استاندار گیلان:

مسکن و اشتغال دو اولویت اصلی دولت است

اقتصاد ایران: ماسال- استاندار گیلان با بیان اینکه مسکن و اشتغال دو اولویت اصلی دولت سیزدهم است، گفت: دولت عزم جدی در تأمین مسکن و اشتغال داشته و این روند در گیلان هم دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،اسدالله عباسی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح سه واحد آموزشی در شهرستان ماسال، اظهار کرد: مدارس و محیط آموزشی نشاط، اوج گیری و پرواز کردن، به تعالی رسیدن و کمال یابی است.

وی با اشاره به توجه خیرین به مسائل آموزشی افزود: گام نهادن در مسیر آموزش، کمال و رشد و بالندگی جوانان و نوجوانان یک توفیق الهی است و نصیب هر کس نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مراسم جشن تکلیف دختران دانش آموز در حضور رهبر انقلاب بیان کرد: حضرت آقا نقش دختران و بانوان را برای آینده کشور بسیار مهم و اثرگذار خواندند.

راه اندازی گفتمان دشمن شناسی و استکبارستیزی توسط امام راحل

عباسی با بیان اینکه مرور تاریخ انقلاب اسلامی از سوی نسل جوان بسیار اهمیت دارد، گفت: مطالعه تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی ضرورت و نیاز اصلی جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه حضرت امام گفتمان دشمن شناسی و استکبارستیزی را به راه انداختند، افزود: شناخت دشمن و مبارزه به افکار و اندیشه‌های استکباری آمریکا و صهیونیسم و دیگر مستکبران چراغ راه انقلاب اسلامی شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تفکرات امامین انقلاب برگرفته از مبانی دینی و اسلامی است، گفت: نسل دیروز و امروز انقلاب پرورش یافته مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است.

عباسی، اقتدار، خودباوری و عزتمندی امروز ایران اسلامی را مرهون شهدا و امامین انقلاب دانست و بیان کرد: در زمان رژیم طاغوت جز تحقیر، سرافکندگی و ذلت چیز دیگری نصیب ملت نمی‌شد اما پیروزی انقلاب اسلامی به ایران عزت داد.

وی با اشاره چالش‌ها و کمبودهای زیرساختی در بخش‌های مختلف ایران قبل از انقلاب افزود: در ماسال پزشکان عمومی از هند و پاکستان مردم را ویزیت می‌کردند اما امروزه به یمن انقلاب اسلامی به یک کشور توانمند در عرصه پزشکی تبدیل شدیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه دهه فجر فرصت ارزشمندی برای تحقق جهاد تبیین است، گفت: همه افراد و مسئولان و دست اندر کاران که تریبون نظام را به دست دارند در ایام دهه فجر دستاوردهای انقلاب اسلامی را در بخش‌های مختلف تبیین کنند.

ضرورت پاسخگویی به شبهات دانش آموزان

عباسی با تاکید بر پاسخگویی به شبهات و سوالات دانش آموزان و نسل جوان، بیان کرد: معلمین و فرهنگیان در کنار آموزش باید به تبیین دستاوردها و پرورش ذهن‌ها و اندیشه‌ها توجه کنند.

وی با اشاره به واهمه دشمن از دستاوردهای انقلاب اسلامی، افزود: دشمن از موفقیت‌ها و دستاوردهای ایران در بخش‌های مختلف شگفت زده شده و به خود می لرزد.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات توهین آمیز دشمنان به مقدسات اضافه کرد: توهین و هتک حرمت به مقدسات، قرآن، ولایت فقیه و بنیان خانواده نشانه عصبانیت دشمن از ایران قوی و دین اسلام است.

عباسی با بیان اینکه حاج قاسم خدمات ارزشمندی برای امت اسلامی انجام داد، گفت: مکتب امامین انقلاب و حاج قاسم نجات دهنده و مسیر رسیدن به کمال و تعالی است.

وی از افتتاح استخر فرهنگیان رشت خبر داد و افزود: این پروژه از برف ۱۳۸۳ روی زمین مانده بود که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پیگیری‌های مستمر به مرحله بهره برداری رسید.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های خوب ماسال در بخش‌های مختلف، بیان کرد: شکوفایی ظرفیت گردشگری ماسال و دیگر شهرستان‌ها در اولویت قرار دارد.

عباسی با اشاره به چالش جدی منابع طبیعی در ماسال اضافه کرد: مشکل منابع طبیعی ماسال با اجرای ماده ۴ تا حدودی در حال رفع است.

وی با اشاره به رفع سند اراضی خاندان پهلوی و واگذاری آن به مردم، افزود: تمامی نقاط خوش آب و هوای گیلان به شکارگاه اختصاص خاندان پهلوی تبدیل شده بود که تمامی اسناد پهلوی باطل شد.

استاندار گیلان از واگذاری ۹۲۰۰ سند پهلوی به مردم در استان خبر داد، بیان کرد: اراضی و املاک به زور از مردم غصب شده بود که با یمن برکت انقلاب اسلامی دوباره به مردم برگردانده شد.

پیشرفت ۸۵ درصدی سد لاستیکی ماسال

عباسی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن در گیلان کارهای خوبی صورت گرفته است، گفت: تاکنون ۶۸۰۰ متقاضی مسکن ملی مرحله اول واریزی‌ها را انجام دادند و ۸۷۰۰ واحد آماده است.

وی ادامه داد: تعهدات گیلان در بخش مسکن ملی ۳۰ هزار واحد بوده که ۲۷ هزار واحد جانمایی صورت گرفته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسکن و اشتغال دو محور اصلی دولت سیزدهم است، گفت: دولت سیزدهم عزم جدی در تأمین مسکن و اشتغال داشته و این روند در گیلان هم دنبال می‌شود.

عباسی از پیشرفت ۸۵ درصدی سد لاستیکی ماسال خبر داد و اضافه کرد: با تأمین اعتبارات لازم سد لاستیکی ماسال تا سال زراعی آتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با تاکید بر استانداردسازی مدارس استان، افزود: مدارس را در فصل تابستان تعطیل نکنید و با برنامه م حوری برای دانش آموزان در این فصل برنامه داشته باشید.

استاندار گیلان با اشاره به برخی چالش‌ها و عقب ماندگی‌ها در ماسال، بیان کرد: عقب ماندگی ماسال جبران می‌شود و رفع محرومیت صورت خواهد گرفت.

گفتنی است؛ ۳ واحد آموزشی با ۱۲ کلاس به زیربنای ۷۰۸ متر مربع و با اعتبار ۸۸ میلیارد ریال در ماسال به بهره برداری رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ