مهندس نیکزاد:

حمله به سفارت آذربایجان تروریستی یا سیاسی نبود

اقتصاد ایران: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: حمله به سفارت جمهوری آذربایجان به هیچ وجه امنیتی، تروریستی یا سیاسی نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی نیکزاد در گفت‌وگوی تلفنی با دبیر اول سفارت جمهوری آذربایجان در ایران افزود که این حمله «بر اثر خصومت شخصی فرد مهاجم رخ داده و این حادثه تا دستیابی به نتیجه پیگیری خواهد شد.»

  نیکزاد به تاریل اسماعیل‌اف اطمینان خاطر داده «مهاجم محاکمه و مجازات خواهد شد.»
 
پس از ساعت ۸ صبح امروز یک خودروی پراید مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران توقف می‌کند و فردی با استفاده از سلاح تلاش می‌کند وارد ساختمان سفارت شود.
 
در این حمله، مسئول حفاظت سفارتخانه که از اتباع جمهوری آذربایجان بود، جان باخت و ۲ نفر مجروح شدند. 
 
مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرده «نشانه‌های بیشتر از انگیزه شخصی مهاجم سفارت جمهوری آذریایجان به دست آمده و این متهم، فروردین ماه شکایتی از مفقودی همسرش را که اهل باکو بوده در ارومیه ثبت کرده است.»

 رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و جمهوری آذربایجان که نماینده اردبیل در مجلس است، در حالی بر تروریستی و امنیتی نبودن حمله به سفارت تأکید کرده که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان این حمله را تروریستی توصیف کرده. الهام علی‌اف همچنین خواستار تحقیقات درباره حادثه تیراندازی شده است.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این حادثه را محکوم کرده و عصر امروز در گفت‌وگو با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان گفته «نباید اجازه دهیم که این حادثه بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد.»
 
آقای امیرعبداللهیان پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد حادثه، «نهاد‌های امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.»
 
معاون سیاسی رئیس جمهور هم از دستور بی‌درنگ سید ابراهیم رئیسی برای بررسی همه جانبه این اتفاق خبر داده. محمد جمشیدی جمهوری آذربایجان را کشور برادر و همسایه نامید و حمله به سفارت این کشور را محکوم کرد. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ