افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مبل؛

دلال ها متهم اصلی افزایش قیمت مبل در بازار

اقتصاد ایران: رئیس اتحادیه صنف درودگران ضمن اشاره به افزایش بالای ۱۰۰ درصدی قیمت مبلمان گفت: مواد اولیه به دلیل دلال بازی ها با قیمت واقعی به دست تولیدکننده نمی رسد و باید روی این بخش نظارت جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،علیرضا عباسی  اظهار کرد: اگر روی کار تامین کنندگان مواد اولیه نظارت صورت گیرد و قیمت ها کنترل شود تا با یک سود منصفانه مواد اولیه به دست تولیدکننده برسد، تولید در بخش مبلمان رونق می گیرد و قیمت ها نیز کاهش می باید.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان تهران افزود: در حال حاضر مواد اولیه با قیمت واقعی به دست تولیدکنندگان محصولات نهایی نمی رسد و تولیدکننده به ناچار مجبور است محصولات تولیدی خود را با قیمت بالاتری بفروشد.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه اگرچه تولیدکننده مواد اولیه را از کارخانجات می خرد اما این وسط دلال بازی بسیار زیاد است و به همین ترتیب مواد اولیه گران به دست تولیدکننده می رسد.

عباسی اضافه کرد: در حال حاضر بازار وضعیت مناسبی ندارد زیرا قدرت خرید پایین آمده است و فروش به اندازه کافی صورت نمی گیرد.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبل سازان تهران در مورد میزان افزایش قیمت مبلمان نیز گفت: امسال نسبت به پارسال افزایش قیمت مبلمان بالای ۱۰۰ درصد بوده است.

عباسی اصافه کرد: واردات مبلمان ممنوع است و تولیدکنندگان توانایی پوشش دهی نیاز بازار را دارند اما باید روی تامین کنندگان مواد اولیه مبلمان نظارت جدی صورت گیرد تا مواد اولیه با قیمت واقعی و مناسب به دست تولیدکننده برسد.

وی تاکید کرد: علت گرانی مبلمان مواد اولیه این محصول است زیرا با واسطه گری و دلال بازی قیمت ها را بالا می برند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ