اختصاصی اکونیوز/
آقای بذرپاش دلارهای اجاره کو؟پیگیری بفرمایید!!!
اقتصاد ایران: چندسالی است که سازمان بنادروکشتیرانی،راهبری ترمینال های کانتینری بندرشهیدرجایی را دریک قرارداد"BUT"رابه یکی ازشرکت های آقای "ق"واگذارنموده است تااین شرکت به نیابت ازسازمان بنادر بابت تخلیه هرکانتینرمبلغ ۲۰۰دلار بابت اجاره ازصاحبان کانتینردریافت نماید وبه سازمان بنادروکشتیرانی بدهد(یعنی دقیقا لقمه رادورسرچرخاندن)؟؟!!!
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،سوال ومشکل وابهام تعجب برانگیز این است که آیای آقای "ق"وشرکت زیرمجموعه اش عین دلارهای دریافتی رابه سازمان بنادروکشتیرانی تحویل داده است؟؟!!
#دلارها کو،چرا ریال؟!!!
به گزارش خبرنگارما،درآمدارزی ناشی ازتعرفه تخلیه وبارگیری کانتینرهاسالانه رقمی بالغ بر۲۰۰میلیون دلاربابت ۱میلیون کانتینربوده خواهدشد.
سوال ما ازوزیرمحترم راه وشهرسازی این است،هرچندکه این اتفاق ازدوره های قبل رخ داده است وتاکنون نیزادامه داشته است ولی آقای بذرپاش باید اززیرمجموعه خودشان بخواهندتادرراستای شفاف سازی وتعیین تکلیف دلارهای دریافتی،برای تنویرافکارعمومی به این سوالات پاسخ دهند:
۱-براساس چه قانون ومصوبه قانونی سازمان ازشرکت راهبربجای دریافت دلار های اجاره ای،ریال دریافت کرده است؟
۲-چراشرکت راهبر وآقای "ق"وقتی دلاردربازارآزاد کشوربه ۴۴هزارتومان ودربازارمتشکل ارزی به رقمی حدود۳۹هزارتومان رسیده است، رقمی بسیارکمترازاین اعداد رابجای دلار بصورت ریال به سازمان بنادروکشتیرانی داده است؟
۳- تفاوت قیمت واقعی دلاردربازارآزاد وریال های واریزی بحساب سازمان بنادروکشتیرانی چقدربوده وبه جیب چه کسانی ریخته شده است؟!!
۴-برحسب اطلاع مابه التفاوت ریالی واریزی ازعدم دریافت نرخ واقعی ریالی رقمی معادل ۱۱هزارتومان می شود،این ضررهنگفت به بودجه کشوروبیت المال راچه کسی قراراست جبران کند ومصوبه قانونی برای ازبین بردن منافع بیت المال وحقوق قانونی دولت ازسوی کدام مرجع صادرشده است؟
۵-سازمان بنادروکشتیرانی مشخصا وشفاف اعلام کند که شرکت آقای "ق"طبق قراردادش که می بایستی دربندرسرمایه گذاری نماید کدام اقدامات زیربنایی واساسی را باسرمایه خودش انجام داده است؟
۶-چراالان که درخبرقبلی این خبرگزاری درخصوص تخلفات انجام شده منتشرشده است،مسئول سازمان بنادروکشتیرانی طی یک نامه به معاونت ارزی بانک مرکزی که درهمین دوسه روزه نوشته اند،درخواست نموده تارقم ریالی دلارهای مال الاجاره راباقیمت نزدیک به بازارآزاد ازراهبربندردریافت کند؟!!
۷-سوال این است که تاحالا براساس کدام قانون ومجوز شفاف وصریح این مهم نادیده گرفته شده وخسارت های هنگفتی به کشورودولت واردشده است؟
##جناب آقای بذرپاش،باتوجه به سوالات فوق که درذهن افکارعمومی وآگاهان به مسائل حمل ونقل کشورنقش بسته است ،لازم است باتشکیل یک کمیته بازرسی به این ماجرا ورودکنید ونتیجه رابه اطلاع مردم که ولی نعمتان هستند برسانید.
ازطرفی سازمان های نظارتی وقضایی نیزبرای حفظ صیانت کشوروحقوق مردم ودولت وارداین ماجراشوند وبابررسی های دقیق اگرتخلفی دراین عرصه رخ داده بامتخلفین برخوردنمایند،این کمترین خواست مردم شریف ایران است.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه