وزیر اقتصاد:

داراریی های دولت با شفافیت بی‌رحمانه‌ مولد خواهد شد

اقتصاد ایران: وزیر اقتصاد با اعلام شناسایی بیش از ۷۰ درصد اموال و املاک دولتی،گفت: دارائی‌های راکد دولت با تبدیل به سرمایه‌گذاری و فروش به مردم، مولد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی با اشاره به اینکه با غلبه بر مقاومت‌ها و همچنین شناسایی اموال و املاک دولتی، اموال شناسایی شده دولت به بیش از ۷۰ درصد رسید در برنامه تلویزیونی گفت: بخشی از املاک و مستغلات غیرمولد دولتی که به فروش نمی‌رسند را می‌توان با تبدیل به واحدهای سرمایه‌گذاری و فروش آن به مردم، اجاره داد و آن دارائی را مولد کرد.

وی افزود: شفافیت بی‌رحمانه‌ای در خصوص مسئله مولدسازی پیگیری خواهد شد. سال‌های سال دستگاه‌های دولتی در ایران املاکی را گردآوری می‌کردند بدون اینکه نیاز یا استفاده درستی داشته باشند. در تهران مدرسه‌ای به نام شهید رجایی وجود دارد که مدت‌ها است از آن استفاده نمی‌شود. در صورت مولدسازی همین مدرسه و قرارگیری درآمدهای آن در اختیار پیمان‌کاران، می‌توان بین ۷ تا ۱۰ مدرسه دیگر را در نقاط مورد نیاز ساخت.

این مقام مسئول ادامه داد: کانون پرورش فکری ۱۴۵ هزار متر زمین در شهرک غرب تهران در اختیار دارد که می‌تواند مولد شود و سازمان صدا و سیما نیز در همان منطقه زمین‌هایی دارد. در منطقه یک تهران یک سازمان تحقیقاتی با ۱۶۸ هزار متر مربع زمین موجود بوده و اگر از آن درست استفاده شود، می‌توان بسیاری از پروژ‌های اجرایی وزارت خانه را پیش برد.

خاندوزی توضیح داد: ۱۶۲ هزار متر مربع انبار نیز متعلق به یکی از وزارتخانه‌ها در منطقه ۴ وجود دارد. تنها در منطقه یک تا چهار تهران بیش از 20 هکتار مستغلات مربوط به مجتمع‌های رفاهی بانک‌ها وجود داشته و یکی از بانک‌های دولتی ۸۵ هزار متر مربع باشگاه دارد.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ