پاسخ ضرغامی به یک نقد؛

روس ها سفر به ایران را ترجیح دادند

اقتصاد ایران: واکنش ضرغامی به نقدها علیه صحبتهایش در فضای مجازی،برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، فراخوان مزایده چند بنا از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  با وجود تبلیغات منفی علیه ایران در سایت‌های سفارتخانه‌های خارجی؛ ایران همچنان مقصد گردشگران روس است.

لغو ویزای روسیه با ایران، محدودیت‌های سفر به چین، تحریم اتحادیه اروپا و سخت گیری اروپا برای صدور ویزا به گردشگران روس، ارائه تصویر منفی از روسیه در کشورهای مختلف و ممنوعیت استفاده از کارت‌های بین المللی در روسیه مانند ویزا کارت موجب شده تا این کشور در محدودیت گردشگری داخلی و خارجی قرار گیرد.

در واقع صنعت گردشگری روسیه این روزها تحت تأثیر تحریم پروازهای بین المللی آن پس از جنگ با اوکراین قرار گرفته و توجه گردشگران روس به سمت کشورهای آسیا و خاورمیانه جلب شده است به همین دلیل سفر روس‌ها که تا ماه‌ها قبل تحت تأثیر کرونا افت کرده بود، حالا وضعیت متفاوتی دارد

با این وجود روس‌های مرفه پس از تحریم صنعت هوانوردی غیر نظامی به سمت امارات و ترکیه سفر می‌کنند و در این کشورها بیشترین هزینه‌ها را در سفرهای طولانی مدت انجام می‌دهند. ایران نیز همچنان مقصد سفر بسیاری از گردشگران روس است این در حالی است که از چند ماه پیش تا کنون با وجود اتفاقات اخیر بسیاری از سفارت خانه‌های کشورهای خارجی اعلام کرده‌اند که شهروندانشان از سفر به ایران خودداری کنند. تعداد گردشگران خارجی ورودی به ایران نیز در اثر اتفاقات اخیر کاهش زیادی داشته است و به طور مداوم متولیان دفاتر خدمات مسافرتی در ایران اعلام می‌کنند که تورهای ورودی لغو شده است و حتی برای بهار سال ۱۴۰۲ همچنان در رکورد به سر می‌برند.

با این حال اما دفاتر خدمات مسافرتی که در حوزه ورود گردشگران روس فعالیت می کرده‌اند؛ بازار پررونق‌تری را دارند. حتی راهنمایان گردشگری روس زبان نیز این روزها، پر مشغله هستند.

محمدحسین یزدانی رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران از رونق سفر روس‌ها در ایران خبر داد و گفت: اکنون راهنمای گردشگری روس زبان در ایران کم داریم همه آنهایی که روس زبان هستند نیز مشغول به کارند و گروه‌های زیادی از روس‌ها در ایران گردش می‌کنند شاید به این دلیل که روس‌ها به اروپا نمی‌توانند بروند و ایران برای آنها بهترین مقصد از نظر هزینه، ویزا و آب و هواست.

تلفیق نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در بهمن امسال

قرار است در هفته آینده نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری برگزار شود. سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران با حضور فعالان صنایع‌دستی، تولیدکنندگان، صادرکنندگان، پیشکسوتان و دانشجویان از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

در این دوره از نمایشگاه رویکرد حمایت از فعالان و تولیدکنندگان تقویت شده و امکانات بیشتری برای تولیدکنندگان به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار فراهم می‌شود. به‌نحوی که در برابر نمایشگاه سال گذشته که حدود ۱۰ استان نزدیک به ۳۰ غرفه را در ۳۶۰ متر مربع و هنرمندان درجه یک در ۱۳۰۰ متر مربع به‌طور رایگان در اختیار داشتند، امسال این میزان به حدود ۱۸۰۰ متر مربع برای استان‌های کشور جهت بازاریابی و توسعه فروش رسیده و تمامی استان‌ها نیز در آن سهیم هستند.

در زمینه فعالیت‌های ترویجی ضمن هم‌افزایی با پژوهشکده هنرهای سنتی با دعوت از هنرمندان نوآور و نام‌آور برای معرفی و انتقال دانش و تولید زنده آثار توسط ۲۵ نفر از هنرمندان کشور در فضایی رایگان به وسعت ۱۱۰۰ متر مربع ترویج فرهنگ مصرف صنایع‌دستی و نمایش جذابیت‌های آن در دستور کار بوده است.

بازگشایی موزه ظروف کاخ سعدآباد پس از ۴ ماه

بازگشایی موزه ظروف کاخ سعدآباد پس از ۴ ماه

موزه ظروف سلطنتی یکی از کاخ موزه‌های سعدآباد است که از شهریورماه امسال به‌منظور انجام پروژه‌های مرمتی، بهسازی، رنگ‌آمیزی و ساماندهی تعطیل شد.

در چهار ماه گذشته که این موزه بسته بود برخی تعمیرات و بهسازی‌ها انجام گرفت که شامل موارد زیر است:

۱- باز کردن پرده‌های موزه برای انجام تعمیرات و خشکشویی

۲- انجام عملیات بازسازی و مرمتی دیوارهای داخل موزه و تعمیرات راه‌آبهای پشت بام

۳- انجام پروژه رنگ‌آمیزی به صورت رنگ اولیه و اصلی بنا در گذشته

۴- تعمیرات مرمت و پاکسازی دیوارکوب‌های موزه توسط کارشناسان پژوهشکده و واحد مرمت مجموعه

۵- مرمت برخی آثار موزه از جمله تابلوی نقش برجسته دیواری

۶- مرمت، احیا و پاکسازی لوسترهای موزه

۷- پاکسازی و غبارروبی سقف پارچه‌ای سالن نشیمن

۸- شستشوی موکت‌ها و کف‌پوش‌های موزه

غیر از موزه ظروف سلطنتی که چهار ماه به روی گردشگران بسته بود، هم اکنون موزه نظامی نیز بسته است. همچنین کاخ ملکه مادر که به موزه عبرت و ساختمان جمهور نیز شهرت دارد تنها در روز ۲۲ بهمن بازگشایی می‌شد ولی در حال حاضر چند سالی است این موزه نیز باز نشده امسال نیز خبری از بازگشایی آن اعلام نشده است.

خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران به حوزه گردشگری تسری پیدا کرد

خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران به حوزه گردشگری تسری پیدا کرد

در این هفته کارگاه آموزشی و توجیهی نحوه بهره‌مندی از ظرفیت‌های صندوق ضمانت صادرات ایران با عنوان تنظیم قراردادهای اسناد لازم مرتبط با صندوق با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور و سید امیر برهانی سرپرست صندوق ضمانت صادرات ایران در سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در حاشیه این کارگاه آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: با توجه به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر صادراتی قلمداد کردن درآمدهای حاصل از جذب گردشگران ورودی و با پیگیری‌های ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر تسری خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران به حوزه گردشگری، این مهم انجام شد.

بهره‌برداری از ۱۱ بنای تاریخی به مزایده گذاشته می‌شود

بهره‌برداری از ۱۱ بنای تاریخی به مزایده گذاشته می‌شود

در این هفته از صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دست‌بافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، بهره‌برداری خبر رسید که قرار است ۱۱ بنای تاریخی را به منظور جذب سرمایه گذار به مزایده بگذارد.

    این مجموعه بناها شامل خانه سرهنگ ایرج از استان تهران، خانه اوشیدری، باغ هرندی، ارگ راین، کارخانه حناسایی، عمارت موسی خان و خانه فخر راور از استان کرمان، کاروانسرای مهر و کاروانسرای زعفرانیه از استان خراسان رضوی، خانه ابراهیمی از استان سمنان و همچنین حمام سالار از استان زنجان است.

    کاربری بناهای تاریخی مزایده بهمن ماه صندوق توسعه و احیا شامل، خانه سرهنگ ایرج فرهنگی، پذیرایی و هنری، خانه اوشیدری تجاری، پذیرایی و هنری، باغ هردی شامل گاوگرد و اتاق‌های جانبی و خانه قراچه داغی هم پذیرایی، اقامتی (بوم گردی) و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

    کاربری کارخانه حناسایی نیز فرهنگی و کارگاهی در نظر گرفته شده است، ارگ راین شامل عمارت حاکم‌نشین، چهار انبار و زمین پشت انبار مشمول کاربری علمی، پژوهشی، پذیرایی و اقامتی است و عمارت موسی خانی و کاروانسرای مهر نیز شامل کاربری فرهنگی، هنری و پذیرایی هستند.

    خانه فخر راور کاربری پذیرایی، فرهنگی و کارگاهی و همچنین کاروانسرای زعفرانیه کاربری فرهنگی، اقامتی، پذیرایی و مجتمع بین راهی خواهد داشت. البته حمام سالار نیز مشمول دو کاربری فرهنگی و پذیرایی خواهد بود.

    ضرغامی: در ۷۰ سالگی مناسب رئیس جمهور شدن نخواهم بود

    واکنش ضرغامی به یک نقد

    این هفته عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به برخی نقدها به صحبت‌های او در راستای شاد بودن مردم نوشت: پاسخگوی دوستان خوبم هستم. گزاره‌ای و ناظر به شبهات و ابهاماتی که در فضای رسانه‌ای منتشر شده و برای ثبت در تاریخ به موارد زیر اشاره می‌کنم.

    بندی دارم. ملت از این رنگ بندی ها خیری ندیده است.

    در مورد انتخابات بدانید که اجمالا ریاست جمهوری در ایران دو دوره‌ای است. در سال ۱۴۰۸ من ۷۰ سال دارم و مناسب این مسئولیت نیستم. نه شورای نگهبان صلاحیت من را احراز می‌کند و نه دیگر علاقه‌ای به قضاوت دیگران در مورد خودم دارم.

    اقای رئیسی نماینده جبهه انقلاب است. خدای نکرده شکست او ضربه جبران ناپذیری برای همه خواهد بود. کسی گمان نکند که می‌توان زودتر از این ۸ سال آلترناتیو باشد.

    منت گذاشتن برای پست وزارت و حضور در دولت برای کسی که بارها این واحد را پاس کرده به صواب نیست. بیش از هر زمان به جمله امام علی که فرمود: دُنْیَاکُمْ هَذِهِ أَزْهَدَ عِنْدِی مِنْ عَفْطَةِ عَنْز" رسیده ام جز خدمت شبانه روزی به مردم به چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

    روش من در تعامل با مردم ذاتی است؛ نمی‌توانم غیر از این باشم. ما را از خودمان نترسانید! همین هستم که می‌بینید. عمل به سفارش رهبری در همراهی با مردم نباید اینقدر هزینه داشته باشد.

    هم‌خوانی اشعار آئینی با محتوای متعالی، چه در نمایشگاه دستاوردهای بانوان دولت و چه دختران جوان بسیجی در میدان پاستور، حتماً کار خوبی است. (هر دو ویدئو در صفحات شخصی من هست.)

    نظرات کاربران

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    نرخ ارز

    عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
    دلار خرید 24759 0 (0%)
    یورو خرید 28235 0 (0%)
    درهم خرید 6741 0 (0%)
    دلار فروش 24984 0 (0%)
    یورو فروش 28492 0 (0%)
    درهم فروش 6803 0 (0%)
    عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
    دلار 285000 0.00 (0%)
    یورو 300325 0.00 (0%)
    درهم امارات 77604 0 (0%)
    یوآن چین 41133 0 (0%)
    لیر ترکیه 16977 0 (0%)
    ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ