تخصیص ۳۵ میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حفاظت از خاک کشاورزی

اقتصاد ایران: معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون ۳۵ میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حفاظت از خاک کشاورزی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، صفدر نیازی شهرکی در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیأت مدیره انجمن علوم خاک ایران با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور گفت: مهار آب‌های جاری سطحی می‌تواند به افزایش منابع آبی کمک کند لیکن فاضلاب تصفیه شده و تصفیه نشده و اثرات مخرب آن در مسائل زیست‌محیطی، همچنین آلودگی آب و خاک و محصولات کشاورزی سبزیجات و صیفی‌جات در مناطق جنوب تهران نگران کننده است.

وی ضمن اشاره به لزوم بحث پایش خاک در این منطقه بر ضرورت هرچه بیشتر فرهنگ‌سازی در این مورد و پایش مستمر خاک در مناطق و استان‌های کشور برای حفاظت از خاک و کنترل فرسایش تاکید کرد.

نیازی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون ۳۵ میلیارد تومان ردیف اعتباری برای حفاظت خاک کشاورزی در نظر گرفته شده است که این مبلغ در آینده به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در موضوعات مربوط به آب و خاک روش‌های تحقیق بیشتری باید مدنظر قرار گیرد و کلیه دفاتر تخصصی معاونت آب و خاک و مدیران ذیربط به خصوص در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری باید مطالعات خاکشناسی را در اجرای پروژه‌ها در نظر بگیرند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در جلسات آینده با مدیران آب و خاک استان‌ها بر لزوم همکاری و هم‌اندیشی با انجمن علوم خاک ایران تاکید خواهد شد.

در ادامه این نشست، رئیس انجمن علوم خاک ایران نیز ضمن ارائه گزارش از اقدامات و تحقیقات انجام شده در حوزه آب و خاک گفت: با توجه به تشکیل دفتر امور خاک کشاورزی در معاونت آب و خاک و همراهی انجمن علوم خاک ایران با دفتر مذکور، این انجمن خواستار آن است که موضوع خاک با نیروی متخصص بیشتر و کارآمد و به صورت ویژه در معاونت آب و خاک پیگیری شود.

کامبیز بازرگان ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود با تخصیص منابع و فراهم شدن زمینه‌های آن، حفاظت خاک به صورت مستمر جهت ارتقای کیفیت آب و خاک و در نهایت تأثیر آن در امنیت غذایی در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ