وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

به دید فرصت به فضای مجازی نگاه می‌کنیم

اقتصاد ایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید محتوا در فضای مجازی از اهداف مهم وزارت فرهنگ در دوره جدید است و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، ظرفیت عظیمی برای تغذیه حوزه تولید محتوا به شمار می‌رود.

به دید فرصت به فضای مجازی نگاه می‌کنیم


به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمدمهدی اسماعیلی در افتتاحیه نمایشگاه "فناوری‌های محتوای فضای مجازی" با تاکید بر نگاه فرصت محور وزارت فرهنگ در دوره جدید به فضای مجازی گفت: امروز حوزه فضای مجازی سرشار از نیروی انسانی متبحر و متخصص است که اگر بستر کنشگری آن‌ها فراهم شود، شاهد اتفاقات بزرگی در این عرصه خواهیم بود. از سوی دیگر فرهنگ غنی و دیرینه ایرانی اسلامی ظرفیت عظیمی برای برای تولید محتوا است.

او با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت: معمولا در برابر فناوری‌های تازه، در ابتدا شاهد واکنش‌های منفی هستیم، اما با گذر زمان این نگرش‌ها تعدیل می‌شود. در خصوص فضای مجازی، اما به نظر می‌رسد با توجه ظرفیت‌های جامعه امروز ایران، از همین ابتدا می‌توان به دیده فرصت نگریست.  

اسماعیلی با اشاره به مولفه‌های حضور قدرتمند جامعه ایران در فضای مجازی گفت: امروز از نیروی انسانی متبحر و متخصص در حوزه فضای مجازی بهره مندیم که اگر بستر کنشگری آن‌ها فراهم شود، شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود. از سوی دیگر فرهنگ غنی و دیرینه ایرانی اسلامی ظرفیت عظیمی برای برای تولید محتوا به شمار می‌رود.

او با بیان این که فضای مجازی فناوری نوظهور به حساب می‌آید، گفت: برخلاف برخی حوزه‌های علم و دانش که از قدمت فراوانی برخوردارند، فضای مجازی جدید است و در این حوزه در مرز دانش قرار داریم؛ بنابراین می‌توانیم بدون واهمه و انفعال، صحنه بازی را به نفع خود تغییر دهیم. تجربه نشان می‌دهد کشور ما در زمینه فناوری‌های نوین به استعداد و بلوغ رسیده و هر جا بستر فراهم شده، شرکت‌های دانش بنیان فعالانه وارد میدان شده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، «تنظیم گری»، «تولید محتوا» و «توسعه سواد رسانه ای» را از وظایف حاکمیت در عرصه فضای مجازی دانست و گفت: تنظیم گری به معنای تسهیل و نظارت در حوزه فضای مجازی هنوز تکمیل نشده است و حاکمیت باید با تعیین ضوابط شفاف، مانع سردرگمی کنشگران این عرصه شود.

وزیر فرهنگ با اشاره لزوم ورود جدی به حوزه تولید محتوای فضای مجازی گفت: تولید محتوا در کشور علیرغم ظرفیت‌های موجود، همچنان ضعیف است و به طور مثال در حوزه کودک و نوجوان باید با طراحی شخصیت‌های جذاب که در محصولات فرهنگی هنری نمود پیدا می‌کنند، تولید محتوا را تقویت کنیم.

او بازی‌های رایانه را دیگر ظرفیت مهم تولید محتوای فضای مجازی دانست و گفت: علاقه مخاطبان کودک و نوجوان به بازی‌های خارجی باید به طور ویژه مورد بررسی و توجه قرار گیرد. از سوی دیگر بازی‌های هدفمند در حال فراگیر شدن است که می‌توان با ورود این بازی‌ها با حوزه‌های سلامت، اقتصاد، ورزش و ... از ظرفیت‌های فراوان آن بهره‌مند شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری این که در سال‌های اخیر بخش مهمی از مخاطبان از رسانه‌های سنتی به فضای جدید روی آورده اند، گفت: باید با گسترش سواد رسانه ای، حق مخاطبان در بهره مندی از آگاهی عمومی نسبت به فضای مجازی را ادا کنیم.


گفتنی است، نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی به نوعی تلفیقی از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای است که در سالن شبستان مصلی تهران برپا شده است. این نمایشگاه با بیش از ۲۹۰ غرفه فعال و تولیدکننده در بخش رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای تا ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱ همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ میزبان مخاطبان از این رویداد فرهنگی خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ