متاورس چه ویژگی هایی دارد؟

اقتصاد ایران: متاورس یک شبکهٔ مجازی است که تجربیات دیجیتالی را به‌عنوان جایگزین دنیای واقعی ارائه می‌کند.

اخبار شرکتها- درواقع Metaverse ترکیبی از دنیاهای سه‌بعدی است که از طریق مرورگر، اپلیکیشن موبایل یا هدست قابل دسترسی است. در این دنیای شبیه‌سازی‌شده، با موارد کلیدی مانند تعاملات اجتماعی، ارز دیجیتال، تجارت، اقتصاد و مالکیت دارایی که همگی بر پایهٔ بلاک‌چین بنا شده‌اند، روبه‌رو هستیم. این فناوری یکی از گزینه‌های کلیدی برای تغییر شکل دنیای دیجیتال در چند سال آینده خواهد بود که ویژگی‌ها و کاربردهای زیادی دارد.

ویژگی‌های کلیدی متاورس

با توجه به این‌که یک غول رسانه‌ای اجتماعی مانند فیسبوک و بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری مانند مایکروسافت به متاورس علاقه نشان داده‌اند، به‌وضوح شاهد علاقهٔ مردم به کشف ویژگی‌های متاورس هستیم. با توجه به این‌که این نوآوری ادعا می‌کند اینترنت بعدی است، بسیاری از مردم دربارهٔ آن کنجکاو شده‌اند. به‌عبارت‌دیگر این شبکه‌ٔ مجازی هوشمند، تمام امکانات لازم جهت تغییرات دلخواه شما را فراهم میکند و شما آزادانه می‌توانید دنیای مد نظر خود را بسازید.

یکی از ویژگی‌های کلیدی متاورس، زیرساخت است. منظور از زیرساخت، یک تکنولوژی جدید است که شامل محاسبات ابری، G5، Wi-Fi و سایرفناوری‌های ارتباطی مانند پردازندهٔ گرافیکی است. یک زیرساخت قوی، پایه و اساس تجربیات یکپارچه و مبتنی‌بر ارزش را برای همهٔ کاربران فراهم می‌کند. این فناوری به گسترش ادامه خواهد داد، بنابراین زیرساخت آن باید قادر به ارائه تضمینی برای داشتن تأخیر بسیار کم، سرعت زیاد و ظرفیت بهبودیافته ‌باشد.

با صحبت از زیرساخت به‌عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی فرا جهانی، باید به فناوری‌های رابط انسانی مانند هدست، عینک و ... جهت پیوستن به متاورس روی آورد. فناوری‌های رابط انسانی به انتقال کاربران به فضای جدید و جالب و خلاقانه متاورس کمک زیادی  می‌کند. باوجوداین پیشرفت‌هایی درزمینهٔ فناوری‌های رابط انسانی در حال انجام است. گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی نیز می‌توانند در صورت تکمیل‌شدن پیشرفت‌ها، به‌عنوان نقاط دسترسی به دنیای متاورس عمل کنند.

سایر ویژگی‌های متاورس

ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی را می‌توان در متاورس جست‌وجو کرد. در اینترنت بعدی، قرار است که تعداد بی‌شماری از کاربران به آن دسترسی داشته باشند و از دنیای دیجیتالی خود لذت ببرند. ویژگی‌هایی که تاکنون برای این تکنولوژی جالب‌انگیز تعریف شده‌است، به تنهایی می‌تواند آیندهٔ بشر را دستخوش تغییر و تحولات بزرگی کند. در این دنیای دیجیتالی حیرت‌انگیز، شما می‌توانید همانی باشید که می‌خواهید. در هر کجا باشید که دوست دارید و با هر کسی که بخواهید، تعامل داشته باشید و از خدمات فوق‌العادهٔ این نوآوری استفاده کنید.

  • آواتار دیجیتال

آواتارهای دیجیتال یکی از عناصر کانونی در طراحی فن‌آوری متاورس هستند. کاربران می‌توانند آواتارهای دیجیتالی را برای بیان احساسات و عواطف خود به شیوه‌های جدیدی به‌کار ببرند. همچنین امکان شخصی‌سازی ویژگی‌ها برای ایجاد آواتارهای دیجیتالی جدید و متفاوت نیز فراهم است، بنابراین طراحی‌های اختصاصی به شما این را امکان می‌دهند که یک کپی دیجیتالی از ابرقهرمان موردعلاقهٔ خود ایجاد کنید. درنتیجه، آواتارهای دیجیتالی پایه داشتن یک تجربهٔ تعاملی و همه‌جانبه را در شبکه متاورسی  تقویت می‌کنند.

  • مالکیت کاربران

از دیگر ویژگی‌های Metaverse مالکیت کاربران بر داده‌ها و دارایی‌ها است. چشم‌انداز متاورس آن را به‌عنوان یک دنیای باز و مشترک ترسیم می‌کند. در شبکهٔ متاورسی کاربران می‌توانند به‌صورت آزادانه و بدون دخالت بی‌جا سازمان‌ها و نهادها دارایی‌های مجازی خود را ایجاد کنند و بدون نیاز به داشتن مجوز به تجارت آن‌ها بپردازند.

  • تعامل‌پذیری

تعامل پذیری یکی دیگر از ویژگی‌های این فن‌آوری است و به معنای این است که تمامی اطلاعات و دارایی‌های شما در شبکه متاورسی حفظ می‌شود. قسمت جالب ماجرا این است که این اطلاعات در سایر شبکه‌های متاورس قابل استفاده است و فرد می‌تواند با هویت مشخص در سایر شبکه‌ها فعالیت کند.

  • امنیت

موارد مختلفی وجود دارند که به‌عنوان چالش‌های امنیت دنیای بزرگ دیجیتالی متاورس شناخته می‌شوند. از آنجایی که امنیت کاربران در شبکه‌های مجازی گاهی به خطر می‌افتد، این نگرانی برای کاربران این شبکهٔ دیجیتالی نیز وجود دارد. برای رفع چنین مواردی، شبکهٔ متاورسی ویژگی‌های امنیتی را در قالب استانداردهای اخلاقی و حریم خصوصی ارائه می‌کند و با بررسی چالش‌ها سعی در رفع آن دارد. استفاده از سیستم بلاک‌چین به افزایش امنیت این شبکه کمک شایانی کرده‌است.

  • ماندگاری

ماندگاری یکی دیگر از شاخصه‌های بارز این دنیای دیجیتالی است. درست مانند دنیای واقعی این فناوری ادامه پیدا می‌کند و هرگز متوقف نمی‌شود. تمام تجربیات در متاورس برای هرکسی که به آن دسترسی دارد و تا زمانی که بخواهد، در دسترس و آنلاین باقی می‌ماند.

  • اقتصاد پویا

وقتی صحبت از ارزش و اعتبار در دنیای دیجیتالی به میان می‌آید، اقتصاد در اولویت است. شبکهٔ دیجیتالی متاورس چگونه به کاربران ارزش ارائه خواهد کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اقتصاد پویا به کاربران این اجازه را می‌دهد که به ابزارهای طراحی برای ایجاد دارایی‌ها و تجربیات دیجیتالی دسترسی داشته باشند. با وجو این دسترسی‌ها، کاربران می‌توانند آن‌ها را در اختیار داشته باشند و از طریق آن‌ها کسب درآمد کنند.

مهم‌ترین ویژگی متاورس چیست؟

این فناوری دارای طیف گسترده‌ای از کیفیت‌های منحصربه‌فرد است که از طریق آن به‌جای ترک خانهٔ خود، می‌توانید مانند دنیای واقعی در تعاملات اجتماعی شرکت کنید. این مورد بسیار جذاب و سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد. شاید مهم‌ترین شاخصهٔ Metaverse (متاورس) این باشد که هرکسی بدون توجه به موقعیت مکانی‌ای که دارد، می‌تواند از طریق موبایل یا رایانه برای اتصال به این دنیای شگفت‌انگیز و تعامل با آن استفاده کند. این نوآوری در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به تعداد زیادی از مسائل مهم جهانی پاسخ دهد. تجربهٔ مدیریت تعاملی که این ویژگی را از راه دور ارائه می‌دهد، در بسیاری از موارد ارزشمند است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم متاورس این است که کاربران می‌توانند در زمان واقعی، با آن تعامل داشته باشند. ازآنجایی‌که این فناوری به‌طور مداوم درحال‌توسعه و گسترش است و هرروز افراد بیشتری به آن می‌پیوندند، احتمال این‌که ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه شود، وجود دارد.

سخن پایانی

بررسی درمورد ویژگی‌های متاورس نشان می‌دهد که از آن به‌عنوان یک انقلاب در دنیای دیجیتال یاد می‌شود. با بررسی ویژگی‌های Metaverse متوجه خواهیم شد که چگونه براساس این ویژگی‌ها، عملکردهای اساسی آن تعریف می‌شود. همان‌طور که این تکنولوژی پیشرفت می‌کند، ویژگی‌های دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد که این تغییرات، می‌تواند رضایت از تجربه کاربری را افزایش بدهد. باوجوداین متاورس هنوز راه درازی در پیش دارد و با چالش‌های زیادی روبه‌رو است. شما فکر می‌کنید چه ویژگی‌های دیگری قرار است به این تکنولوژی اضافه شود؟

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ