رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد:

ثبات اقتصادی سال آینده در گرو ۳۲۰ همت اعتبار

اقتصاد ایران: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی در بودجه منابع دیده شده است تا ثبات اقتصادی ایجاد و اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی در بودجه منابع دیده شده است بنابراین به سمتی می‌رویم که ثبات اقتصادی ایجاد و اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد.

بر اساس این گزارش، مسعود میرکاظمی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بودجه سال ۱۴۰۲ مقدمات رشد اقتصادی را فراهم خواهد کرد، گفت: بخش از این مساله به سرمایه‌گذاری دولت باز می‌گردد لذا براساس برنامه شرکت‌های دولتی ۵۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: همچنین بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی در بودجه منابع دیده شده است؛ بنابراین به سمتی می‌رویم که ثبات اقتصادی ایجاد و اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد.

میرکاظمی با اشاره به نقدینگی بخش خصوصی گفت: این نقدینگی باید وارد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شود. به واقع همین امسال ۲۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مدنظر بود که توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت ساماندهی شد. این قبیل رویکردها کمک می‌کند که از منابع موجود کشور برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی، چون پتروپالایشگاه‌ها و میدان نفتی آزادگان بهره ببریم.

وی ادامه داد: بنابراین تعدادی زیادی از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها را در سال ۱۴۰۲ ادامه خواهیم داد تا ان شاء الله بتوانیم به آن رشد اقتصادی مطلوب دست پیدا کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ