رئیس کمیسیون اصل نود مجلس:

نرخ واقعی ارز با قیمت کنونی بازار همخوانی ندارد

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم ارز با قیمت واقعی بازار عرضه شود و معتقدیم قیمت واقعی پایین‌تر از این است که در بازار عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،­نصرالله پژمانفر ­ضمن تشریح جلسه صبح امروز (یکشنبه ۹ بهمن ماه) کمیسیون اظهارداشت: به منظور ایفای نقش نظارتی و اطلاع از آخرین شرایط بازار ارز و نحوه مدیریت آن پس از تکانه‌های اخیر ارزی جلسه‌ای با حضور رئیس کل بانک مرکزی و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (حدود ۷۰ نماینده) در محل کمیسیون اصل نود تشکیل شد.

وی افزود: نگرانی‌ها از افزایش قیمت ارز‌های خارجی و نحوه ورود بانک مرکزی به عنوان نماینده دولت در شرایط فعلی و در آستانه تدوین برنامه و بودجه برای کنترل این روند و آخرین وضعیت ذخایر ارزی کشور سوالات زیادی را برای کمیسیون اصل ۹۰ و نمایندگان ایجاد کرده بود که در این جلسه با رئیس و مدیران بانک مرکزی مطرح شد.

نماینده مردم مشهد در مجلس خاطرنشان کرد: ناتزازی بانک‌ها و اضافه برداشت و در نتیجه کسری در منابع، تقاضای کاذب در بازار ارز، مدریت منفی صرافی‌ها در فروش ارز و سوداگری و عدم حضور درست بانک مرکزی در بازار آزاد از عمده دلایل است که از منظر مدیریت بانک مرکزی موجب افزایش قیمت‌ها شده که آن برنامه‌هایی ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان از سایر کمیسیون‌ها نیز حضور داشتند گفت: پیشنهادات و نظرات نمایندگان در جلسه امروز مطرح و پاسخ‌هایی از سوی رئیس کل بانک مرکزی ارایه شد مقرر شد برای ایجاد آرامش در بازار و ایفای نقش نظارتی کمیسیون اصل ۹۰، اینگونه جلسات تداوم داشته باشد.

وی افزود: فضای نابسامان در بازار ارز به علل مختلف ایجاد شده است و باید کنترل شود و مهمترین موضوع در این زمینه ایجاد اعتماد است و ما انتظار داریم قیمت واقعی ارز در بازار عرضه شود و معتقدیم قیمت واقعی پایین‌تر از این است که در بازار عرضه می‌شود و بانک مرکزی هم برای این امر برنامه‌هایی ارائه کرد.

پژمانفر تصریح کرد: ما باید با رویکرد امیدبخش نسبت به وضعیت ارز کار را پیگیری کنیم و بانک مرکزی هم برای تامین نیاز بخش‌های مختلف کشور برنامه دارد و در این بخش نیز منابع در حال مدیریت و تامین است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ