کارخانه نوآوری در قشم راه اندازی می‌شود

اقتصاد ایران: در نشست رییس هیات مدیره مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای دستیابی به توسعه متوازن در قشم تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، افشار فتح الهی در این جلسه با تاکید بر لزوم تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان متعددی در جزیره وجود دارد که به همت جوانان بومی کار‌های ارزشمندی انجام داده و برای تجاری کردن طرح‌های خود به تامین مالی به هنگام با استفاده از ابزار‌های مناسب نیاز دارند.

وی ادامه داد: نهاد‌هایی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی با در اختیار داشتن منابع مالی و فناوری نقش مهمی در ارتقای شرکت‌های دانش بنیان بازی می‌کنند و حضور این مجموعه در جزیره قشم فرصت مغتنمی برای توسعه به شمار می‌رود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: به دنبال راه اندازی کارخانه نوآوری در جزیره به منظور جذب ایده‌های خلاقانه و رشد آن‌ها هستیک و در این زمینه هم همکاری سازمان و صندوق می‌تواند موثر واقع شود.

در بخش دیگری از این جلسه، مهدی خالقی، معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب‌های متعددی همچون پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، سرمایه در گردش و...، صدور ضمانت نامه‌های بانکی، مشارکت در سرمایه گذاری طرح‌ها و پروژه‌های دانش بنیان، مشارکت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و خصوصی بورسی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسبی همچون پارک زیست فناوری خلیج فارس و مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: آماده هستیم تا با حمایت و تامین مالی شرکت‌های منطقه نقش خود در ارتقای علمی جزیره را برگزار کنیم.

به گفته خالقی، مشارکت صندوق در طرح‌های دانش بنیان یک مشارکت واقعی است و در سود و زیان شریک خواهیم بود؛ بنابراین گزارش، نشست مشترک حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با حضور دکتر افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی خالقی، معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، فرزاد خلفی مدیر مرکز بین المللی رشد و دکتر محمد شریف رنجبر رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس برگزار شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ