بهره برداری از ۱۸۰ پروژه عمرانی در حوزه روستایی سیستان و بلوچستان

اقتصاد ایران: زاهدان- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در دهه مبارک فجر ۱۸۰ پروژه عمرانی در حوزه روستاهای استان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جهاندیده عصر پنج‌شنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: در چهل و چهارمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی مفتخر به اجرای پروژه‌هایی توسعه محور برای شکوفایی هر چه بیشتر کلان‌ترین جامعه روستایی کشور هستیم و در این راستا چندین پروژه در زمینه‌های مختلفی چون کشاورزی، امور زیربنایی، خدماتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه روستا، اظهار کرد: با بهره مندی از فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری و اهمیت جهاد تبیین تلاش شده، تمامی اقدامات به صورت عینی برای بهبود وضعیت روستاها تکمیل و به بهره برداری برسد.

جهاندیده افزود: ۵۰ درصد از پروژه‌ها که شامل ۸۳ طرح‌های عمرانی است به بهسازی معابر روستایی اختصاص یافته و در این راستا اقداماتی نظیر اجرای طرح هادی، احداث پل، آسفالت معابر، روشنایی معابر و غیره در حال انجام است.

وی در خصوص سایر پروژه‌ها گفت: در پایش اهم مسائل و ملزومات توسعه روستاها نیز پروژه‌های مربوط به بهسازی وضعیت ایمنی، آتش نشانی و گسترش فضاهای سبز نظیر بوستان برای رفاه حال اهالی شریف روستاهای استان در حال تکمیل است.

این مسئول در ادامه از تشکیل کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه مبارک فجر خبر داد و اضافه کرد: این کمیته با هدف اجرای هر چه بهتر ویژه برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با هدف نقش آفرینی مؤثر در جامعه راستایی راه اندازی شده‌است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه فرد و واجد کارکرد توسعه همه جانبه جوامع روستایی گفت: همواره از روستاها به عنوان یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های اثرگذار در تسهیل و تسریع روند توسعه اقتصادی کشور و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یاد می‌شود و مزایای روستا در کشور و استان باعث شده تا در دولت مردمی سیزدهم در سیاست‌گذاری های توسعه‌ای توجه بیشتری را به خود جلب کند.

این مقام مسئول، همچنین با تاکید بر توجه ویژه به مردم محور بودن برنامه‌های دهه فجر، اضافه کرد: ایام الله دهه فجر، فرصتی مغتنم برای تبیین و تشریح دستاوردهای نظام به شمار می‌رود و به نقش ارکان دخیل در اداره امور روستا بالاخص دهیاران در اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع این ایام اشاره کرد.

جهاندیده با بیان اینکه روستاها همواره در ادوار مختلف، اثرگذاری بسیار مثبتی در اقتصاد کشور داشته‌اند، افزود: امروزه، بخش زیادی از نیاز کشور توسط روستاییان تأمین می‌شود و ما باید این ظرفیت‌ها را به یک مزیت برتر برای بازآفرینی اقتصاد روستاها تبدیل کنیم.

لازم به ذکر است برگزاری جشن انقلاب در روستاها، اعزام تیم رایگان درمانی به روستاهای استان و برگزاری میز خدمت در دهیاری‌ها، برگزاری نمایشگاه توانمندی روستاییان، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی برای زنان و کارآفرینان روستایی و تولید کنندگان بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌هایی بود که مدیر کل دفتر امور روستایی از اجرای آن در دهه فجر جاری خبر داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ