند؛ به این صورت که ابتدا کانال‌های کوچکی با عمق مناسب در پوست سر ایجاد شده و گرافت‌ها داخل آن قرار می‌گیرند. ظرافت و مهارت جراح در پیوند فولیکول‌ها تاثیر قابل توجهی بر طبیعی شدن نتیجه کاشت مو خواهد گذاشت.

قبل و بعد از کاشت مو

کدام تکنیک کاشت مو بهترین نتیجه را می‌دهد؟

زیباجویان تمایل دارند بهترین روش برای کاشت مو را انتخاب کنند تا موهایی با تراکم بالا و حالت طبیعی داشته باشند. با این حال در مورد تکنیک‌های کاشت مو باید ذکر کنیم که هر یک از آنها مزایای خود را داشته و برای طیف خاصی از زیباجویان مناسب است. به عنوان مثال کاشت مو به روش FUT اگرچه عوارض بیشتری دارد اما به دلیل برداشت نواری آسیب کمتری به فولیکول‌ها وارد می‌کند. روش Micro FIT با دقت بالایی انجام می‌شود و تراکم بالایی می‌دهد اما مدت زمان بیشتری به طول می‌انجامد و به مهارت بالایی احتیاج دارد.

بهترین روش برای کاشت مو تکنیکی است که پزشک مورد اعتماد شما انتخاب کرده است. پزشک متخصص با بررسی تمام جوانب و نیازهای شما، و همچنین امکانات خود روش کاشت مو را انتخاب می‌کند تا شما عزیزان بتوانید بهترین نتیجه را از کاشت مو دریافت کنید.

چه نکاتی را قبل از کاشت مو رعایت کنیم؟

برای اینکه بتوانید بهترین نتایج را از کاشت مو دریافت کنید لازم است یک سری نکات را قبل از عمل رعایت کنید. مهم‌ترین نکاتی که توسط متخصصان توصیه می‌شود شامل:

  • از 10 روز قبل از عمل از مصرف داروهای ضد انعقاد خون (مثل آسپرین و وارفارین)، ویتامین E و حتی سیر خودداری کنید؛ چرا که باعث رقیق شدن خون و افزایش احتمال خونریزی حین عمل می‌شوند.
  • از دو هفته قبل از عمل مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید.
  • قبل از عمل استحمام کنید و موهای سرتان را تنها با شامپو شستشو دهید.
  • قبل از کاشت مو از هیچ محصول آرایشی و بهداشتی برای موها استفاده نکنید.
  • روزهای قبل از عمل غذاهای سالم و مقوی مصرف کنید.
  • شب قبل از عمل سعی کنید استرس را کنار گذاشته و راحت بخوابید.
  • آب کافی مصرف کنید.
  • با لباس‌های راحت و ترجیحا لباس‌های دکمه دار به کلینیک زیبایی مراجعه کنید.

 

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ