آواتارهای دیجیتال چه بخشی از متاورس هستند؟

اقتصاد ایران: آیا درباره آواتارهای دیجیتال و نقش آن‌ها در متاورس اطلاعات کافی دارید؟ متاورس شبکه‌ یا بستری مجازی، تلفیقی از VR و AR است.

اخبار شرکتها- در متاورس سعی بر این است که شما به‌عنوان یک کاربر، هرآنچه که در جهان حقیقی تجربه می‌کنید؛ بدون اینکه در محیط متاورس حضور واقعی یا فیزیکی داشته باشید انجام دهید. در حقیقت متاورس رویایی دنیای آرمانی و مطلوب که روی زمین به دنبالش هستید را به حقیقت مبدل می‌نماید؛ یا به‌عبارت دیگر شما را وارد جهانی برتر از جهانی که در آن حضور دارید می‌کند. اما در این بخش هدف ما این است که ببینیم نقش آواتارهای دیجیتالی در metaverse چیست؟ متاورس به لحاظ منحصربه‌فرد بودن، در برگیرنده چندین ویژگی است؛ آواتار دیجیتال یکی از مشخصه‌ها یا ویژگی‌های متاورس بشمار می‌رود. شاید دانستن اینکه آواتارهای دیجیتال چه تحول بزرگی در بستر متاورس ایجاد کردند، برای شما اعجاب‌انگیز باشد. پس ادامه مطلب را مطالعه کرده و همراه ما باشید.

images_1674552072.png

آواتار چیست؟

حضور در شبکه‌های اجتماعی امروز اجتناب‌ناپذیر است و حتماً تاکنون بارها در چند شبکه مجازی ثبت‌نام نموده و حساب کاربری دریافت کردید. در اکثر این پلتفرم‌ها بخشی وجود دارد که به افزودن تصویر شخصی کاربر اختصاص داده شده است. شما می‌توانید به‌عنوان یک کاربر عکس خودتان یا یک مدل 2 و 3 بعدی را آپلود نموده و به‌عنوان تصویر پروفایل از آن استفاده کنید.

به تصاویری که کاربران از خود در پلتفرم‌های مجازی و همچنین متاورس نمایش می‌دهند آواتار گفته می‌شود. در بستر متاورس شما می‌توانید نسخه‌های دو بعدی و یا حتی سه بعدی از آواتارها را مورد استفاده قرار دهید. در واقع در متاورس بجای اینکه تصویر واقعی خودتان را نمایش دهید، از یک نمونه آنلاین و دیجیتالی استفاده می‌کنید. در زیر به چند سوال رایج در مورد آواتار می‌پردازیم:

·         نقش آواتار دیجیتال در متاورس چیست؟

یکی از ویژگی‌های شاخص و اصلی دنیای مجازی متاورس، آواتارهای دیجیتال هستند. هدف از ایجاد آواتارها فراهم کردن بستری برای بیان هرچه بهتر و حقیقی‌تر احساسات و عواطف است؛ البته به روشی غیرمتعارف! اگر به‌عنوان یک کاربر در محیط متاورس حضور داشته باشید، آواتار دیجیتال دقیقاً یک کپی از شخصیت، ظاهر و خصوصیات فرهنگی شما خواهد بود. اما چگونه آواتار می‌تواند نمونه‌ای شبیه به ما باشد؟

·         آیا آواتارهای دیجیتال متحرک هستند؟

در واقع این یک قابلیت یا گزینه در مورد شخصیت‌های آواتار محسوب می‌شود. در دنیای اینترنت، WEB3 و متاورس، شما می‌توانید هویت دیجیتال منحصربه‌فرد خود را داشته باشید. حال ممکن اینکه دوست داشته باشید از نوع ثابت آن استفاده کنید و یا اینکه از نوع متحرک آن بهره ببرید؛ این یک انتخاب شخصی است.

·         چگونه آواتار دیجیتال شبیه به کاربر می‌شود؟

همانطور که اشاره کردیم چون آواتارهای دیجیتال شبیه به کاربران metaverse هستند و خصوصیات آن‌ها را با خود حمل می‌کنند؛ بنابراین بیان احساسات و عواطف برای کاربران بسیار راحتتر و همچنین خوشایندتر خواهد بود. در متاورس گزینه سفارشی‌سازی آواتار دیجیتال، ایده گیمیفیکیشن را القا کرده و برای کاربران در شبکه‌های اجتماعی تجربه‌ای جامع‌تر و تعامل پذیر رقم می‌زند.

·         تفاوت بین آواتارهای متاورس و اینترنت نسل دوم در چیست؟

تفاوت‌های زیادی بین آواتارهای دیجیتال متاورس و اینترنت نسل دوم وجود ندارد، مگر یک یا دو مورد. شما همانطور که در پلتفرم‌های دیگر و اینترنت نسل دوم می‌توانستید بدون محدودیت آواتار 2 بعدی بسازید، در متاورس نیز دستتان باز است. به لحاظ تعداد ساخت آواتار در متاورس محدودیتی وجود ندارد. اما تفاوت فاحش بین این دو چیست؟

تفاوت ملموسی که بین آواتارهای متاورس و اینترنت نسل دوم وجود دارد، میزان انعطاف‌پذیری آن‌هاست. از آواتارهایی که در اینترنت نسل دوم ایجاد می‌کردید، نمی‌توانستید در موقعیت‌های مختلف و چندین بار استفاده کنید؛ اما متاورس گزینه‌ای جامع‌تر در اختیار کاربران خود قرار داده است. برخلاف پلتفرم‌های سنتی اینترنت نسل دوم، شما می‌توانید آواتارهای تولید شده در متاورس را هر چندبار که بخواهید و در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید.

 images_1674552088.png

تجربه حضور آواتارها در متاورس

آواتارهای دیجیتال از همان زمان راه‌اندازی و یا به‌عبارت دیگر عرضه در متاورس تبدیل به یکی از جاذبه‌های متاورس شدند. اگر کاربر اینترنت نسل دوم بوده باشید، از یک آواتار دیجیتال در محیط متاورس نیز همان مفهوم را دریافت خواهید کرد. به این معنا که کاربران متاورس می‌توانند جهت معرفی هویت خود به سایر کاربران، آواتار خود را در متاورس بسازند و آن را نمایش دهند.

آواتار شما در متاورس هویت شماست

شاید بپرسید که منظور از اینکه آواتار در متاورس هویت ماست، چیست؟ همانطور که در بخش بالا اشاره کردیم، شما می‌توانید از آواتارهای دیجتیالی که در متاورس تولید می‌کنید، بارها و در مکان‌های مختلف استفاده کنید. گفته ما به معنا و مفهوم این است که هر آواتاری که کاربر در متاورس می‌سازد، با همه مشخصات فرهنگی، ظاهری و باطنی‌اش در هر بخش از دنیای مجازی که کاربر به آن رفت و آمد دارد، همراه او خواهد بود؛ پس این آواتار تبدیل به معرف هویت او در متاورس خواهد شد. در ضمن آواتارهای متاورس تغییر پذیر هستند، مشخصه‌ای که در آواتارهای اینترنت نسل دوم دیده نمی‌شود.

منظور از تغییر پذیر آواتارهای دیجیتال متاورس چیست؟

همانطور که گفته شد دیگر تفاوت بزرگ بین آواتارهای تولید شده در دنیای متاورس و اینترنت نسل دو، موضوع تغییر پذیری آن‌هاست. اما منظور از تغییر پذیری چیست؟

منظور از قدرت تغییرپذیری آواتار این است که شما می‌توانید جزئی‌ترین حالات صورت در آواتار خود را تغییر دهید؛ مثلاً گروه Meta آواتارهایشان را به‌صورتی طراحی کرده‌اند که بسیار واقع‌گرایانه به نظر برسند. پس شما هم می‌توانید در متاورس جز حرکت‌های ابتدایی و ساده همچون حرکت سر و دست، بر روی تک تک حرکات چهره و بدن آواتار خود تسلط داشته باشید و با ایجاد تغییرات در آن‌ها، بهتر و روشن‌تر احساسات و نظرات خود را بیان کنید.

انواع آواتار دیجیتال در متاورس

آواتارها در متاورس انواع متفاوت دارند، که عبارتند از:

  • آواتارهای دو بعدی
  • آواتارهای سه بعدی
  • آواتارهای واقعیت مجازی
  • آواتارهای کامل بدن
  • آواتارهای واقعیت مجازی فاقد پایین تنه

 images_1674552122.png

کاربردهای آواتارهای دیجیتال در متاورس

از آنجایی که بیشتر آواتارها در متاورس‌های برپایه بلاک چین تولید می‌شوند، بنابراین دارای NFT منحصربه‌فرد خود هستند. پس کاربران این فرصت را دارند که با بررسی آواتار کاربران دیگر در متاورس در مورد علاقمندی‌ها، سلایق و... کنجکاوی کنند. پس شما هم می‌توانید به‌عنوان یک کاربر متاورس با ساختن و ایجاد تغییرات در آواتار خود آنچه که دوست دارید را به دیگران نشان دهید. البته شاید شما بخواهید بیشتر بدانید که اصلا «متاورس چه ویژگی هایی دارد؟»، که پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به این موضوع را مطالعه کنید. 

جمع‌بندی

آواتارهای دیجیتال یکی از ویژگی‌های دنیای مجازی متاورس بشمار می‌روند. آواتارها شخصیت‌های دو بعدی و سه بعدی هستند که شما به‌عنوان کاربر متاورس می‌توانید بسازید. با استفاده از آواتارها می‌توانید مشخصات، احساسات، عواطف و نظرات خود را بهتر به دیگر کاربران نشان دهید. آواتارهای متاورس قابلیت همراهی شما در هر محیط مجازی دیگر را دارند و معرف هویت شما خواهند بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ